۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۲۴۴۵۸
سازمان آزادی‌بخش فلسطین:

اسرائیل با اهانت به مقدسات دینی با«آتش» بازی می‌کند

سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) هشدار داد که «اسرائیل با نقض حرمت مقدسات دینی با آتش بازی می‌کند و یورش (نظامیان) آن به مسجدالاقصی در چارچوب تکمیل طرح یهودی‌سازی صورت می‌گیرد.
اسرائیل با اهانت به مقدسات دینی با«آتش» بازی می‌کند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری بسیج، «حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، روز گذشته در بیانیه‌ای از «جامعه جهانی و جهان عرب و جهان اسلام عمل به مسئولیت‌های خود و مداخله فوری برای پایان دادن به حملات تحریک‌آمیز و مستمر دشمن اسرائیل علیه مسجد الاقصی، مقدسات دینی و مردم بی‌گناه در قدس اشغالی» را خواستار شد.

روز دوشنبه برای دومین روز متوالی، نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی یورش برده و نمازگزاران فلسطین را در این مکان سرکوب کردند.

عشراوی همچنین از جامعه جهانی «توقف تلاش‌های اسرائیل را برای راه انداختن جنگ دینی در جهان با هدف ایجاد هرج و مرج، بی‌ثباتی، خشونت و تندروی بیشتر» خواستار شد.

عشراوی در این بیانیه تصریح کرد «اسرائیل با نقض حرمت مقدسات دینی با آتش بازی می‌کند و یورش (نظامیان) آن به مسجدالاقصی و تلاش برای تقسیم زمانی و مکانی با توسل به زور نیروهای نظامی آن در چارچوب تکمیل طرح یهودی‌سازی برای الحاق مسجد الاقصی و اطراف آن» صورت می‌گیرد.

این بیانیه تاکید کرد «تجاوزهای اسرائیل با هدف نابودی ارکان دولت خودگران فلسطینی و پایان دادن به راه‌حل دو دولت صورت می‌گیرد.»

از سوی دیگر، وزارت خارجه فلسطین نیز در بیانیه‌ای در محکوم کردن اقدامات اسرائیل در مسجدالاقصی و سیاست‌های سرکوب‌گرانه این رژیم علیه شهروندان قدس و مقدسات دینی، اعلام کرد «این اقدامات به روشنی نشان می‌دهد اسرائیل برای یورش مکرر به مسجدالاقصی برنامه‌ریزی، نظارت و پشتیبانی و حمایت مالی می‌کند.»

وزارت خارجه فلسطین همچنین حمله نیروهای اشغال‌گر به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران را که با هدف جلوگیری از ادامه پوشش حمله به مسجدالاقصی صورت می‌گیرد را محکوم کرد.

این وزارت‌خانه «از شورای امنیت سازمان ملل خواست به مسئولیت خود در خصوص این تجاوزهای مستمر اسرائیل که امنیت و صلح را نه تنها در فلسطین بلکه در کل منطقه و جهان تهدید می‌کند و در منطقه جنگ دینی به راه می‌اندازد، عمل کند.»

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۱۰:۰۱

25 Jan 2020