۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۲۱۰۷۳
در جلسه کارگروه اشتغال روستایی استان مطرح شد:

بانک ها برای دادن وام اشتغالزایی به روستائیان سخت گیری نکنند

مهندس محمودیان رئیس کارگروه اشتغال روستایی استان با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه ارائه ضمانت و وثیقه از طرف روستایان، خواستار تعامل بیشتر بانک ها با متقاضیان وام ها و تسهیلات اشتغالزایی روستایی شد.
بانک ها برای دادن وام اشتغالزایی به روستائیان سخت گیری نکنند
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، جلسه کارگروه اشتغال روستایی استان چهارمحال و بختیاری با حضور اعضای این کارگروه در معاونت عمرانی استاندار تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه مهندس محمودیان، رئیس کارگروه اشتغال روستایی استان، توسعه اشتغال روستایی در سطح استان و تخصیص اعتبارات کارآفرینی به روستائیان را از مهمترین راه کارهای بسط عدالت و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و بر پیگیری امور مربوط به ایجاد شغل در روستاهای استان تاکید کرد.

در ادامه این جلسه اعضای کارگروه اشتغال ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اشتغالزایی انجام شده بخش های مختلف استان، دیدگاه های خود را در خصوص چگونگی رفع موانع تخصیص اعتبارات و اجرایی شدن هر چه سریعتر مصوبات بیان داشتند.

در این جلسه عابدی، معاون کارگروه اشتغال روستایی استان، از تغییر نام صندوق مهر امام رضا (ع) به "صندوق کارآفرینی امید" از ابتدای سال آینده خبر داد و گفت: مقرر شده است سال آینده، محور تسهیلات این صندوق به بحث خوداشتغالی روستایی اختصاص داشته یابد.

وی اظهار داشت: امسال تاکنون ۱۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون ریال تسهیلات به روستائیان استان پرداخت شده است.

عابدی گفت : طرحهای مختلفی در سطح استان در زمینه های گسترده ای همچون زنبور داری، فرشبافی و گلیم بافی، صنایع دستی و کشاورزی انجام شده است.


عابدی افزود: تفاهم نامه های متعددی برای همکاری و آموزش با صندوق مهر امام رضا (ع)، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان فنی و حرفه ای و جهادکشاورزی منعقد شده است که این تفاهم نامه ها زمینه های بسیار مناسبی را برای کارآفرینی روستایی بوجود خواهد آورد.

به گزارش جهانبین نیوز، در این جلسه روی بحث آموزش های مرتبط با مشاغل روستایی توسط سازمانهای ذیربط مانند سازمان فنی و حرفه ای تاکید شد.

مهندس محمودیان رئیس کارگروه اشتغال روستایی استان به اختصاص بودجه و اعتبار برای اشتغال زایی بیشتر روستاییان تاکید کرد و با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه ارائه ضمانت و وثیقه از طرف روستایان به حمایت بیشتر از روستائیان تاکید و خواستار تعامل بیشتر بانک ها با متقاضیان وام ها و تسهیلات اشتغالزایی روستایی شد.

انتهای خبر / ۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۷:۵۹

8 Jan 2020