۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۳۶۰۱۳
رئيس شوراي شهر چلگرد:

آسفالت کوچه ها و خيابان ها و جمع آوري صحيح زباله، اولويت اصلي شوراي چلگرد است/ شهرداري 20 ميليارد ريال بدهي دارد

رئيس شوراي شهر چلگرد گفت: آسفالت خيابان‌هاي اين شهر از جمله مطالبات جدي شهروندان از شهرداري است بنابراين شهرداري براي کسب رضايت شهروندان تمامي خيابان‌ها و معابر که نياز به ترميم دارند را با اولويت‌بندي آسفالت و بهسازي مي‌کند.‌
آسفالت کوچه ها و خيابان ها و جمع آوري صحيح زباله، اولويت اصلي شوراي چلگرد است/ شهرداري 20 ميليارد ريال بدهي دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ اردشير غيبي حاجيور، رئيس شوراي شهر چلگرد در گفت‌وگو با کوهرنگ خبر؛ اظهار کرد: ما هنوز در بعضي از سطوح مديريتي، مياني و پايين شاهد عدم پذيرش جايگاه حقوقي شوراها هستيم، وقتي مي گوييم شوراها به عنوان مردمي ترين نهادي که از بطن مردم برخواسته اند و ماهيتي جز خدمت رساني به مردم ندارند و آنقدر اهميت دارند که در قانون اساسي ما يک فصل و هشت اصل را به شوراها اختصاص داده اند که اين مسئله ماهيت جايگاه شورا را مي رساند که واقعا جايگاه بسيار بالايي دارد و به عنوان يک پارلمان کوچک خدمت رساني مي کند و مردم را با مسئولين ارتباط مي دهد و همچنين مشکلاتي که وجود دارد.

غیبی حاجیور ادامه داد: شورا از جايگاه بسيار مهمي برخوردار است و بديهي است که اگر هرچه زودتر تشکيل مي شد بهتر مي توانست منشاء اثر باشد و کار خدمت رساني را انجام دهد.

در پرداخت حقوق کارکنان شهرداري مشکلات داريم

وی با بیان اینکه شوراي اسلامي دوره پنجم نوپاست، اصل اوليه خود را برسه محور برنامه زمان بندي کوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت گذاشته است افزود: حتي در حقوق هاي کارمندان شهرداري هم مشکل داريم و معوقه هاي زيادي را داريم و با اين معضل روبرو هستيم، در برنامه هاي کوتاه مدت بيشتر سعي کرده ايم تا بحراني که در شهرداري است را برطرف نماييم تا نيروهاي شهرداري با آرامش خاطر به فعاليت ادامه دهند.

غیبی حاجیور بیان داشت: شهرداري و شوراي شهر مثل پدري است که دوست دارد بهترين ها را براي عزيزانش فراهم نمايد، ولي واقعا با کمبود بودجه هيچ کاري را نمي توان انجام داد و مشکل کمبود بودجه است که در سالهاي گذشته واقعا مشکل ساز بوده و خيلي از پروژه هاي عمراني تعطيل بوده و يا متوقف شده اند.


وی ادامه داد: در بحث بودجه هم دچار مشکل شديم که ان شاء الله با درايتي که مسئولين به کار خواهند گرفت با رايزني که داريم بتوانيم يک سري از عوارضات را مطالبه نماييم و در اين زمينه اقداماتي را انجام دهيم
 
رئیس شورای شهر چلگرد بیان داشت: اولين رويداد و اتفاق مهمي که در شوراي پنجم اتفاق افتاد، تشکيل کميسيون هاي تخصصي بود که در ادامه کار از افراد صاحب نظر دعوت به عمل آمد ومطمئناً در آينده نزديک خروجي اين کميسيونها را شاهد خواهيم بود ودر اينجا هم لازم مي دانم تا ازهمه صاحب نظران ومتخصصاني که واقعاً همکاري کردند ودر اين کميسيونها شرکت کردند وما را از نظر خود بهره مند نمودند کمال تقديرو تشکر را داشته باشيم.

نقش شوراها در پيشبرد امور و پيشرفت شهرها و روستاها

غیبی حاجیور قانون گذار شوراهاي شهر و روستا را براي مشارکت مردم در امور اجرايي و همچنين حاکميت مردم بر مردم در نظر گرفته است لذا به نظر بنده اولين اصل برنامه ريزي از پايين به بالا با استقرار کامل شوراهاي اسلامي انجام مي شود به هر صورت شوراهاي شهر و روستا هها مي توانند نطرات مردم را بگيرند چون نماينده مردم هستند و به عنوان يک پارلمان کوچک پل ارتباطي باشند بين مردم و مسئولين و مشکلات را ارائه دهند و پيگير باشند و بتوانند از طرق مختلف مشکلات مردم را حل کنند.

آسفالت خواسته اصلي شهروندان و اولويت ما

وی آسفالت خيابان ها و کوچه ها و ترميم آسفالت خيابان‌هاي اين شهر ازجمله مطالبات جدي شهروندان از شهرداري است بنابراين شهرداري براي کسب رضايت شهروندان تمامي خيابان‌ها و معابر که نياز به ترميم دارند را با اولويت‌بندي آسفالت و بهسازي مي‌کند.‌

رئیس شورای شهر چلگرد گفت: عمليات بهسازي و ساماندهي پياده روها و معابر عمومي شامل اجراي عمليات جدول و تايل گذاري مي باشد.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجراي اين طرح افزايش ضريب ايمني، تردد آسان و ترغيب به امر پياده روي و جلب رضايت شهروندان همچنين ارتقاء سطح کيفي ساختار هاي شهري از ديگر اهداف ما خواهد بود افزود: بهسازي و زيبا سازي شهر از مهمترين حقوق شهروندان است و مسئولان بايد فرايند هاي رسيدن به اين مهم را سر لوحه کاري خود قرار دهند.

غیبی حاجیور با تاکید بر اینکه پياده روهاي خيابان هاي اصلي بخصوص شهرک عشايري بازسازي و ترميم خواهند شد ادامه داد: کيفيت خيابان ها نامطلوب، فرسوده و ناکارآمد بافت پياده روها و لزوم اصلاح و بازسازي آن نياز است.

وی با اشاره به اینکه پياده روها به عنوان يکي از عناصر اصلي فضاي شهر، جزء لاينفک زندگي شهري به شمار مي آيند و نقش مهمي در پويائي و زيبايي شهري دارند بیان داشت: در راستاي ديگر کارهاي عمراني شهرداري چلگرد پياده روها اصلاح و ترميم خواهند شد که اين عمليات شامل تخريب جداول و سنگفرش هاي فرسوده و جانمائي آن با جداول و سنگفرش هاي نو خواهد بود.


غیبی حاجیور اضافه کرد: با توجه به درخواست شهروندان و با نظر کارشناسان شهرداري با عنايت به پرتردد بودن مسير جاده هاي اصلي که به عنوان شاهراه مناطق تفريحي و گردشگري شهر شناخته شده است، کار روکش آسفالت اين خيابان انجام خواهد شد.

خريد ماشين آلات سنگين برف روبي

وی خاطرنشان کرد: امکانات و ماشين آلات اين شهرستان در هنگام مواقع بحراني فصل سرما، اصلا پاسخگو نخواهد بود و نيازمند تکميل و تجهيز است.

رئیس شورای شهر چلگرد با اشاره به به کمبود اين ماشين آلات در صورت نياز به ماشين آلات سنگين جهت برف روبي جاده هاي شهر و کوچه ها و خيابان ها افزود: از همین رو از ماشين آلات بخش خصوصي نيز استفاده مي شود اما درصدد خريد اين دستگاه ها براي شهرداري هستيم.

توسعه برنامه هاي فرهنگي

غیبی حاجیور فعاليت‌هاي فرهنگي و ديني  در برنامه شوراي پنجم با همکاري سپاه ناحيه کوهرنگ و ساير ادارات متولي از اولويت ه ا دانست و بیان داشت: با توجه به ضرورت گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي، حمايت از اين فعاليت‌ها در برنامه شورا شهر چلگرد مورد توجه جدي قرار مي گيرد.

وی اضافه کرد: از مسئولان مي خواهيم که براي رونق‌بخشي به فعاليت‌هاي فرهنگي و تبليغي حمايت کنند، بايد تعامل بيشتري با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي داشته باشيم تا نمايندگان در جريان مشکلات اين شهر قرار بگيرند.

ناوگان حمل و نقل نيازمند نوسازي است

رئیس شورای شهر چلگر با اشاره به اینکه در سال اقتصاد مقاومتي،توليد و اشتغال، نوسازي ناوگان حمل و نقل شهري عمل به معيارهاي اقتصاد مقاومتي است عنوان داشت: بحث ساماندهي، تجهيز و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي و همچنين تسهيل خدمت رساني به مردم از ديگر برنامه‌هايي است که در شورا مطرح است.


کمبود فضاي سبز ناراحت کننده است

وی گفت: شهرستان کوهرنگ با وجود دارا بودن پتانسيل‌هاي قابل توجه در حوزه منابع طبيعي و فضاهاي سبز شهري با کمبود شديد سرانه فضاي سبز مواجه است به طوري که سرانه فضاي سبز در اين شهرستان صفر است که جاي بسي تاسف دارد.

غيبي با اشاره به ناچيز بودن سرانه فضاي سبز چلگرد در کنار توسعه افقي فضاهاي سبز توسعه عمودي آن را نيز در شهر ممکن دانست و افزود: با ايجاد باغچه ها و فضاهاي سبز در بالكن ها و سقف هاي آپارتمان ها فضاي سبز عمودي محقق مي شود كه بايد اين موضوع در ميان اهالي فرهنگ سازي شود.

وی باین داشت: با تلاش و همت مسئولان ضروري است نهضت توسعه فضاي سبز در شهر چلگرد به معناي واقعي راه بيفتد چرا كه تلاش مستمر در اين حوزه نتايج مطلوبي در افزايش شور و نشاط اجتماعي و عمران شهر به همراه خواهد داشت، اما در اين بين نبايد نقش شهروندان را ناديده گرفت.

پياده رو ها ساماندهي مي شوند

وی خاطرنشان کرد: پياده‌روها از نظر سيماي شهري و از جنبه‌هاي فرهنگي، اجتماعي حائز اهميت است، بسياري از مهندسان و طراحان شهري، به منظور افزايش زيبايي معابر، از پياده روهاي تزيين شده، سرسبز و وسيع استفاده مي‌کنند، زيرا آنان به ارزش وجودي انسان و ارزش هويت بخشي و انساني کردن شهرها پي برده‌اند.

غیبی تاکید کرد: سطوح ناصاف، عرض کم، سد شدن معابر توسط مصالح ساختماني و اجناس مغازه ها و... از مشکلاتي است که عابران پياده، هر روز با آن روبرو مي شوند، از اين رو اين شورا اهميت و توجه به پياده و پياده رو سازي استاندارد و کاربردي را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه شهروندان با داشتن فضاي لازم در پياده رو با شادي و مسرت گام بر دارند و تعاملات شهري را همواره با خانواده هاي خود شکل دهند و چنين حضوري در عرصه شهري به پويايي شهر منتهي شود افزود: عرض مناسب که با توجه به تراکم جمعيت، نوع محور و ميزان رفت و آمد هر منطقه ايجاد شده است، شيب طولي – عرضي پياده رو ، که براي جلوگيري از جمع شدن آبهاي سطحي است ، بايد مناسب باشد تا باعث هدايت آبهاي سطحي به جوي هاي کنار شود.

احداث پارک نياز مردم چلگرد است

رئیس شورای شهر چلگرد با اشاره به اینکه به دنبال درخواست‎‎هاي مردمي در اين باره، شهرداري چلگرد ايجاد پارک‌ها در شهر را براي آينده ‎در دستور کار قرار داده است اضافه کرد: اين‌که پارک‌ها نبايد صرفا فضايي باغي يا باغچه‎‎اي باشند، لازم است که فضاي سبز شهري هدفمند و موضوعي گسترش يابد تا نياز اقشار مختلف مراجعه‎‎کننده به اين فضاها را رفع کند.

وی گفت: زماني که شهروندان و گردشگران براي گذران اوقات فراغت به پارک‌ها مراجعه مي‌کنند، بايد لذت کافي را ببرند.

صنعت گردشگري بايد تقويت شود

غیبی ادامه داد: صنعت گردشگري کوهرنگ بايد روي ريل رونق و توسعه قرار بگيرد هرچند زيرساخت هاي آن به ويژه در بخش اقامت و اسکان جواب گوي گردشگران و تورهاي گردشگري نيست.

وی با بیان اینکه مطرح شدن گردشگري به عنوان محور پيشرفت و توسعه اقتصادي در کنار افزايش سرعت تقاضا بيشتر از عرضه، نيازمند عزم ملي در حذف موانع است، اضافه کرد: ضرورت دارد تا زير ساخت هاي گردشگري در کوهرنگ و بخصوص شهر چلگرد از جمله مراکز اقامتي، حمل و نقل و راه ها واحدهاي پذيرايي بين راهي، دفاتر خدمات مسافرتي، تعداد شرکتهاي مسافرتي و فرصت هاي سرمايه گذاري در جذب و حمايت از سرمايه گذاري اين بخش مورد توجه و تقويت قرار گيرد.

رئیس شورای شهر چلگرد گفت: همچنين نبايد اين مهم فراموش شود که نظارت بر هزينه هاي اقامت وارائه خدمات، لازمه جذب و توسعه گردشگري است که علاوه برجذابيت هاي تاريخي و طبيعي، فرهنگ و تمدن آن نيز برانگيزاننده رغبت و تمايل در گردشگران است.

وی با اشاره به اینکه امروزه گردشگري و سير و سياحت، ابزاري مناسب براي تعاملات فرهنگي و ارتباطي به شمار مي رود و اتخاذ ديپلماسي صحيح، توسعه بخشي و رونق عرصه هاي مختلف اين صنعت است تاکید کرد: حذف موانع پيش روي سرمايه گذاري در اين امر و حمايت و تشويق بخش خصوصي به معناي واقعي کلمه از جمله عواملي است که باعث تحقق اهداف ‌از پيش برنامه ‌ريزي شده براي صنعت گردشگري مي شود.

وی یادآور شد: فرهنگ سازي مناسب براي جذب گردشگري را يک عامل کليدي است که نيازمند برنامه‌ ريزي مدوني در تمام جوانب است.

غیبی مهمترين سازماني که مي‌تواند نقش بسزايي در صنعت گردشگري داشته باشد را شهرداري عنوان و یادآور شد:اما اگر بستر و زير ساخت‌هاي گردشگري، سامانه حمل و نقل مناسب براي سرويس دهي بهتر به توريست و فرهنگ عمومي ارتباط با توريست در شهر وجود نداشته باشد ممکن است اين فرصت ارزنده براي توسعه صنعت گردشگري را از دست داد.

وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در خصوص اهميت تحقق جامعه اسلامي گفت: ترويج فرهنگ ايراني و اسلامي ما نکته ديگري است که بسيار قابل توجه بوده و در برنامه ريزي براي ارتقاي فرهنگي شهر چلگرد تلاش شده تا جامعه را به مسيري ببريم که فرهنگ اسلامي جامعه حفظ شده و همان فرهنگ اصيلي که ريشه تاريخي در اسلام و فرهنگ مردم دارد ترويج پيدا کند.


مردم از نحوه جمع آوري زباله بسيار گلايه مند هستند

غیبی با اشاره به برخي نارضايتي هاي شهروندان از ناهماهنگي در جمع آوري زباله موجب توجه ويژه به بخش مديريت پسماند اين شهر شده است تصریح کرد: بر اساس رويکرد جديد شهرداري چلگرد در بخش مديريت پسماند شهري به زودي ساعت هاي مشخص براي جمع آوري زباله ها در سطح شهر تنظيم و به شهروندان اعلام مي شود.

وی با اشاره به اينکه بدهي در شهرداري ها امري طبيعي است، گفت: اين شهرداري حدود 20 ميليارد ريال بدهي دارد و ميزان دقيق آن جهت ارايه به شوري اسلامي شهر چلگرد به زودي توسط کارشناسان شهرداري برآورد مي شود و همه گزارش هاي مالي شهرداري چلگرد به صورت شفاف، منطبق بر قانون و مستمر به شوراي اسلامي شهر ارائه مي شود.

رسانه دست راست شورا و شهرداري

رئيس شوراي شهر چلگرد با اشاره به ضرورت همراهي و تعامل رسانه ها براي رفع مشکلات شهري اضافه کرد: رسانه ها مي توانند منعکس کننده مشکلات شهري باشند.

وی ادامه داد: رسانه ها با توليد محتوي مي توانند حقوق شهروندي را در بين اقشار مختلف مردمي تبيين کنند و در راستاي مرتفع کردن مشکلات و معضل هاي اجتماعي و فرهنگي شهر گام بردارند.

احيا و حمايت از ورزش هاي بومي محلي

وی با بیان اینکه بازي هاي بومي که مانند هر ورزشي مفرح، جذاب و پر از هيجان است، به دليل اينکه ريشه در فرهنگ و آداب و رسوم خودمان دارد مي تواند ظرفيتي براي جذب گردشگران خارجي نيز باشد افزود: بازي هاي دوران کودکي ما که امروز به تدريج در حال فراموش شدن است آنچنان مهيج، خاطره انگيز، متنوع و جذاب بود که امروز تنها راه برون رفت از يکنواختي و سکون زندگي در بازگشت به همان بازي ها است، بازي هايي که براي ما تنها بازي تلقي مي شد اما در دل خود معرف يک هويت و فرهنگ غني بود.

رئیس شورای شهر چلگرد در انتها گفت: دست دوستي و مساعدت به سوي همه ي مردم، نهادهاي انقلابي، دستگاههاي اجرايي، استانداري، فرمانداري، سپاه پاسداران، نيروهاي نظامي و امنيتي و دستگاه محترم قضا دراز مي کنيم، دوست داريم کمک حال ما باشند تا با تمام قوا نسبت به رفع مشکلات اقدام خواهيم کرد، نگاه ما، نگاه خدمت رساني خواهد بود اميد است که مردم با توجه به اينکه تازه در جايگاه خود مستقر شده ايم حوصله و صبر به خرج دهند تا انشالله تحول در شهر را ببينند.

گفتگو از همت بدري فرد

انتهاي پيام1026ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۴۵:۰۴

1 Jan 2020