۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۲۸۱۹۳

يک برنامه استراتژيکي مؤثر در حوزه برندسازي وجود ندارد

مديرصنايع کشاورزي سازمان جهاد کشاورزي استان گفت: برندسازي حلقه مفقوده‌ صنايع تبديلي کشاورزي و اقتصاد مقاومتي است و هم‌اکنون يک نگاه حاکميتي مؤثر در حوزه برندسازي دراقتصاد کشور وجود ندارد.
يک برنامه استراتژيکي مؤثر در حوزه برندسازي وجود ندارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، طهمورث فتاحي مدير صنايع کشاورزي سازمان جهاد کشاورزي چهارمحال و بختياري با اعلام اينکه در دنياي امروز برندسازي با افزايش حجم عرضه بر تقاضا در جايگاه مهمي قرار گرفته است، اظهار داشت: در اين شرايط مصرف‌کنندگان کالاهايي را خريداري مي‌کنند که نسبت به آن اعتماد بيشتري دارند.

فتاحي اضافه کرد: به عنوان يک کارشناس اقتصادي در حوزه صنايع کشاورزي بايد بگويم نقش برند در بخش صنايع غذايي بسيار پررنگ‌تر است. البته در اهداف اقتصاد مقاومتي هم افزايش توليد ناخالص ملي تأکيد شده که در اين ميان صنعت کشاورزي مي‌تواند براي تحقق اين هدف مؤثر باشد.

وي با اشاره به اينکه ما هنوز از پتانسيل کشور در ارائه برندهاي مختلف استفاده نکرده‌ايم، گفت: هم‌اکنون برخي از توليدکنندگان ارتباط مستقيمي با مصرف‌کنندگان ندارند و از طريق واسطه‌ها که تقاضاي کالاهاي درجه دو يا سه دارند به فعاليت مي‌پردازند.

مديرصنايع کشاورزي استان تصريح کرد: ايران يک کشور اسلامي است و در بازار کشورهاي منطقه و مسلمان مي‌تواند با برندسازي اقدامات مؤثري را انجام دهد.زيرا که، تجارت حلال در دنيا رقمي حدود ۲.۳ ميليارد دلار و بخش غذا رقم ۷۰۰ ميليون دلاري را در سال ۲۰۱۵ به خود اختصاص داده است اما ما هنوز نتوانسته‌ايم در اين بازارها حرفي براي گفتن داشته باشيم.

وي اضافه کرد: برندسازي از جمله موضوعات حوزه دانش‌بنيان است که وقتي با علم و خلاقيت تلفيق شود ارزش افزوده بالايي داشته و در مقاوم‌سازي کشور بسيار مؤثر است و برندسازي تأثير عمده‌اي در تغيير اقتصاد دارد.

فتاحي تصريح کرد: براي برندسازي در استان و کشور علاوه‌بر حمايت دولت و مديران نيازمند تغيير نگرش مردم به توليد ملي نيز هستيم، نقش و نگاه مردم در برند‌ها موجب مي‌شود تا نگاه توسعه‌ برندينگ در کشور ايجاد شود، به صورت کلي برندسازي بايد در سه وجه مديريت خصوصي، دولت و نگاه اجتماعي و تعامل مردم مورد توجه کشورها قرار گيرد.

وي با اشاره به اينکه براي تغيير نگاه مردم و تمايل به برندسازي در کشور مسئولان بايد به کارآفرينان کمک کنند، گفت: برند ملي بايد بخشي از منافع ملي باشد حتي بنده اعتقاد دارم که فروش صحيح محصول در داخل کشور خود صادارت‌زا است و تراز اقتصادي را مثبت مي‌کند.

فتاحي افزود: در حال حاضر نگاه ارگان‌ها به برند داخلي نامناسب و حتي قوانين زائدي وجود دارد که براي رفع آنها بايد از اقتصاد دستوري فاصله گرفته و اقدامات لازم را براي تحقق اقتصاد مقاومتي و رقابتي در کشور انجام دهيم.

وي تصريح کرد: محبوبيت يک کالا نه تنها هويت اقتصادي کشورها را بالا مي‌برد بلکه رشد و شعور فعاليت مردم را هم بيشتر مي‌کند در همين زمينه براي تحقق اقتصاد مقاومتي در کشور بايد از يکي از ابزارها همانند توليد برندهاي مطرح و با کيفيت در بخش‌هاي مختلف استفاده کنيم.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۰:۱۶

26 Dec 2019