۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۳۱۱۵۳
مسئولین بیدار شوید تنها هشت ماه فرصت باقی است

چهارمحال و بختیاری صدر نشین نرخ بیکاری در کشور

اطلاعات مرکز آمار ایران حاکی از آن است که در میان استان‌های کشور اهالی چهارمحال و بختیاری با نرخ 17.8درصد بالاترین نرخ بیکاری را تجربه کرد و نسبت به بهار سال گذشته این نرخ 4درصد افزایش یافته است.
چهارمحال و بختیاری صدر نشین نرخ بیکاری در کشور
به گزارش جهانبین نیوز، موضوع‌ اشتغال‌ همواره‌ یكی‌ از دغدغه‌های‌ اصلی‌ بسیاری‌ از كشورهای‌ جهان‌ است.

نکته قابل توجه این است که حتی كشورهای‌ توسعه‌ یافته‌ كه‌ دارای‌ رشد اقتصادی‌ بالایی‌ بوده نیر همواره‌ آن‌ را به‌ عنوان‌ یكی‌ از چالش‌های‌ پیش‌ روی‌ خود در ایجاد ثبات‌ همه‌ جانبه‌ در كشور و حفظ‌ رضایت‌ عمومی‌ می‌دانند.

از همین‌ رو ایجاد اشتغال‌ و از میان‌ بردن‌ بیكاری‌ بخصوص‌ بیكاری‌ جوانان‌ یكی‌ از شعارهای‌ اصلی‌ دولت‌ها است‌.

یکی از شاخص‌های مهم رشد اقتصادی یک جامعه آمار بیکاری است، آماری که همیشه دولت‌ها و مسؤولان سعی دارند، با پایین آوردن آن نشان دهند که اقدام های اقتصادی آن‌ها مثبت بوده است؛ آماری که متاسفانه در بهار امسال در چهارمحال و بختیاری 17.8درصدی و به عنوان بالاترین نرخ در کشور معرفی شده است.

اطلاعات مرکز آمار ایران نشان می‌دهد در بهار سال ۱۳۹۵ استان‌های چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان دارای بالاترین نرخ های بیکاری در سطح کشور بوده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در بهار سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری در حالی به ۱۲.۲ درصد رسید که نرخ بیکاری مردان ۱۰.۳ درصد و نرخ بیکاری زنان ۲۰.۴ درصد و  نسبت اشتغال جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر نیز در کل کشور ۳۴.۷ درصد است.

در بهار سال جاری اشتغال در بخش کشاورزی ۱۹.۱ درصد اشتغال در بخش صنعت ۳۱.۴ درصد و اشتغال در بخش خدمات ۴۹.۴ درصد بوده است.

اطلاعات مرکز آمار ایران حاکی از آن است که در میان استان‌های کشور اهالی چهارمحال و بختیاری بالاترین نرخ بیکاری را تجربه کرده است.

آمارها نشان دهنده نرخ بیکاری ۱۷.۸ درصدی در استان چهارمحال و بختیاری است و با توجه به تجربه بیکاری 13.8 درصدی در بهار سال گذشته، نرخ بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری 4 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این آمار نرخ بیکاری در بهار ۱۳۹۴ معادل ۱۳.۸ درصد بود. همچنین اهالی کهگیلویه و بویراحمد با تجربه نرخ بیکاری ۱۶.۴ درصد و اهالی اصفهان با تجربه بیکاری ۱۵.۷ درصد از دیگر استان‌هایی هستند که بالاترین نرخ‌های بیکاری را در کشور تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۳۵:۱۱

31 Dec 2019