۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۳۴۱۲۳
مطالبات مردمی اهالی روستای سوادجان/

وقتي آب مايه حيات نيست!/ مردم سوادجان شاکي از وضعيت نامناسب بهداشتي کانال آب/ مسئولين فکر چاره نيستند

مردم سوادجان از وضعيت نامناسب بهداشتي کانال آب روستاي سوادجان شاکي هستند و اين در حالي است که مسئلين قول هاي براي بر طرف کردن اين مشکل داده اند اما تاکنون اجرايي نشده است.
وقتي آب مايه حيات نيست!/ مردم سوادجان شاکي از وضعيت نامناسب بهداشتي کانال آب/ مسئولين فکر چاره نيستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، روستاي سوادجان يکي از ۱۱ روستاي هدف گردشگري استان چهارمحال و بختياري است که به دليل پتانسيل هاي تاريخي، سياحتي و گردشگري در زمره اين روستاها قرار گرفته است.

روستاي سوادجان با باغ هاي سرسبز و درخت هاي سر به فلک کشيده در حاشيه روستا و در کنار رودخانه زاينده رود واقع شده که در زمينه اکوتوريسم حرف هاي زيادي براي گفتن دارد.

از ويژگي منحصر به فرد اين روستا مي توان آثار تاريخي و مذهبي در کنار طبيعت بکر رودخانه زاينده رود دانست و همچنين امام زاده سيد سليمان از نوادگان امام موسي کاظم (ع)، دالان هاي تاريخي، باغ هاي بادام، چمنزار، درختان چنار سر به فلک کشيده، قايقراني بر روي آبهاي خروشان، نزديک بودن به پل تاريخي هوره و... از ديگر امتيازات گردشگري و جذب توريسم اين روستاست.

اما جوي آب کشاورزي که از وسط روستا وضعيت نامناسبي دارد و موجبات ناراحتي اهالي و گردشگران را به همراه داشته است، وضعيت جوي آب در زماني که آب اين جوي در فصل پاييز و زمستان راکد است بسيار اسفناک و نامناسب است .


اهالي اين روستا و ساکنين اطراف اين جوي چندين باره با خبرنگار سامان ما تماس تلفني داشته و از خبرنگار اين سايت خواسته اند که مطالبه مردم را به گوش مسئولين شهرستان و استان برساند، چراکه در تمامي جلساتي که با حضور مسئولين به خصوص نماينده مردم شهرستان هاي شهرکرد، سامان و بن و مسئولين ادارات استاني و شهرستاني در روستاي سوادجان برگزار شده رسيدگي به مشکلات جوي اب بوده است اما تاکنون هيچ گونه اقداماتي در سرو سامان د ادن به اين مسئله مهم از سوي هيچ ارگاني صورت نگرفته است.

جوي آبی که از وسط روستا در حال حرکت است محلي براي دفع فاضلاب ساکنين بالا دست روستاي سوادجان است، از نظر بهداشتي وضعيت جوي آب اصلا مساعد نيست چون بوي نامطبوع و وجود زباله ها و نخاله هاي چهره اي زشتي را در اين مکان براي اهالي به وجود آورده است که به گفته اهالي اين منطقه روستا زماني که مهمان داريم شرايط و وضعيت جوي اب روبه روي منزلمان موجب شرمندگي و خجالت ما را به همراه دارد.


خانم فتاحي در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه اين وضعيت روبه روي درب منزل ما است هر زمان که در منزل را باز مي کنه با يک صحنه زشت و ناراحت کننده روبه رو هستي ، بيان داشت: در طي اين چند سال که ما ساکن اين منطقه روستا بوديم قول هايي در جهت رفع مشکل از طريق دهياري و شوراي شهر و ديگر مسئولين استاني و شهرستاني داده شده است اما تا کنون هيچ گونه عملي در اين زمينه اثبات نشده است .

وي افزود: يکي از شعار هاي کانديدا هاي شوراي روستا رفع معضل جوي آب روستا است اما ما که در دوره هاي قبل چيزي نديدم و اميد هم نداريم که در شوراي هاي اينده نيز اين مشکل بر طرف شود.

خانم کريمي يکي ديگر از اهالي با بيان اينکه مسئولين روستا براي باز کردن لايه روبي جوي از ماشين هاي سنگين در چند سال اخير استفاده کرده اند و همين امر موجب عمق بيشتر جوي آب شده و خطراتي را براي کودکان به همراه دارد، بيان داشت: تعدادي از منازل براي تردد از روي جوي به منزل داري پل هستند و کودکان با توجه به بازي گوشي هاي که دارند داخل جوي آب مي افتند که تا چند وقت کابوس و ترس را براي کودکان به همراه دارد.


خانم عسگري يکي ديگر از اهالي با بيان اينکه وضعيت نامناسب و غير بعداشتي جوي اب سوادجان موجب به وجود آمدن بيماري متفاوت براي اهالي اين منطقه است، بيان داشت: زماني که گفته مي شود روستاي سوادجان روستاي گردشگري شهرستان سامان اصلا اين وضعيت در شان مردم و گردشگران اين روستا نيست و مسئولين بايد فکري به حال منطقه روستاي سوادجان داشته باشند.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۶:۲۳

27 Dec 2019