۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد مطلب : ۲۹۹۰۳
امام جمعه سامان:

ملت ايران از هر نوع ذلت پذيري و کرنش در برابر آمريکا ابا دارد و از سياسيون و سياستي نيز نفرت داشته و دارد

امام جمعه سامان گفت: اگر به فضاي سياسي کشور و رفتارهاي برخي از سياسيون به دقت توجه کنيم متوجه مي شوي که برخي از جريانات سياسي به واسطه اشتباهات محاسباتي تصور غلطي دارند و خيال مي کنند که کليد حل مشکلات کشور به دست امريکا و يا در مذاکره با آمريکاست در صورتی که ملت ایران هیچ گاه تن به لذت نخواد داد.
ملت ايران از هر نوع ذلت پذيري و کرنش در برابر آمريکا ابا دارد و از سياسيون و سياستي نيز نفرت داشته و دارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سامان ما ، حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور در خطبه هاي نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي اظهار داشت :وظايفي که منتظران حضرت ولي عصر (ع) برعهده دارند به دو بخش تقسيم مي شوند وظايف فردي و وظايف اجتماعي.

وي با اشاره براينکه :يکي از وظايف يک مومن رعايت ادب و احترام نسبت به ساحت مقدس حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا له الفداء است، يکي از مصاديق ادب و احترام به محضر حضرت ولي عصر (ع) اين است که در محضر حضرت حرمت شکني نکنيم گناه نکنيم بدانيم يا ندانيم امام زمان (عج) برما اشراف دارد اعمال ما را ببيند.

محسن ملک پور بيان داشت:يکي ديگر از مصاديق ادب و احترام به ساحت مقدس حضرت ولي عصر (ع) احترام به اسماء و القاب آن حضرت است، انسان وقتي احترام شخص بزرگي را حفظ مي کند هرچيزي که مربوط به اوست را نيز محترم مي شمارد، وجود مقدس حضرت ولي عصر (ع) حدود ۲۰۰ اسم و لقب دارد برخي تا ۵۰۰ نام هم شمرده اند،اگر اين القاب و اسامي را بر زبان مي بريم با احترام و درود و سلام باشد بخصوص اگر لقب (معروف قائم) برده مي شود مستحب است بلند شويم که اين عمل جزء سيره عملي اهل بيت (ع) بوده است، لقب مبارک امام زمان (ع) در مجلس امام صادق (ع) گفته شد امام به منظور تعظيم و احترام به پا ايستادند، يکي ديگر از مصاديق ادب و احترام نسبت به امام زمان احترام گذاشتن به منسوبين به آن حضرت است هم منسوبين جسمي مثل سادات و هم منسوبين معنوي مثل علماي صالح و مومنان مي باشد.


وي گفت: اين يک امر فطري و طبيعي است که هر کس شخصي را بزرگ بدارد و اورا احترام کند هر چه به او تعلق دارد را احترام مي کند ما وقتي خدا را تعظيم و تکريم مي کنيم خانه خدا و بيت الله الحرام و پرده کعبه را هم محترم مي شماريم حتي شتري را که براي قرباني حج به سوي مکه ميبرند را هم محترم مي شماريم.

امام جمعه شهرستان سامان در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي بيان داشت :يکشنبه هفته آينده يازدهم ذي القعده فرخنده ميلاد با سعادت حضرت امام علي بن موسي الرضا (ع) است محضر همه شما برادران و خواهران تبريک عرض مي کنم.

حجت الالسلام محسن ملک پور با اينکه هزاران کتاب در باره زندگي اهل بيت (ع) نوشته شده اما بايد اعتراف کنيم که زندگي ائمه (ع) به درستي شناخته نشده است،مثلا يکي از چيزهايي که در زندگي ائمه (ع)به طور شايسته مورد توجه قرارنگرفته مبارزات سياسي ائمه (ع) است و اين مبارزه سياسي بزرگترين هدفش تشکيل نظام اسلامي و تاسيس حکومتي برپايه امامت بود، عنوان کرد:در تمام دوران ۱۴۰ ساله ميان حادثه عاشورا و ولايت عهدي امام هشتم جريان وابسته به امامان (ع) يعني شيعيان هميشه بزرگترين و خطرناک ترين دشمن دستگاه خلافت به حساب مي آمد. در اين مدت بارها زمينه هايي پيش آمد که شيعه به پيروزي هاي بزرگي دست پيدا کند.

ملک پور با بيان اينکه مقام معظم رهبري در بياناتشان در جمع مردم مشهد در ۳ آذر سال ۶۳ فرمودند زندگي امام براي همه ما درس است.زندگي امام رضا(ع) براي ما يک پيامي دارد، آن پيام عبارت است از مبارزه دائمي خستگي ناپذير. همين سيره و روش را خود مقام معظم رهبري به آن عمل مي کنند.

وي با اشاره بر اينکه وزارتخانه اي که متعلق به نظام اسلامي و در خدمت مردم است و به هيچ جناح و گروه سياسي و يا غير آن تعلق ندارد و اهداف نظام اسلامي را مد نظر دارد که در همکاري و همراهي با ساير نهادهاي امنيتي و نظامي کشور توانسته به لطف خداي متعال در امنيت کنوني کشور سهم جدي و مهمي داشته باشد، بيان داشت: دشمن خيلي سعي کرده به دستگاه اطلاعاتي کشور ضربه بزند و يا اينکه متهم کند که بحمدالله شکست خورده و به خواست خداي متعال سربازان گمنام امام زمان (عج) در ميان مردم از محبت و احترام و در چشم دشمنان از صلابت و نفوذپاذيري برخورداند.

ملک پور با تاکيد بر اينکه در اين ديدار توصيه هايي که حضرت آقا داشتند يک نکته مهم بروز جدي داشت و آن هم تاکيد بر حفظ خط فاصل ميان نظام اسلامي و استکبار جهاني به سرکردگي آمريکا، تصريح کرد: در اوضاع سياسي کنوني کشور از اهميت زيادي برخوردار است، اگر به فضاي سياسي کشور و رفتارهاي برخي از سياسيون به دقت توجه کنيم متوجه مي شوي که برخي از جريانات سياسي به واسطه اشتباهات محاسباتي تصور غلطي دارند و خيال مي کنند که کليد حل مشکلات کشور به دست امريکا و يا در مذاکره با آمريکاست.

وي با اشاره بر اينکه آمريکا به عنوان يک دولت مستکبر نه تنها حاضر به همکاري و همراهي با ما نيست هميشه دشمني و ضربه زدن به انقلاب را دارد، تصريح کرد: آمریکا در اين رفتارهاي سالهاي اخير خود را نشان داده و در برجام غير برجام در پشت چهره خندان خود داشته دارد که از پشت خنجر بزند، خب اين سوء تحليل و خطاي محاسباتي اين گروه سياسي است به ظرفيت هاي داخلي توجهي ندارند بعد خودشان از ايستادگي و مقاومت خسته شده اند بعد اين تصور غلط در آنها بوجود آمده که مردم خسته شده اند. در حالي که ملت ايران نه تنها خسته نشده اند بلکه از هر نوع ذلت پذيري و کرنش در برابر آمريکاابا دارد و از چنين سياسيون و سياستي نيز نفرت داشته و دارد.

حجت الاسلام محسن ملک پور با بيان اينکه شنبه ۲۳ مرداد ماه ، پيروزي قهرمانانه حزب الله لبنان بر ارتش سرتا پا مسلح و جنايتکار رژيم جعلي صهيونيستي در جنگ ۳۳ روزه و روز مقاومت اسلامي است، اذعان داشت: در هفته اول جنگ که در سال ۱۳۸۵ اتفاق افتاد ارتش رژيم صهيونيستي که توانايي جنگيدن با حزب الله را نداشت مايل بود پايان جنگ را اعلام کند ولي آمريکايي ها اصرار داشتند که اين رژيم چيزي را به دست آورد و سپس آتش بس را اعلام کند و به اصرار آمريکايي ها سه هفته ديگر جنگ ادامه پيدا کرد ولي در نهايت امريکا هم تسليم شد که قطعنامه اي را تصويب کردند وقتي جنگ تمام شد دو طرف وضعيت کاملا متفاوتي داشتند.

ملک پور با اشاره بر اينکه صهيونيست ها يکي يکي به شکست سنگين خود اعتراف کردند حتي آمريکايي ها هم اعتراف کردند, تصريح کرد: حالا ديگر ارتش صهيونيستي آن اقتدار هول انگيز نيروي هوائي و آن اقتدار اطلاعاتي موساد را ندارد و ثباتي ندارند. از اين طرف حزب الله لبنان مورد تحسين ملت ها قرار گرفت و اعتقاد کارشناسان اينکه پيروزي حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه نقطه آغاز نفوذ و پيشروي هاي گفتمان انقلاب اسلامي و نقطه اي براي سرنگوني قدرت هاي پوشالي است.

وي افزود: امروز ما مي بينيم با پيوندي که ميان حزب الله لبنان با ارتش سوريه در برابر تروريسم تکفيري در سوريه برقرار شده يا پيوند معنوي که ميان حزب الله لبنان با انصارالله در يمن و ديگر گروههاي مقاومت در عراق برقرار شده است ترديدي نمي ماند که حزب الله امروزه به يکي از بازيگران امنيت و ثبات ساز خاورميانه تبديل شده است.و به حول و قوه الهي اين پيروزي ادامه خواهد داشت.

ملک پور با بيان اينکه ۲۶ مرداد ماه آغاز بازگشت افتخار آفرين اولين گروه آزادگان ۸ سال دفاع مقدس به ميهن اسلامي است در سال ۱۳۶۹٫ قطعا همه خاطراتي از اين روز هاي شيرين دارند که با شور و شعفي خاص مردم به استقبال اين عزيزان رفتند، گفت: آزادگاني که سالها دوري را تحمل کردند شکنجه ها را تحمل کردند آن استقامتي که اين عزيزان داشتند آن علاقه اي که نسبت به امام راحل داشتند آن تعهدي که نسبت به اسلام و ولايت فقيه داشتند همه ستودني و مثال زدني است.

امام جمعه شهرستان سامان از حضور نماينده محترم مردم شهرستانهاي شهرکرد و بن و سامان جناب آقاي نوريان در جمع مردم شهرستان سامان تشکر کرد و خاطر نشان کرد: اميدواريم با آن دقت نظري که دارند مسائل و مشکلات مهم و حياتي شهرستان را از جمله مسئله مهم و حياتي آب شرب ، مسئله گردشگري ، مسئله بهداشت و درمان ، مسئله راه، مسئله آموزشي مدارس ما را و ديگر مشکلات را مورد پيگيري قرار دهند.

انتهاي پيام1022ج /۶۰۱ س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۲:۳۵

3 Feb 2020