۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۳۶۹۲۳
نائب رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد:

امروز در مدارس‌مان دانش‌آموز انقلابی کم نداریم / باید فضای مناسب فرهنگی برای نوجوانان فراهم شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: دانش آموزان و دانشجویان ما در آن مقطع به این صورت به انقلاب اسلامی ایران پیوستند و به دنبال آن در طول دوره دفاع مقدس نیز حماسه های زیادی از خود به جای گذاشتند که شهید حسین فهمیده از جمله این دانش آموزان اتقلابی بود و امروز نیز ما از این دانش آموزان در مدارس‌مان کم نداریم.
امروز در مدارس‌مان دانش‌آموز انقلابی کم نداریم / باید فضای مناسب فرهنگی برای نوجوانان فراهم شود
حیدر علیپور نائب رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به ۱۳ آبان به عنوان روز دانش آموز و روز تسخیر لانه جاسوسی اظهار کرد: روز ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به عنوان روز دانش آموز و مبارزه با استکبار جهانی نام‌گذاری شده است و در این روز دانشجویان و دانش آموزان در زمان انقلاب با حرکتی توپنده و حضور تاثیرگذار خون تازه ای را در رگ های انقلاب اسلامی ایران جاری کردند و حرکتی را در تاریخ به ثبت رساندند که پس از گذشت سال های طولانی از این حرکت، ما همچنان از این روز با بزرگی و عظمت یاد می کنیم.

وی اضافه کرد: ما به عنوان مدیرانی که در طول انقلاب تجربه های خود را اندوخته ایم و شخصیت ما شکل گرفته در مقابل حرکت این عزیزان و نسبت به این قشر عزیز جامعه متعهد هستیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد تصریح کرد: بی شک دانش آموزان و دانشجویان بالنده ترین اقشار جامعه در بین اقشار مختلف مردم هستند و رسیدگی به امور دانش آموزان و ایجاد فضای مناسب فرهنگی برای آنها باید از اولویت های برنامه ریزی در نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.

وی ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی ایران به دلیل افزایش جمعیتی که داشتیم و وجود برخی تنگناها باعث شد نتوانیم به صورت باید و شاید به کیفیت آموزش و به ویژه به پرورش در مراکز آموزشی و ایجاد فضای باز مناسب در محیط دانشگاهی بپردازیم.

علیپور تاکید کرد: دانش آموزان و دانشجویان ما در آن مقطع به این صورت به انقلاب اسلامی ایران پیوستند و به دنبال آن در طول دوره دفاع مقدس نیز حماسه های زیادی از خود به جای گذاشتند که شهید حسین فهمیده از جمله این دانش آموزان اتقلابی بود و امروز نیز ما از این دانش آموزان در مدارس‌مان کم نداریم.

وی با بیان اینکه طی سال هایی که گذشته تا حدودی از فشار جمعیتی و بحران کمبود امکانات عبور کرده ایم و امروزه وضعیت به مراتب بهتر از روزهایی است که این اتفاقات برای ما افتاده است، افزود: در حال حاضر ما باید در جامعه بتوانیم محیطی را برای رشد بالنده نسل آینده داشته باشیم و بی شک نسل جوان باید بتواند به اطلاعات آزاد دسترسی پیدا کند و بتواند حرکت های در جامعه را تحریک کند و بتواند اظهارنظر آزاد داشته و به مطبوعات و رسانه های آزاد دسترسی داشته باشد، اگر چنین نسلی یعنی نسل انتخابگر و نسلی که بتواند شرایط امروز دنیا و وظایف خود را تبیین کنند، می توانیم به آینده خود امیدوار باشیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد گفت: بی شک هر چقدر امکانات کاهش یابد یا امکانات در جامعه فراهم نشود، از بالندگی و شکوفایی نسل آینده و شکوفایی محیط دانش آموزی و دانشجویی کم می شود و در صورت وجود چنینن وضعیتی یک آینده بسیار نامطمئن را برای خود رقم زده ایم و در صورت فراهم بودن شرایط برای انتخاب گری نسل آینده، آنها می توانند با انتخاب خود و ورود خود به صحنه کارزارهای علمی و فرهنگی باز هم حماسه آفرین باشند و بتوانند در جامعه جهانی نقش آفرینی کنند.

وی اظهار کرد: نسل خمود، بدون تحرک و بدون انرژی دچار مشکلات متعددی می شود و ما سال های سال مسائلی که در جامعه وجود داشته را آزمایش کرده ایم و ایجاد برخورد با یک سر ناهنجاری ها بدون آماده سازی محیط مناسب برای رشد فکری جوانان نمی تواند پاسخگوی نیازهای جامعه باشد و نیازها و مشکلات جامعه را برطرف کند.

علیپور ادامه داد: قطعا اگر جامعه ما این فضا را فراهم کند و قطعا اگر محیط دانشگاهی ما محیطی برای بحث آزاد و برخورد افکار باشد و همچنین قطعا اگر دانش آموزان ما برای یک محیطی آزاد و مردم سالار آموزش ببینند و اگر ما در دانش آموزان حس انتخاب کردن و نیاز به آن را ایجاد کنیم، تمام این موارد سبب تعهد بیشتر نسل جوان و ورود تاثیرگذارتر آنها در جامعه و وجود آینده تضمین تر شده ای می شود.

وی تصریح کرد: تمام مسئولان باید تلاش کنند تا این شرایط و امکانات فراهم شود و با استفاده از ظرفیت های موجود و امکانات در اختیار شهرداری و حرکت کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر و طرح و برنامه شورای پنجم در راستای ایجاد یک هم افزایی و استفاده هماهنگ از امکانات فرهنگی موجود در جامعه باید در راستای بالندگی و شکوفایی نسل جوان آینده تلاش شود.

انتهای پیام/1026ج

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۵۱:۴۹

1 Jan 2020