۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۱۳۷۹۳

مسئله فرهنگ در اولویت سایر مسائل مملکتی است

سیاست مداران جهانی برای جذب ، اشغال ، تغییر حکومت ها همسو کردن دیگر ملت ها و کشور ها ، استعمار و حتی نابود کردن ملتی ابتدا ساختار فرهنگی مقابل را مورد توجه قرار داده و با تغییر ساختار فرهنگی مقابل به راحتی سیاست های دیگر قابل اجرا می باشد .
مسئله فرهنگ در اولویت سایر مسائل مملکتی است
به گزارش جهانبین نیوز، در خصوص فرهنگ و ارتباط آن با دین و اهمیت آن که سخن بسیار رفته است و نیاز به بررسی های مجدد ندارد تمامی اتفاقات در طول دوران بشریت از تغییرات قومیتی و ملیتی گرفته تا جنگها و صلحها و ارتباط بین قوم ها و ملت ها و ... ریشه در فرهنگ و تعاملات فرهنگی دارد در ادیان الهی حتی غیر الهی نیز بحث فرهنگ و فرهنگ سازی جایگاه بسیار ویژه ای دارد تاثیر ادیان و حتی ایدئولوژی های بشری با تاثیر و تغییر فرهنگ های ملت ها موفق بوده اند.

لذا در دوران جدید که می توان گفت از دوران جنگهای صلیبی شروع می شود ، مقوله فرهنگ در سند راهبردی سیاست گزاران جهانی جایگاه ویژه ای داشته است . به همین جهت است که سیاست مداران جهانی برای جذب، اشغال، تغییر حکومت ها همسو کردن دیگر ملت ها و کشور ها ، استعمار و حتی نابود کردن ملتی ابتدا ساختار فرهنگی مقابل را مورد توجه قرار داده و با تغییر ساختار فرهنگی مقابل به راحتی سیاست های دیگر قابل اجرا می باشد.

این تغیرات شامل بزرگترین مسائل مانند : دین ، حکومت و .... تا کوچکترین مسائل مانند : خوراک، پوشاک ، گفتار و ... می باشد. لذا هر ملتی اگر قصد دارد در دنیا زنده بماند و دیده شود و هضم نشود و تاریخی ماندگار داشته باشد باید ساختار فرهنگی قوی ، پویا و جنگنده داشته باشد . تا در مقابل هجوم سایر فرهنگ ها چه از همسایگان و چه از دور دست ها، از مهاجمان در امان مانده و حق خویش را حفظ نماید .

حال با توجه به موارد فوق مواردی قابل بررسی است که مختصرا به آن اشاره می شود :

۱.حملات فرهنگی عامل انحطاط دولت ها

با توجه به مطالبی که در بالا گفته شد درگیری ملت ها در طول تاریخ غیر قابل اجتناب بوده و هر ملتی ناگزیر است برای بقا با همسایگان و دیگر مهاجمین سرزمینی، سیاسی، فرهنگی و ... درگیر شود .حال در این درگیری ها و جنگها ملتی پیروز بوده که از یکپارچگی ملی مناسبی برخوردار باشد که این یکپارچگی به زبان ، رنگ و قومیت های کوچک ارجعیت داشته و ملت هایی که علاوه برتفاوت ها گویشی، رنگ پوست و قومیت متفاوت از یکپارچگی فرهنگی و اجتماعی ویژه ای برخوردار باشند این نوع ملت ها هر چند در بعضی موارد شکست های ظاهری کوچکی هم بخورند ولی سریعا می توانند خود را بازسازی نموده و جایگاه خویش را باز یابند و مثال عینی در این موارد بسیار است مانند : تمدن های بشری قدیمی که بسیاری از آنها که قوی تر بوده اند تا کنون باقی مانده اند ولی تمدن ها و ملت های ضعیف تر از حملات به ویژه حملات فرهنگی تاب نیاورده و از بین رفته اند و نمونه های آن هم بسیار است.

۲.رهنمون های امام (ره) و مقام معظم رهبری پیرامون تهاجم فرهنگی

امام (ره) و مقام معظم رهبری در طول دوران پس از انقلاب بارها بحث تهاجم فرهنگی و حتی شبیخون فرهنگی را گوشزد نموده اند و در اکثر سخنرانی ها و دیگر رهنمود ها مسئله فرهنگ اسلام و تقابل آن را با فرهنگ غرب توضیح داده و تذکر فرموده اند تا جایی که مسئله فرهنگ در اولویت سایر مسائل مملکتی قرار گرفته است . ایشان همواره دغدغه تغییرات ناخوشایند فرهنگی با توجه به تهاجم فرهنگی غرب را داشته در بسیاری از موارد بارها تهاجم فرهنگی غرب حتی قبل از انقلاب را در نظر داشته و گوشزد نموده اند، بسیاری از نمادهای تهاجم فرهنگی که قبل از انقلاب و با همراهی سران رژیم شاهنشاهی با عوامل خارجی در فرهنگ ایران تزریق شده هنوز هم تاثیرات آن باقی مانده و نظام جمهوری اسلامی ایران انرژی زیادی را صرف بر طرف کردن آثار شوم آن تهاجمات نموده است.

بعد از انقلاب نیز با توجه به تغییر ایدئولوژی ساختار نظام ایران بحث تهاجم فرهنگی در کنار سایر تهاجمات مانند جنگ نظامی و تحریم های اقتصادی و سیاسی بسیار پر رنگ تر از قبل ادامه پیدا کرد که هنوز هم ادامه دارد و مکررا مقام معظم رهبری در این خصوص به مسئولان و هم به مردم این مسائل را گوشزد نموده و راهکارهای مختلفی را نیز برای مقابله بیان فرموده اند.

۳.جنگ نرم

جنگ نرم یکی از مصادیق بارز تهاجم فرهنگی می باشد که چند سالی است این واژه در بین فرهنگ ما از جایگاه خاصی برخور دار شده است این مسئله همانطور که از نامش پیداست یک جنگ است و در جنگ غلبه بر طرف مقابل و از بین بردن آن هدف اصلی می باشد و در هر صورت حتی اگر این جنگ به هدف اصلی نرسد ضربات جبران ناپذیری بر پیکره فرهنگی اجتماعی و بالطبع بر سیاست و اقتصاد کشور مقابل وارد خواهد نمود.

این جنگ نرم که علیه نظام جمهوری اسلامی با مشارکت همه عوامل نظام سلطه برنامه ریزی شده است و بودجه هنگفتی نیز برای آن در نظر گرفته شده قصد تضعیف و در نهایت از بین بردن نظام جمهوری اسلامی را دارد، جنگی که نه از جنگ افزارهای نظامی و از قسمت هایی از مرز کشور بلکه از همه امکانات فرهنگی و رسانه ای و از تمامی مرز ها و حتی از درون خانه ها ی ما به جنگ و تهاجم پرداخته است .با ابزاری مانند : ماهواره ، اینترنت ، ...وحتی یک سری عوامل داخلی استفاده می نمایند.

۴.ماهواره بهترین ابزار آسیب و تهدید در شهرستان

ماهواره به عنوان یکی از ابزار جنگ نرم تهاجم گسترده فرهنگی را چند سالی است آغاز نموده که در تمامی کشورهای دنیا قابل دسترسی آسان می باشد این ابزار در کشور های مختلف با توجه به تنوع فرهنگی و تفاوت فرهنگی تاثیرات متفاوتی داشته است ، البته این ابزار ( ماهواره) اهداف مختلفی را دنبال می کند از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره که می توان گفت در بیشتر اهداف خود در دنیا توانسته است موفقیت کسب نماید ، سیاست گذاران این رسانه پر رنگ و لعاب که اندکی از مردم دنیا و آن هم از سواران بر اسب لجام گسیخته قدرت و ثروت می باشند با این ابزار بر دوش اکثر مردم دنیا سوار شده و می تازند .

این ابزار در کشور های اسلامی به ویژه در کشور ایران که از مذهب و فرهنگ خاص معنوی آن هم برگرفته از فرهنگ اهل بیت (ع)برخوردار است بیشترین تضاد را داشته و سیاست گزاران کلان این رسانه بیشترین توجه را چه در قالب برنامه های علمی ، مذهبی ، فرهنگی ، خانوادگی ، سیاسی ، اقتصادی و غیره در جهت هر چه کمرنگ تر کردن دین ناب و اصیل اسلامی داشته اند و این کاملا مشهود است و این از آنجا ناشی می شود که قولهای سیاسی اقتصادی جهان ایدئولوژی اسلام به ویژه شیعه که برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است را در تقابل هر چه تمامتر با خود می دانند و لذا از هیچ تلاشی جهت از بین بردن آن دریغ نمی کنند و از این می توان فهمید که ماهواره و اینترنت یکی از نماد های و ابزارهای مهم شیطان صفتان درآخر الزمان می باشد .

۵.تضعیف بینش معرفتی و حمله به معارف دینی

در راستای اهداف نظام سلطه یکی از مسائلی که مد نظر سیاست گزاران تهاجم می باشد ابتدا تضعیف بینش معرفتی دینی مخاطبان به ویژه مخاطبان مسلمان و متدینین با استفاده از شبه افکنی ، دروغ پردازی ، توهین ، تشکیک آفرینی ، اختلاط حق و باطل ، زیر سوال بردن بزرگان دین با استفاده از کارشناسان وابسته به نظام سلطه و سایر فریب خوردگان و غافلان مجری طرح های غرب و غرب گرایان می باشد .

اگر اندکی بصیرت افراد در زمینه های دینی و فرهنگی کم باشد با توجه به هجمه گسترده طراحان تهاجم فرهنگی ، کم کم اعتقادات و معارف دینی در ذهنها و بعد در بینش ها و به تدریج در افکار و اعمال کمرنگ شده و تضعیف میگردد و مانند فردی که از نظر جسمی ضعیف شده باشد به راحتی می توانند در جسم ضعیف وارد شده و آنرا تحت اختیار بگیرند و ویروسهای دینی و معرفتی نیز وجود افرادی که از نظر دینی و معرفتی ضعیف شده اند به راحتی وارد شده و کار تخریب خود را انجام خواهند داد .

۶.تضعیف ارزشهای اخلاقی ( حیا ، معرفت ، عفاف )

یکی از مهمترین مسائلی که همیشه و از دیر زمان مورد توجه فرهنگ و ادیان مختلف بوده و هست و بسیار هم جنجال آفرین بوده بحث اخلاق و ارزشهای اخلاقی می باشد که مواردی از قبیل : حیا ، معرفت و عفاف از زیر مجموعه های ارزشهای اخلاقی می باشد ارزشهای اخلاقی یاد شده ریشه در فطرت انسانها داشته و به صورت ذاتی به عنوان ارزش محسوب می شوند مضاف بر این که در ادیان الهی تاکید ویژه ای نیز به حفظ ارزشهابه عمل آمده که متاسفانه در برخی موارد به خاطر تحریفاتی که در ادیان الهی گذشته به وجود آمده یا قوانین ادیان منحرف و غیر الهی و ساخته دست بشر اعمال کرده اند این ارزشها دستخوش تحریف و تغییر شده اند . که این تحریفات و یا ادیان غیر الهی خود نشات گرفته از سیاست ها و اهداف مافیاهای قدرت و ثروت و سیاست می باشد که به خاطر شهوت طلبی و افسار گسیختگی نفس بشر غیر مذهبی در فطرت بشریت و همچنین قوانین ادیان الهی دست اندازی کرده و آن را مطابق میل سرکش خود تغییر داده اند و با اجیر کردن دانشمندانی منحرف و طرح مسایلی ضد ارزشی و ضد اخلاقی در قالب نوشتاری و گفتاری با بیان هایی فریبنده اذهان عوام فاصله گرفته از خدا و ادیان ناب الهی را منحرف نموده و به جایی رسانده اند که می بینیم .

۷.ترویج گناه و فساد

یکی از عوامل کارآمد شیطان و عوامل و سربازان شیطان که در این زمان همان ایادی استکبار جهانی هستند برای بر طرف کردن موانع سلطه بی مزاحمت ایشان بردنیا ترویج گناه و فساد در جوامع می باشد ، زیرا مسلم است در جامعه ای که گناه و فساد رواج پیدا کند دیگر همت و عزمی برای تعالی روح و روان و فطرت خداداد بشری باقی نمی ماند در این جوامع هم و غم افراد صرف دستیابی به لذائذ حاصله از فساد می شود و دیگر روحیه ای برای دست یابی به کمالات انسانی که همان هدف از خلقت می باشد نمی ماند لذا ترویج فساد و گناه یکی از کارامد ترین عواملی است که شیطان و ایادی او می توانند با استفاده از آن هدف اصلی خودکه همان سلطه بی چون و چرا به جهان است به زعم خود محقق کنند ، انسان روحیه ای لطیف و خدا جو دارد که اگر به گناه و فساد آلوده نشود تا قرب خداییش می رود و دشمنان خدا در راس آن شیطان که قسم خورده انسان ها را گمراه کند نمی خواهند این امر که همان قرب به خدا و هدف خلقت است به انجام برسد ، لذا با نمایش کاذب جلوه های شیرین گناه و فساد انسانها را به قصر منجلاب دنیایی منهای خدا و معنویت می کشند که همان دنیای قدرت و ثروت مزموم می باشد .

قربانی- کارشناس فرهنگی
مرجع : بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۵۸:۳۴

1 Jan 2020