۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۳۷۶۴۳
فرزند شهيد آيت‌ا... مفتح در دانشگاه شهرکرد:

مبدأ نظريه‌ي وحدت حوزه و دانشگاه شهيد مفتح بود

فرزند شهيد آيت‌ا... مفتح در دانشگاه شهرکرد گفت: مبدأ نظريه‌ي وحدت حوزه و دانشگاه شهيد مفتح بود و انديشه‌ي ايشان در تمام ادوار فعاليت، تبيين پيوستگي دانش و ديانت در ايران بود و در همين راستا با همراهي شهيد دكتر بهشتي و امام موسي صدر در اين راه پيش قدم شد.
مبدأ نظريه‌ي وحدت حوزه و دانشگاه شهيد مفتح بود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، ويژه‌برنامه‌ي گرامي‌داشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه با سخنراني دكتر محمدهادي مفتح فرزند شهيد آيت‌ا... مفتح و حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمين دكتر سعيد صفي مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه شهركرد، دكتر حميدرضا عزيزي معاون فرهنگي دانشگاه، و جمعي از اساتيد و دانشجويان در دانشگاه شهركرد برگزار شد.

دكتر محمدهادي مفتح در اين برنامه ضمن ابراز خرسندي از حضور در جمع دانشگاهيان دانشگاه شهركرد و تشكر از دست‌اندركاران اجراي اين برنامه، بي‌تفاوتي، داشتن احساس مسئوليت و احساس مسئوليت توأم با اقدام را سه طريقه‌ي برخورد مردم با مشكلات جامعه عنوان و گفت: شهيد مفتح در برخورد با مشكلات جامعهبا احساس مسئوليت، اقدام و با بلند همتي جهت رفع مشكلات تلاش می کرد.

فرزند شهيد آيت‌ا... مفتح افزود: مبدأ نظريه‌ي وحدت حوزه و دانشگاه شهيد مفتح بود و انديشه‌ي ايشان در تمام ادوار فعاليت، تبيين پيوستگي دانش و ديانت در ايران بود و در همين راستا با همراهي شهيد دكتر بهشتي و امام موسي صدر در اين راه پيش قدم شد.

دكتر مفتح به ديدگاه متعصبانه‌ي عالمان دين مبني بر بي‌ديني دانشگاهيان و ديدگاه دانشگاهيان مبني بر بي‌سوادي عالمان دين تا دهه‌ي ۵۰ اشاره و گفت: در آن زمان دشمني آشكاري بين حوزه و دانشگاه وجود داشت؛ شهيد مفتح به‌عنوان شخصي كه دانشگاه را از دو زاويه‌ي دانشجو و استاد و حوزه را نيز از دو زاويه‌ي مدرس و طلبه لمس كرده بود، با وجود ممانعت نظام و روحانيون ناآگاه در مسير وحدت حوزه و دانشگاه مجاهدت نمود.

فرزند شهيد آيت‌ا... مفتح گفت: ديدگاه دين بدون روحانيت يا دين‌داري التقاطي منشأ پيدايش گروه مجاهدين خلق و ماركسيسم است و دانشگاهياني كه بدون در نظر گرفتن نياز به متخصص دين، شخصاً براي يافتن دين اقدام كردند، در اين مسير گمراه شدند.

دكتر مفتح در پايان ضمن تأكيد بر تشخيص وظيفه، اقدام و استقامت و پايمردي در مسير انجام وظيفه، گفت: سازندگي و رفع مشكلات جامعه مرهون اقدام است و تنها با تشخيص، نظر دادن و مقاله دادن مشكلات برطرف نخواهد شد و در اين مسير هر كس بايد به سهم خود گام بردارد.

انتهاي پيام1026ج /920م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۰:۳۷

6 Jan 2020