۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۳۱۸۸۳

استاد نخبه بسيجي: به خاطر جهاد علمي در کشور،قيد رفاه در اروپا را زدم

من عاشق ايران هستم و با تمام وجود ايران را دوست دارم، وقتي به خارج از کشور سفر مي‌کنم از مرز هوايي ايران که عبور مي‌کنم ناخواسته دلگير و بغضي گلويم را فرا مي گيرد
استاد نخبه بسيجي: به خاطر جهاد علمي در کشور،قيد رفاه در اروپا را زدم
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  اساتيد برتر؛ فرهنگ بسيج و بسيجي در راستاي سرافرازي ميهن اسلامي ايران برنامه‌هاي ويژه‌اي دارد که نمونه‌هاي بارز آن در نخبگان بسيجي استان چهارمحال و بختياري نمايان شده است.

دکتر شهرام محمدي که از اساتيد بسيجي است ضمن تبريک هفته مبارک بسيج در گفت‌وگو با اساتيد برتر اظهار کرد: بسيج يک نهاد مردمي است که از اوايل انقلاب اسلامي به فرمان امام خميني (ره) تشکيل و وظايف متفاوتي را در عرصه‌هاي مختلف برعهده داشت.

وي اضافه کرد: درحال‌حاضر که زمان صلح است وظيفه بسيج در دو جنبه اهميت دارد، جنبه اقتصادي و کمک به فعاليت‌هاي اقتصادي، شرکت و مشارکت در توليد علم و دانش.

محمدي با تاکيد بر اين نکته که اهميت توليد علم و دانش بيشتر است ادامه داد: دليل اين اهميت را مي‌توان اين طور توضيح داد که آنچه امروز در دنيا مي‌بينيم، تسلطي که کشورهاي غربي در امور اقتصادي و سياسي دارند و استيلايي که بر منابع کشورهاي جهان سوم پيدا کردند بخاطر پيشرفتشان در علم و تکنولوژي است واين پيشرفت بوده که راه را برايشان باز کرده تا بتوانند از منابع ديگران نيز استفاده کنند.

محمدي يادآور شد: اگر يک کشور بخواهد حرفي براي گفتن داشته باشد بايد در زمينه علم پيشرفت داشته باشد و از درون جامعه خودش توليد علم کند، اگر اينطور نباشد هيچ کشوري حاضر نيست دستاوردهاي علمي را که با زحمت محققينش به دست آورده در اختيار ديگر کشورها قرار دهد.

اين استاد دانشگاه با بيان اينکه اعتقاد من بر اين است که در دنياي امروزي در هر چيزي بخشش وجود داشته باشد، در هر موضوعي کرامت وجود داشته باشد در موضوع علم و دانش چنين بخششي نيست يعني به هيچ عنوان کشورهاي صاحب تکنولوژي و صاحب علم حاضر نمي‌شوند علم استيلاآور خود را در اختيار ديگران قراردهند افزود:اگر اين کشورها علم خود را در اختيار ساير کشورها قرار دهند ديگر موضوع برتري آنها در دنيا مفهومي پيدا نمي‌کند.

وي خاطرنشان کرد: به همين لحاظ دانشگاهيان و افرادي که دل در گروي ايران اسلامي دارند بايد تلاش مضاعف براي توليد علم و بکارگيري آن در کشور داشته باشند و هرکس بتواند در اين راستا کمکي کند در واقع يک بسيجي است که براي مردمش فعاليت کرده است.

محمدي در پاسخ به اين سوال خبرنگار اساتيد برتر که چرا پس از اتمام تحصيلات دکتري در همان کشور انگليس نمانديد و مشغول به کار نشديد گفت: واقعيت اين است که من عاشق ايران هستم و با تمام وجود ايران را دوست دارم، وقتي به خارج از کشور سفر مي‌کنم از مرز هوايي ايران که عبور مي‌کنم ناخواسته دلگير و بغضي گلويم را فرا مي گيرد، اين را بارها من بر فراز آسمان تجربه کرده‌ام، حس غريبي که در من وجود دارد که ايران را دوست دارم.

وي بيان داشت: امکان استخدام در دانشگاه محل تحصيل برايم کاملاً فراهم بود و حتي من در زمان تحصيل به صورت قراردادي در دانشگاه کار مي‌کردم و پيشنهاد کار دائم و ماندن در آنجا به من شد اما تنها دو ماه پس ار فراقت از تحصيل به کشور باز گشتم.

اين استاد دانشگاه اضافه کرد: به کشورم بازگشتم چون احساس کردم در اينجا ريشه دارم و انسان بدون ريشه نمي‌تواند زندگي کند، برگي را تصور کنيد بدون ريشه شايد بتوان آن را به طور مصنوعي و براي براي مدتي با پاشيدن آب سبز نگاه داشت اما بعد از مدتي پژمرده خواهد شد و به نظر من ريشه ما ايراني‌ها در ايران است و بايد برگرديم من هيچگاه به ذهنم خطور نکرد در آنجا بمانم و پيشنهادي هم که داشتم قبول نکردم و به کشورم بازگشتم.

محمدي تاکيد کرد: جديدترين طرحي که در دست کار داريم استفاده از کربن ۱۳ براي تشخيص گياهان مقاوم خشکي است که يک روش پيشرفته بوده که با اندازه‌گيري با کربن ۱۳ با کربن ۱۲ در گياهان و به روش‌هاي علمي مي‌شود گياهاني با راندمان مصرف آب بالا تشخيص داد، در همين زمينه نيز در سال ۲۰۱۵ يک مقاله در ژورنال معتبر از بنده به چاپ رسيد.

انتهاي خبر/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۷:۳۷

4 Jan 2020