۰
plusresetminus
مردم شهر سفيد دشت که از بوي نامطبوع کارخانه تصفيه روغن بهاران شيمي ناراحت هستند، مي گويند: بوي نامطبوعي که در هوا پراکنده مي شود موجب سردرد و بيماري شده و به شدت مردم را آزار مي دهد.
ناراحتي مردم سفيد دشت از بوي نامطبوع کارخانه تصفيه روغن/رئيس اداره محيط زيست بروجن: پرونده کارخانه در جريان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، جمعي از اهالي شهر سفيد دشت با اعلام اين خبر، گفتند: بوي نامطبوع، آزار دهنده و اذيت کننده اين کارخانه موجب سردرد و بيماري براي اهالي اين شهر شده است.

يکي از شهروندان سفيد دشتي با بيان اين که بوي آزار دهنده کارخانه تصفيه روغن اين شهر را پر کرده است، مي گويد: زندگي مردم شهر سفيد دشت مختل شده مخصوصا در ايام ماه مبارک رمضان بوي نامطبوع کارخانه هنگام سحري آزاردهنده است.

وي با اشاره به اين که مردم شهر سفيددشت از اين بو آزار مي بينند، اضافه کرد: بوي کارخانه باعث شده مردم گاهي اوقات دچار حالت تهوع شوند.

يکي ديگر از اهالي شهر سفيد دشت ضمن بيان اين که بوي بد اين کارخانه نفس مردم را بريده است، افزود: بوي نامطبوعي که در هوا پراکنده مي شود به شدت مردم را مورد آزار قرار داده است.

اهالي شهر سفيد دشت که از اين وضعيت گلايه دارند از مسئولين مي خواهند تا فکري براي عوارض و بيماري هاي ناشي از وجود اين کارخانه کنند.

مرتضي منصوري رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن در اين خصوص به خبرنگار کلار، گفت: در پي چالش بزرگي که کارخانه تصفيه روغن بهاران شيمي سفيد دشت در آن منطقه ايجاد کرد اداره محيط زيست، بهداشت و شهرداري به خاطر ايجاد بو و آلايندگي هايي که داشت و تهديدي عليه بهداشت عمومي قلمداد مي شد از کارخانه تصفيه روغن سفيد دشت شکايت کرديم و قسمتي از آن هم تعطيل شد.

پرونده کارخانه تصفيه روغن سفيد دشت در جريان است/تا نتيجه قطعي فعاليت موقت دارد


وي با اشاره به اين که پرونده کارخانه تصفيه روغن سفيد دشت در جريان است، گفت: به دنبال ايجاد اين مشکلات قاضي حکم پلمپ قسمتي از کارخانه را صادر کرد و پلمپ هم شد.

منصوري ضمن بيان اين که مدير اين کارخانه براي بهبود وضعيت و اصلاح سيستم اقدام به خريد و نصب دستگاه کندانسور کرد، گفت: قاضي پرونده هم به طور موقت اجازه فعاليت به اين کارخانه داد تا آزمايشگاه معتمد محيط زيست از خروجي آن اندازه گيري کند تا مشخص شود با نصب دستگاه کندانسور اين مشکل برطرف شده است يا خير.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان بروجن گفت: کارخانه تصفيه روغن براي ساختن روغن جديد روغن هاي سوخته را مي جوشاند و به خاطر گازهايي هيدرو کربنيک که از آن متصاعد مي شود ناخودآگاه بوي شديد و مشمئز کننده اي ايجاد مي کند.

وي با تاکيد بر اين که کارخانه تصفيه روغن بايد اين فرايند را مديريت کند، افزود: عمده فعاليت کارخانه تصفيه روغن بايد هنگامي باشد که باد غالب به سمت سفيد دشت نباشد.

منصوري ادامه داد: تا زماني که نتايج آزمايشگاه اعلام نشود نمي توانيم به صورت قطعي اعلام نظر کنيم که تا چه اندازه نصب دستگاه در رفع اين مشکل موثربوده است.

عليرغم حکم دادستاني فعاليت کارخانه همچنان ادامه دارد


حجت الاسلام يدا... نصيري امام جمعه شهر سفيد دشت نيز در اين باره به کلار، گفت: عليرغم حکم دادستاني براي پلمپ قسمتي که اين بوي بد از آنجا ناشي مي شود و در شهرداري هم اين حکم موجود است متاسفانه فعاليت اين کارخانه هنوز ادامه دارد.

نصيري ضمن بيان اين که متاسفانه اين مشکل نزديک دو سال است که در اين شهر ادامه دارد، گفت: سال گذشته ماه مبارک رمضان جلسه اي در همين خصوص برگزار شد اما هنوز اين مشکل ادامه دارد.

مردم سفيد دشت از اين وضعيت ناراحتند

حجت الاسلام نصيري با اشاره به تذکرات متعددي که در نماز جمعه به مسئولين داده شده است، ادامه داد: عليرغم اين تذکرات متاسفانه فعاليت اين کارخانه همچنان ادامه دارد.

وي با بيان اين که مردم از وضعيت موجود ناراضي هستند و اين مشکل بازتاب اجتماعي دارد، افزود: براي رفع اين مشکل اخطار و تذکر داديم اما متاسفانه اقدامي نکرده اند ممکن است مردم سفيد دشت خود دست به اقداماتي بزنند.

گفتني است کارخانه تصفيه روغن بهاران شيمي در جاده شهرکرد-بروجن، شهرک صنعتي شهر سفيد دشت واقع شده است.

انتهاي پيام1022ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۴۵:۴۱

31 Dec 2019