۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
کد مطلب : ۳۴۰۲۴
رئيس اداره هواشناسي بروجن:

سرعت وزش باد در بروجن به 75 کيلومتر بر ساعت رسيد/پيش بيني باد شديد و خيزش گرد و خاک

رئيس اداره هواشناسي بروجن با اشاره به اين که طي دو روز اخير حداکثر سرعت باد حدود 75 کيلومتر بر ساعت به ثبت رسيده است، افزود: پيش بيني مي شود سرعت باد براي روز دوشنبه افزايش پيدا کند و موجب خيزش گرد و خاک و تا حدودي کاهش ديد و کيفيت هوا شود.
سرعت وزش باد در بروجن به 75 کيلومتر بر ساعت رسيد/پيش بيني باد شديد و خيزش گرد و خاک
به گزارش جهانبین نیوز، نبي‌ا... بادست در گفت‌وگو با کلار، اظهار کرد: بررسي نقشه هاي هواشناسي بيانگر عبور امواج ضعيف و کم دامنه طي سه روز آينده از فراز استان است که موجب افزايش ابر و وزش باد نسبتا شديد در استان خواهد شد.

وي با بيان اين که امروز و به خصوص فردا افزايش سرعت باد خيزش گرد و خاک و کاهش ديد افقي و کيفيت هوا را در پي خواهد داشت، افزود: براي روز دوشنبه احتمال بارش هاي رگباري بهاري در مناطق جنوبي استان و روز سه شنبه بارش پراکنده باران در ارتفاعات پيش بيني شده است.

سرعت وزش باد در بروجن به ۷۵ کيلومتر بر ساعت رسيد/پيش بيني باد شديد و خيزش گرد وخاک

بادست با اشاره به اين که طي دو روز اخير حداکثر سرعت باد حدود ۷۵ کيلومتر بر ساعت در بروجن به ثبت رسيده است، خاطر نشان کرد: پيش بيني مي کنيم سرعت باد براي روز دوشنبه افزايش پيدا کند و موجب خيزش گرد و خاک و تا حدودي کاهش ديد و کيفيت هوا شود.

وي ادامه داد: معمولا کاهش کيفيت هوا با شدت زياد و ايجاد شرايط ناسالم مواقعي اتفاق مي افتد که گرد و غبار از خوزستان وارد استان مي شود.

بادست گفت: گرد و خاکي که در اثر افزايش سرعت باد ايجاد مي شود حدودا دو کيلومتر ديد افقي را کاهش مي دهد که زياد باعث کاهش کيفيت هوا نمي شود.

رئيس اداره هواشناسي بروجن خاطر نشان کرد: ديد افقي صبح روز يکشنبه دو کيلومتر در اين شهرستان کاهش پيدا کرد.

کاهش ۱۳ درصدي بارش ها در بروجن/بارش موثري تا اواخر فروردين نخواهيم داشت

بادست ضمن بيان اين که احتمالا تا اوخر فروردين ماه بارش موثري نخواهيم داشت، گفت: با توجه به اين که فصل بارش استان روبه اتمام است بارش ها تا اواسط ارديبهشت به صورت رگباري و موقت بهاري خواهد بود.

۲۱۵ ميليمتر بارندگي در بروجن به ثبت رسيد

رئيس اداره هواشناسي بروجن اضافه کرد: مجموع بارندگي سال زراعي از ابتداي پاييز سال گذشته تا به امروز ۲۱۵.۶ دهم ميليمتر در ايستگاه بروجن بوده است که اين عدد اگر چه نسبت به سال گذشته افزايش يافته ولي نسبت به ميانگين بلندمدت ۲ درصد کاهش و نسبت به بارش يک سال زراعي کامل ۱۳ درصد کاهش نشان مي دهد.

وي ضمن توصيه به صرفه جويي و لزوم مديريت منابع آب در بخش هاي مختلف کشاورزي، شرب و صنعت ادامه داد: پيش بيني مي کنيم سال زراعي امسال را هم متاسفانه با کاهش حدود ۱۳ درصدي نسبت به ميانگين بلند مدت پشت سر بگذاريم.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۶:۳۰

8 Jan 2020