۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۲۳۹۵۴
رئيس آموزش و پرورش شهرستان سامان:

کمبود معلم در تمامي مقاطع در شهرستان سامان

رئيس آموزش و پرورش شهرستان سامان از کمبود معلمين در تمامي مقاطع در شهرستان سامان خبر داد
کمبود معلم در تمامي مقاطع در شهرستان سامان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، محمد دهقاني ساماني در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان سامان با بیان اينکه در راستاي سازماندهي معلمين شهرستان يک هفته تعويق افتاده است، اظهار داشت: سازماندهي معلمين از ۳۱ مرداد ماه تا سوم شهريور ماه انجام مي شود.

دهقاني با بيان اينکه معليمن که درخواست انتقال دايم داشته اند ۱۶ نفر بوده اند و معلمين ورودي از خارج استان ۱۷ نفر هستن که به صورت موقت يک يا دو ساله هستند، بيان داشت: کمبود معلم در پايه اول و دوم متوسطه دوم در رشته هاي شيمي و ادبيات عرب وجود دارد.

وي با بيان اينکه در رشته هاي فني و حرفه اي نيز در رشته هاي کامپيوتر و ... کمبود معلم وجود دارد ، بيان داشت: اوج کمبود نيرو در اموزش ابتدايي است نياز شهرستان به معلم دوره ابتدايي ۱۵۸ نفر در شهرستان است در حالي که در حال حاضر ۱۴۹ نفر معلم ابتدايي در شهرستان فعال هستند.

دهقاني با بيان اينکه توازن در بين معلمين وجود ندارد، به طوري معلمين خانم بيشتر از اقايون در شهرستان هستند، بيان داشت: در مدارس پسرانه ابتدايي و متوسطه اول دچار مشکل هستيم.

وي با بيان اينکه به دليل مهاجرت اهالي روستا ها به شهر ها مدارس روستا ها اکثرا به صورت تجميع در امده اند که اين هم به نوبه خود مشکلاتي را در جهت اموزش دانش اموزان به همراه دارد، بيان داشت: تجميع مدارس  آسيب هاي فرواني را به جامعه وارد مي کند.

محمد دهقاني با بيان اينکه در راستاي پروژه مهر بايد زيبا سازي و فضا سازي مدارس صورت گيرد، اذعان داشت: در روستا هاي گرمدره، قوچان و هوره بايد ايجاد کلاس داشته باشيم به دليل اينکه جمعيت دانش آموزان در اين روستا ها روبه افزايش است.

رئيس اموزش و پرورش شهرستان سامان گفت: ۱۱ نفر از دانش اموزان ابتدايي در آزمون تيز هوشان و نمونه دولتي پذيرفته شدند.

محمد دهقاني با اشاره بر اينکه در سال گذشته تحصيلي با افت تحصيلي همراه بوده است ، بيان داشت: رتبه شهرستان سامان در کل کشور در امتحانات نهايي۱۰ است.

همچنين از خبرنگاران شهرستان سامان خبرنگار سامان ما، رابطين خبري شهرتان، ، خبرنگار سامان برتر، خبرنگارصدا و سيما شهرستان سامان تجليل شدند.

انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۳:۰۵

30 Dec 2019