۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۳۲۷۷۴
در چهار محال و بختياري:

دفن غير اصولي پسماندها دهياران و شهرداران را راهي دادگاه کرد

مدير کل محيط زيست چهار محال و بختياري گفت: در راستاي نظارت و برخورد قاطع با متخلفان قانون پسماند، 18 شهردار و دهيار بدليل دفن غيراصولي زباله به دادگاه معرفي شدند.
دفن غير اصولي پسماندها دهياران و شهرداران را راهي دادگاه کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر ؛ شهرام احمدي مدير کل محيط زيست چهار محال و بختياري اظهار کرد: ۱۴۷ مورد اخطاريه طي سال جاري براي دهياران و شهرداراني که در خصوص دفن اصولي در محل هاي دفن پسماند ضوابط را به طور کامل رعايت نمي کردند، صادر شده است.

وي از ارائه راهکار براي رفع مشکل به همراه اخطاريه براي شهرداران و دهياران در اين مدت خبر داد و گفت: از دهياران و شهرداراني که در مهلت قانوني اقدام به رفع مشکل ننمودند به مراجع قضايي معرفي شدند.

احمدي از تشکيل ۵۷ جلسه پيگيري قضايي در خصوص جلوگيري از دفن غير اصولي پسماند در استان خبر داد و افزود: در ۹ ماه امسال ۷۳۴ مورد پايش از محل هاي دفن پسماند در شهرها و روستاهاي استان انجام شد.

به گفته وي اين مکان ها به منظور شناسايي محل ها اصولي و منطبق با ضوابط بهداشتي و زيست محيطي جهت دفن اصولي پسماند خانگي انتخاب شده است.

وي از تشکيل ۷۰ جلسه کميته مکان يابي محل دفن پسماند در شهرها و روستاهاي استان خبر داد.

احمدي گفت: سرانه توليد زباله در استان به ازاي هر فرد ۷۰۰ گرم در روز است و روزانه بيش از ۷۲۵ تن زباله در استان توليد مي شود که ۴۰ درصد آن زباله خشک است.

به گفته وي، سوزاندن زباله در محل دفن، اجرا نشدن طرح تفکيک از مبدا در تمام شهرها و روستاهاي استان و فقدان طرح جامع پسماند مهم ترين مشکل در زمينه پسماند است.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان چهارمحال وبختياري از آغاز عمليات اجرايي مرکز بازيافت زباله استان در شهرکرد خبر داد و افزود: طرح تفکيک زباله در مبدا در شهرهاي شهرکرد، فرخشهر، بروجن، لردگان و فارسان در حال اجراست.

انتهاي پيام/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۵۹:۱۳

22 Jan 2020