۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۳۴۷۵۴

بقعه متبرکه امامزاده حارث ابن علی (ع) جمالو محصور شد

بقعه متبرکه امامزاده حارث (ع) روستای جمالو با کمک خیرین نیک اندیش توسط دیوار پیش ساخته محصور شد.
بقعه متبرکه امامزاده حارث ابن علی (ع) جمالو محصور شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ مرقد مطهر حضرت امامزاده حارث بن علي (ع)، مشهور به امامزاده ابراهیم (ع) در روستای جمالو، از توابع شهرستان بن در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

مرقد مطهر این امامزاده (ع)، در سال ۱۳۸۹، به محل جدید روستای جمالو، منتقل شد.

حدود ۴۵ سال قبل و در پي آبگيري سد زاينده رود، تمامی روستاي جمالو و منجمله ساختمان بقعه متبرکه امامزاده حارث ابن علي (ع)، زير آب رفت که در سال ۱۳۸۹، و به سبب خشکسالي و کاهش سطح آب سد زاینده رود، بقعه متبرکه این امامزاده واجب التکریم (ع)، مجدداً از آب بيرون آمده و نمایان شد.

براساس بقاياي ساختمان مخروبه و قدیمی موجود و اطلاعات محلي درخصوص مکان و موقعيت و قبر مطهر حرم امامزاده (ع)، با همت اهالي روستاهاي جمالو، حيدري و يان چشمه، و پس از يک ماه تلاش شبانه‌روزي در شرایط آب و هوائي بسيار سرد منطقه و چهار مترمکعب خاکبرداري با دست، قبر مبارک آن حضرت (ع) مشخص و ضمن استفتاء از مراجع عظام تقليد، و اخذ مجوز از سازمان اوقاف و امور خيريه کشور و با انجام عمليات بسيار دقيق کارشناسي و فني، بدون نبش قبر، مزار مطهر از زمين جدا شد و طی مراسمی (در دی ماه سال ۱۳۸۹) با حضور ده ها هزار نفر از عزاداران حسيني (ع) و دسته جات سينه زني و زنجيرزني که از نقاط دور و نزديک به اين منطقه آمده بودند، پس از طي مسافت ۶ کيلومتري، به محل جديد روستاي جمالو، منتقل شد.

عسگر زمانی رئیس اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان شهرکرد بیان داشت: با پیگیری هیئت امنا بقعه متبرکه حارث ابن علی (ع) و جمع‌آوری کمک خیرین و نیکوکار، دیوار پیش ساخته با ارزش ۸۰۰ میلیون ریال حریم این امامزاده را از دیگر املاک روستای جمالو جداسازی کرده و بقعه متبرکه محصور می شود.

وی افزود: از سال ۱۳۸۹ تاکنون تربت‌خانه بقعه، سرویس‌های بهداشتی و زائرسرا جهت این بقعه متبرکه از محل اعتبارات داخلی و خیرین احداث شد که اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد ریال هزینه شده است.



انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۸:۳۲

16 Jan 2020