۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد مطلب : ۲۸۲۷۴
در سال 94 صورت گرفت؛

صادرات 250 هزار دلار محصولات دانش‌محور در چهارمحال و بختیاری

رئيس پارک علم و فناوري چهارمحال و بختياري از صادرات محصولات دانش‌محور به مبلغ بيش‌از ۲۵۰ هزار دلار توسط شرکت‌هاي مستقر در پارک علم و فناوري اين استان، در سال 94 خبر داد.
صادرات 250 هزار دلار محصولات دانش‌محور در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ دکتر اسماعيل پيرعلي رئيس پارک علم و فناوري چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با مشکات برين؛ اظهار کرد: شالوده اقتصاد مقاومتي استفاده از ظرفيت‌ها و پتانسيل‌هاي بومي و منطقه‌اي است که با هدايت صحيح منابع مالي و استفاده از سرمايه‌هاي انساني مي‌توان به آن دست يافت.

وي با بيان اينکه اين اقتصاد بايد ابتدا برپايه استفاده از توان فکري افراد خلاق و نخبگان جامعه شکل بگيرد و بعد از آن با بکارگيري تمامي منابع مورد نياز منجربه سرمايه‌گذاري، توليد، اشتغال و صادرات شود اضافه کرد: درواقع مي‌توان اين اقتصاد را درون‌زا و برون‌گرا دانست.

رئيس پارک علم و فناوري چهارمحال و بختياري يکي از مولفه‌هاي رسيدن به اقتصاد مقاومتي را ايجاد شرکت‌هاي دانش‌بنيان عنوان و اضافه کرد: مديريت جريان دانش در ميان دانشگاه‌ها، موسسات علمي و شرکت‌هاي دانش‌بنيان بر عهده پارک‌هاي علم و فناوري است.

پيرعلي با اشاره به جذب و پذيرش ۱۲۰ واحد که از اين تعداد ۴۰ واحد فناور در مرکز رشد، ۷۰ شرکت در پارک علم و فناوري و ۱۰شرکت دانش‌بنيان تاپايان سال ۹۴ در پارک علم و فناوري استان، از اعطاي بيش از ۱۰ ميليارد ريال تسهيلات به اين شرکت‌ها خبر داد.

اين مسئول صادرات محصولات دانش‌محور به مبلغ بيش‌از ۲۵۰ هزار دلار توسط شرکت‌هاي مستقر در پارک علم و فناوري اين استان، خريد و افتتاح مجتمع کارگاهي واقع در شهرک صنعتي شهرکرد، ايجاد فضاي آزمايشگاهي به خصوص آزمايشگاه انرژي‌هاي نوين، برگزاري ۴۰ کارگاه آموزشي و آموزش يک هزار و ۴۰۰ نفر ساعت و انعقاد بيش از ۱۵ تفاهم‌نامه با مراکز علمي و دستگاه‌هاي اجرايي چهارمحال و بختياري را از ديگر فعاليت‌هاي پارک علم و فناوري در سال ۹۴ دانست و بيان داشت: از همه مديران که در سال ۹۴ پارک علم و فناوري را ياري نمودند قدرداني مي‌کنم و از همه مديران استان جهت توسعه پارک علم و فناوري که منجر به تحقق اقتصاد مقاومتي و ايجاد اشتغال و توسعه اقتصادي استان مي‌شود دعوت به همکاري مي‌نمايم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۳:۵۸

26 Dec 2019