۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۳۴۲۰۴

سايه سنگين بيکاري بر شهرستان اردل/چه کسي پاسخگوست؟!

مهمترين مشکل موجود در شهرستان اردل موضوع بيکاري است و اين مهم، جز با فعال کردن راه اندازي شهرک صنعتي و توسعه بخش کشاورزي و احداث سد بهشت آباد اين شهرستان حل نمی‌شود.
سايه سنگين بيکاري بر شهرستان اردل/چه کسي پاسخگوست؟!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  هفت چشمه، مهمترين مشکل موجود در شهرستان اردل موضوع بيکاري است و اين مهم، جز با فعال کردن راه اندازي شهرک صنعتي و توسعه بخش کشاورزي و احداث سد بهشت آباد اين شهرستان حل نخواهد شد.

نرخ بيکاري شهرستان اردل از ديگر شهرستان هاي استان بيشتر است. با وجود اينکه شهرستان اردل يکي از شهرستان هاي توانمند استان در همه بخش‌هاي اقتصادي به ويژه بخش کشاورزي است اما همچنان نرخ بيکاري شهرستان بالاتر از ديگر شهرستان هاي استان است.

کشاورزي مهمترين عامل در ايجاد اشتغال پايدار در شهرستان اردل است و چنانچه مسئولان بتوانند برنامه ريزي بهتري در بخش کشاورزي داشته باشند، بي شک مي توان با استفاده از اين پتانسيل بخش مهمي از آمار بيکاري را در اين شهرستان پايين آورد.

بيکاري و نبود اشتغال باعث گرايش جوانان به سمت اعتياد مي شود

جواد نصيري يکي از فارغ التحصيلان بيکار شهرستان اردل در گفتگو با خبرنگار هفت چشمه اظهار داشت: چرا کسي صداي ما بيکاران جامعه را نمي شنود؟ همه ما با انگيزه بسيار در پي ادامه تحصيل بوديم اما پس از گذران دوران تحصيل بايد از بيکاري رنج ببريم.

نصيري که کارشناس عمران است، افزود: متأسفانه چند سالي است که مدرکم را گرفتم اما در شهرستان اردل فقط وعده هاي توخالي شنيديم و اميدواريم مسئولين براي حل مشکلات جوانان شهرستان چاره اي بجويند.

قهرمان رئيسي يکي از معتمدين شهر اردل نيز مي‌گويد: چرا دولت براي معضل بيکاري جوانان چاره انديشي نمي‌کند؟ تا کي بايد شاهد بيکاري جوانان باشيم؟ آنان به خاطر بيکاري و ناتوان ماندن درتأمين هزينه‌هاي مادي نمي‌توانند ازدواج کنند و تشکيل خانواده دهند.

رئيسي گفت: نبود کار در شهرستان اردل باعث گرايش جوانان بسياري به سمت اعتياد شد اما مسئولين فقط امار مي دهند که مشکل بيکاري نيست.

محمد رضا باقري جوان ۲۲ ساله اردلي نيز اظهار داشت: متأسفانه بيکاري جوانان سبب بروز مشکلات اجتماعي فراواني ازجمله گرايش به سوي مشاغل کاذب و گاهاً خلاف شده است و اين يکي از بزرگترين معضلات هر جامعه به شمار مي رود.

باقري بيان کرد: بالا بودن نرخ بيکاري در شهرستان اردل يکي از موضوعاتي است که بايد توجه ويژه اي به آن شود زيرا هم اکنون بيکاران فراواني در اين شهرستان وجود دارند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۳:۲۲

28 Dec 2019