۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۲۷۶۴۴
اوحدی:

سهمیه حج تمتع سال آینده 64 هزار نفر است/ برنامه‌ای برای عمره نداریم

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: 64 هزار نفر سهمیه سال آینده حج تمتع است و براساس مصوبه دولت، حج عمره تعلیق است و هیچ برنامه‌ای برای عمره‌گذاران نداریم.
سهمیه حج تمتع سال آینده 64 هزار نفر است/ برنامه‌ای برای عمره نداریم
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، اوحدی صبح امروز در مصاحبه با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: بیش از ۸۲ هزار کارگزار در کشور در زمینه حج و زیارت فعالیت دارند.

رئیس سازمان حج و زیارت با عنوان این مطلب که سازمان حج و زیارت برای اعزام عمره‌گذاران برنامه خاصی نداریم و براساس مصوبه دولت این برنامه در حال تعلیق است.

وی گفت: حج فریضه‌‌ای واجب است و سازمان حج و زیارت تمام تلاش خود را در این راستا به کار بسته و علی‌رغم شرایط که در منطقه وجود دارد برنامه‌ریزی‌های لازم برای اعزام زائران انجام خواهد گرفت.

اوحدی با بیان اینکه دارندگان فیش ۲۴ خرداد ۸۵ از روز سه‌شنبه ۱۱ اسفند جاری به مدت دو هفته فرصت دارند نسبت به افتتاح حساب به اسم خود در شعبات بانک ملت اقدام کنند، گفت: این افراد در مرحله نخست پنج میلیون تومان به حساب واریز می‌کنند و در مرحله بعدی نیز بعد از هماهنگی‌های لازم، قسط دوم را در اردیبهشت‌ماه پرداخت خواهند کرد.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، به این حساب‌ها سود تعلق می‌گیرد، اما تفاوت حج تمتع در این دوره با سال‌های گذشته در این است که در گذشته همزمان با پرداخت قسط اول، زائر می‌توانست کاروان خود و اینکه مدینه قبل و یا بعد را مشخص می‌کرد ولی در این دوره، این موضوع بعد از پرداخت قسط دوم صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با این وجود از افرادی که تاریخ فیش حج تمتع آنها ۲۴ خردادماه سال ۸۵ است که امیدواریم در زمان و موعد مقرر شده نسبت به باز کردن حساب خود اقدام کنند.

اوحدی همچنین خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با وزیر حج عربستان باید منعقد می‌‌کردیم که به دلیل علت قطع روابط سیاسی، زمان تعیین‌شده برای ملاقات که ۱۹ اسفند امسال بود، لغو شده است و ما منتظر تجدید نظر دعوتنامه جدید هستیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور پیگیر تاریخ مشخص برای انعقاد این تفاهم‌نامه است، اظهار کرد: اولویت ایران قبل از هر چیزی اطمینان از تامین کامل امنیت زائران در سرزمین عربستان است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه حج فریضه واجبی است و هر روزه سوالات زیادی در زمینه برگزاری این فریضه الهی و اعزام‌ها از سوی هموطنان از سازمان حج و زیارت می‌شود، خاطرنشان کرد: حج و زیارت براساس رسالت اصلی خود برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اعزام حجاج خواهد داشت ولی در کل منتظر اعلام موعد ملاقات تفاهم‌نامه از طریق دستگاه دیپلماسی کشور هستیم.

اوحدی افزود: وضعیت برنامه‌های سازمان در زمینه اعزام حجاج تمتع را به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: بر اساس سهم تعیین‌شده در کنفرانس اسلامی کشورهای اسلامی که به ازای هر یک‌هزارم نفر جمعیت به هر کشور سهم خاص تعلق می‌گیرد، سهم کشور ایران نیز در حج تمتع سال آینده ۶۴ هزار زائر است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۷:۳۷

7 Jan 2020