۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲
کد مطلب : ۳۶۶۴۴
امام جمعه سامان:

نظر دهنده در مورد قضيه برجام تنها آمريکا نيست

امام جمعه سامان با بيان اينکه ترامپ فراموش کرده است که در قضيه‌ي برجام، تنها کشور آمريکا نيست که بايد نظر بدهد، ابراز کرد: 5 کشور ديگر نيز هم حق راي دارند ولي گويا باور کرده است که او رئيس دهکده‌ي جهاني است.
نظر دهنده در مورد قضيه برجام تنها آمريکا نيست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ،  حجت‌الاسلام و المسلمين علي‌اصغر عقيلي امام جمعه سامان در خطبه‌هاي نماز جمعه اين شهرستان، با دعوت نمازگزاران به تقواي الهي، اظهار داشت: روايتي است که در آن از رسول اکرم(ص) پرسيده شده بود که مقام ملائکه بالاتر است يا مقام انسان، به فضليت مقام انسان اشاره نمودند که در اين روايت آمده است که چون فرشتگان، عقل محض و حيوانات نيز داراي شهوت محض هستند و همچنين انسان‌ها نيز داراي هر دو بعد عقل و شهوت مي‌باشند، پس بنابراين اگر انسان بتواند با عقل خود بر شهوت چيره شوند، مقام او از ملائکه بالاتر خواهد بود، ولي اگر خدائي ناکرده شهوت او بر عقل او چيره شود مقام او از حيوان نيز پائين تر خواهد آمد.

عقيلي افزود: علت اين امر آن است که خدا انتخاب سرنوشت را به دست خود انسان قرار داده است تا خود انسان تصميم گيرد که کدام مسير را انتخاب کند.

وي با بيان اينکه اگر در انسان، فضايل و سجاياي اخلاقي بيشتر باشد به همان ميزان صعود خواهد کرد و حتي در صورت رسيدن به حد عالي کمالات انساني از مقام ملائکه نيز بالاتر خواهد رفت، بيان داشت: در مقابل نيز، اگر خدايي نکرده در پيروي از شهوت جلو رفت، آن‌گاه مقام او از مقام حيوانات نيز پايين‌تر خواهد رفت.

امام جمعه سامان به معراج حضرت رسول اکرم(ص) اشاره کرد و اذعان داشت: در معراج، پيامبر اکرم(ص) نيز به مقام بالاتر از مقام فرشتگان نيز دست يافت.

حجت‌الاسلام و المسلمين علي‌اصغر عقيلي به اظهار نظر رئيس‌جمهور آمريکا در ساعتي آتي در رابطه با برجام اشاره و تصريح کرد: ترامپ فراموش کرده است که در قضيه‌ي برجام، تنها کشور آمريکا نيست که بايد نظر بدهد بلکه ۵ کشور ديگر نيز هم حق راي دارند ولي گويا باور کرده است که او رئيس دهکده‌ي جهاني است.

عقيلي به حمله آمريکاي جنايتکار به مردم مسلمان‌نشين رقه اشاره کرد و تصريح کرد: در اين حمله، ۳۵ نفر از مسلمانان به خاک و خون کشيدند.

خطيب نماز جمعه سامان به محکوميت عربستان توسط سازمان ملل اشاره کرد و بيان داشت: اميد است که اين بار ديپلماسي رشوه به سازمان ملل کارساز نباشد و عربستان به سزاي اعمال خود برسند.

انتهاي پيام/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۴:۰۰

18 Jan 2020