۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۲۵۸۴۴

برگزاري مانور زلزله در مدارس شهرستان سامان

رئيس آموزش و پرورش شهرستان سامان گفت: مانور زلزله در تمامي مدارس شهرستان، با هدف ارتقاي توانمندي‌ها و مهارت هاي دانش .آموزان برگزار مي‌شود.
برگزاري مانور زلزله در مدارس شهرستان سامان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سامان ما، محمد دهقاني با بيان اينکه مانور زلزله در تمامي مدارس شهرستان، با هدف ارتقاي توانمندي‌ها و مهارت‌هاي دانش‌آموزان برگزار مي‌شود، از اين‌رو براي برگزاري مناسب آن بايد در سطح گسترده، اطلاع‌رساني صورت بگيرد.

دهقان افزود: ايجاد فرهنگ ايمني و مقاوم‌سازي، کاهش تلفات و خسارات ناشي از زلزله از جمله ديگر اهداف برگزاري مانور زلزله است.

وي با بيان اين مطلب که نقش اصحاب رسانه براي انتقال دادن راهکارهاي مواجهه با بحران، امدادرساني در شرايط پيچيده و ترتيب دادن عمليات امداد و نجات بسيار مهم است افزود: رسانه‌ها بايد در اين حوزه به صورت کارشناسي شده وارد عمل شوند و موارد مورد نياز به عموم مردم به ويژه دانش‌آموزان، منتقل کنند و انتظار ما از رسانه‌ها اين است که در اين بخش که بسيار حايز اهميت است نقش خود را بخوبي انجام دهند.

رئيس آموزش و پرورش شهرستان سامان با بيان اينکه زلزله، فقط يکي از بلاياي طبيعي در کمين نشسته محسوب مي‌شود، خاطرنشان شد: براي کاهش خسارات بلاياي مختلف اعم از سيل، طوفان، تگرگ، خشکسالي و مواردي از اين قبيل بايد در جامعه و مدارس آگاه‌سازي صورت بگيرد که در اين راستا سيستم آموزشي به دليل داشتن رسالت تربيتي و پرورشي، بسترهاي مورد نياز را فراهم مي‌کند.

وي با تاکيد بر اينکه اين مانورها تاثير بسيار زيادي را در مواقع بحراني خواهد داشت تصريح کرد: بايد در راستاي توسعه آگاهي‌ها و افزايش توانمندي‌هاي جوانان و نوجوانان دانش‌آموز، براي مقابله با بحران گام برداشته شود تا چنانچه واقعه‌ غيرمترقبه‌اي در شهرستان ما به وقوع بپيوندد ميزان خسارات، صدمه‌هاي جسمي و تلفات به کم‌ترين ميزان کاهش پيدا کند و به نوعي از هم اکنون پيشگيري‌هاي لازم را آموزش بينند تا در صورت وقوع کم‌ترين خسارت را داشته باشيم.

وي عنوان کرد: مانور زلزله در مدارس در سه مرحله انتقال مصدوم، ارزيابي و درمان با حضور امدادگران جمعيت هلال احمر، آتش نشاني و بسيج دانش‌آموزي شهرستان سامان علاوه‌بر ارائه خدمات مورد نظر، آموزش‌هاي لازم توسط کارشناسان را به دانش‌آموزان ارائه مي‌کنند.

اجراي عمليات پناه گيري و خروج صحيح دانش‌آموزان از کلاس‌هاي درس، خودامدادي و امدادرساني به مصدومان فرضي و اطفاي آتش از بخش‌هاي مختلف اين مانور بود.

مراسمي بصورت نمادين، در هنرستان شهيد ذبيحي سامان با حضور مسئولان شهرستاني و با هدف بالا بردن آگاهي دانش‌آموزان و ايجاد مهارت در آنان براي مقابله با زلزله احتمالي اجرا شد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۲۵:۵۳

1 Jan 2020