۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد مطلب : ۳۵۸۳۴
امام جمعه سامان /

مسئولين و دولت مردان بايد محله محوري و مسجد محوري را پيشه خود سازند

امام جمعه سامان با بيان اينکه در پايان دهه چهارم انقلاب اسلامي هستيم اين دولتمردان و سياستمداران هستند که مديون مسجد و فرهنگ مسجدي هستند ابراز کرد: اگر بخواهند از پشتوانه واقعي مردمي برخوردار باشند و در مقام خدمت صادقانه و مفيد گام هاي بلندي بردارند بايد محله محوري و مسجد محوري را پيشه خود سازند
مسئولين و دولت مردان بايد محله محوري و مسجد محوري را پيشه خود سازند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما ، امام جمعه سامان حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه هفته اينده چهار شنبه اول ذي الحجه سالروز ازدواج حضرت علي (ع) و حضرت فاطمه (س) است ، اظهار داشت: زندگي اين دو حضرت به خصوص داستان ازدواج اين دو بزرگوار براي ما الگو است .

محسن ملک پور با بيان اينکه در امر بر ازدواج جوانان جامعه يک اصل و وظيفه بر عهده پدر و مادر و وظيفه ديگر بر جامعه و ديگري وظيفه خود جوان است ، اذعان داشت: پدر و مادر بايد شرايط ازداوج را براي جوانان آماده کنند چرا که بيشترين مشکلات و دوري ما از تقوا به خاطر ازدواج نکردن است و زماني که فردي ازدواج مي کند در پايگاه امني قرار مي گيرد و در نيمه باقي مانده بايد تقوا پيشه کند.

وي با اشاره بر اينکه وظيفه پدر و مادر آسان گرفتن ازدواج فرزندان است، بيان داشت: بسياري از مفاسد اخلاقي به مسئله ازدواج بر مي گردد، معيار هایي همانند دين ، اخلاق و امانت داري مهم تر از ملاک ها و معيار هاي ديگر است در امر ازدواج معيار هاي اصلي کم کم فراموش و يا کم رنگ شده است.

ملک پور با اشاره بر اينکه بايد در جامعه تغييراتي در راستاي ازدواج ايجاد شود، عنوان کرد: در جامعه موانعي که بر سر راه ازدواج جوانان ايجاد کرده خوب نيست و همه عوامل ايجاد شده در جامعه موانع ازدواج در جامعه است .

امام جمعه سامان با بيان اينکه اصل سوم براي ازدواج جوان ، وظيفه ي خود جوان است ، بيان داشت: اگر خانواده و جامعه به وظيفه ي خودش عمل نکرد جوان بايد چکار کند ؟ سوره ي نور آيه ۳۳ مي فرمايد : اگر پسر و دختري نتوانست ازدواج بکند بايد عفاف و پاکدامني را پيشه کند . يکي از مهمترين مراتب صبر ، صبر بر گناه و معصيت است .

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با بيان اينکه پيامبر اکرم فرمودند جهاد بزرگتر مبارزه با نفس است ، تصريح کرد: عرصه ي جهاد اکبر هميشه هست . حضرت فرمودند شهيد بالاتر از اين جوان پاکدامن نيست .

ملک پور با بيان اينکه اگر کسي بر گناه صبر کند اجرش از شهيد بالاتر است، بيان داشت: يکي از مهمترين وعده های الهي به جوانان پيشه پاکدامني است و خدا به آنها چشم باطن عنايت مي کند . مظهر پاکدامني در قرآن حضرت يوسف است .

وي عنوان کرد: اگر جوانان سختي را تحمل مي کنند بدانند که خدا آنرا جبران خواهد کرد.

امام جمعه سامان در خطبه دوم با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي با اشاره به اينکه امروز ۲۵ ذيقعده روز دحوالارض است، تصريح کرد: روز دحوالارض که در قرآن هم به آن اشاره شده يعني پهن شدن و گسترده شدن زمين که بر اساس روايات در اين روز زمين از نقطه اي که کعبه در آن واقع شده است از آب بيرون آمده و به شکل امروزي در آمده است.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با اشاره بر اينکه اين روز دعاي مخصوصي وجود دارد که مضامين عميق و بحث بندگي در زمين مورد توجه قرار داده شده است و خدا زمين را براي بندگي انسان ها قرار داده است، تصريح کرد: بُعد ديگري که در اين دعاي امروز مورد توجه است بُعد اجتماعي و سياسي و حکومتي زندگي بشر است که متاسفانه اين بُعد مورد غفلت واقع شده است يعني اراده و خواست خدا حاکميت بندگان خداست.

ملک پور با اشاره بر اينکه شنبه ۲۸ مرداد سالروز کودتاي ننگين آمريکايي‌ها عليه دولت قانوني مصدق است آمريکايي‌ها بعد از اين کودتا يک فضاي خفقان با تشکيل ساواک ايجاد کردند شرايط سختي از آن روز تا پيروزي انقلاب بر ملت ما گذشت و مي‌شد کاري کرد جلوي اين کودتا گرفته شود ، بيان داشت: اين را بدانيم تاريخ آزمايشگاه سياست است و با تطبيق تاريخ و قرار دادن حوادث امروز کنار رويدادهاي گذشته مسير صحيح و راهکار مطلوب پيش روي مردم و کارگزاران نظام اسلامي براي پيمودن راه آينده روشن مي‌شود.

وي با بيان اينکه دوشنبه ۳۰ مرداد ماه روز جهاني مسجد و آغاز هفته بزرگداشت مسجد است بيان داشت: نبايد فراموش کنيم که نظام سياسي و دولت ها در جامعه انقلابي و اسلامي ما برآمده از مسجد و فرهنگ مسجدي است.

ملک پور با بيان اينکه مسجد به عنوان سنگر اصلي و محور انقلاب اسلامي بوده که جرقه‌هاي اوليه انقلاب در آن زده شده است، تصريح کرد: مسجد تنها يک چهارديواري خشک و بي روح و محلي صرفاً براي رکوع و سجود و يا تربيت فردي نيست بلکه مسجد در طراز نظام ولايي و انقلابي محرابش جهت حرکت را نشان مي‌دهد و منبرش ماهيت و محتواي حرکت را تبيين مي‌کند و جماعتش موتور محرکه حرکت جمعي و منسجم را نشان مي‌دهد.

وي با بيان اينکه متاسفانه امروز حق مسجد و مسجديان ناديده گرفته مي‌شود و برخي جاها استفاده سياسي از آنها مي شود،بيان داشت: امروز مسجد با زبان بي زباني از کليه مسئولان مطالبه گري جدي دارد، امام راحل و عظيم‌الشأن انقلاب فرمودند مسجد سنگر است مسجد از اول سنگر بوده هميشه بايد سنگر باشد.

ملک پور گفت: اگر روزي خداي نکرده مسجد آسيب ببيند قطعا مقصر اصلي آنهايي هستند که پاي سفره مسجد به مقام و منزلت هاي اجتماعي رسيده اند و حق مسجد را خواسته يا ناخواسته ادا نکردند و مسجد را در حوزه‌هاي تصميم‌سازي و تصميم‌گيري دخالت ندادند و به حاشيه راندند.

وي با بيان اينکه در پايان دهه چهارم انقلاب اسلامي هستيم اين دولتمردان و سياستمداران هستند که مديون مسجد و فرهنگ مسجدي هستند ابراز کرد: اگر بخواهند از پشتوانه واقعي مردمي برخوردار باشند و در مقام خدمت صادقانه و مفيد گام هاي بلندي بردارند بايد محله محوري و مسجد محوري را پيشه خود سازند.

امام جمعه سامان با بيان اينکه بايد محلات با محوريت مسجد باشد عنوان کرد: يک نکته را هم عرض کنم با تعريفي که اسلام از مسجد عرضه مي‌کند مسجد نمي‌تواند پايگاه سياسي يک حزب باشد، مسجد از يک سو به خدا و از سوي ديگر به مردم تعلق دارد.

حجت الاسلام و المسلمن محسن ملک پور با بيان اينکه مسجد بايد محلي باشد که متقن ترين و به روزترين تحليل‌هاي وقايع ملي و بين المللي را براي مخاطبين بايد داشته باشد، تصريح کرد: مسجد بايد محلي باشد براي پرورش مديران لايق و شايسته و حتما آن روحيه استکبارستيزي و انقلابي در نمازگزاران بايد تقويت مي‌شود و لذا اگر تحليل‌هاي منطقي و مقوي در مسجدي يا منبري صورت مي‌گيرد اين به معناي طرفداري از يک حزب نيست.

وي با اشاره بر اينکه چهارشنبه ۱ شهريور روز پزشک است که اين روز محضر اين عزيزان تبريک عرض مي‌کنم و پنج شنبه ۲ شهريور آغاز هفته دولت است و اين هفته را به تمامي دولتمردان،هيئت محترم دولت ، رئيس جمهور محترم،نمايندگان محترم استان ، استاندار فرماندار و کارکنان محترم دولت بخصوص دولتمردان شهرستان تبريک عرض مي کنم، بيان داشت: انشالله اين ايام بر ايشان مبارک باشد و ياد و خاطره دو دولتمرد مقتدر و مکتبي شهيدان رجايي و باهنر و همچنين امام و همه شهدا به خصوص شهداي مدافع حرم رو گرامي مي‌داريم .

انتهاي پيام/۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۴۷:۱۲

2 Jan 2020