۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶
کد مطلب : ۳۶۴۶۴
امام جمعه شهرستان بن عنوان کرد:

ولايت پذيري،ولايت شناسي،ولايت مداري باعث شد شهيد حججي عزيز شود

امام جمعه شهرستان بن گفت: ولايت پذيري،ولايت شناسي،ولايت مداري باعث شد شهيد حججي عزيز شود
ولايت پذيري،ولايت شناسي،ولايت مداري باعث شد شهيد حججي عزيز شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر، حجت السلام سيد حسن مير افضلي در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه اين هفته ضمن دعوت به تقوايي الهي گفت:در آيات متعددي درباره شهدا و کساني که در راه خدا به شهادت مي رسند سخن به ميان آمده است و فرموده است اين ها نمرده اند بلکه زنده هستند و نزد پروردگارشان روزي مي گيرند.

وي بيان کرد : اين رزقي که خداوند به شهيد مي دهد از رزقي که در دنيا وجود بسيار بالاتر و بزرگتر است  که به شهدا تعلق مي گيرد و در بعضي آيات هم فرموده است هيچ عملي بالاتر از اين نيست که انسان در راه رضايت خداوند و پروردگارش شهيد و کشته شود و اين بزرگترين رزق براي يک فرد است.

ميرافضلي بيان کرد : انساني که در مسير حق قرار مي گيرد و حق جو مي شود و درراه خدا تلاش مي کند واز مالش به دين خدا کمک مي کند،وقتي از جان خود نيز مايه مي گذارد يعني تمام هستي و دارايي خود را صرف دين خدا کرده  و امروزه در تمام کشور عزيزمان مي بينيم که جوانان انقلابي و خداجو بر سر مزار شهدا رفته وبا شهدا عهد وپيمان و ميثاق مي بندند که  تمامي تلاششان را بکار گيرند تا بتوانند براي احياي امر پروردگارشان حرکت و تلاش انجام داده باشند.

خطيب نماز جمعه بن گفت :حب خداوند اگر در دل هرکسي جاي بگيرد او سعادتمند خواهد شد،خداوند نيز در آيات بسياري از قرآن کريم خطاب سلام به کساني بکار برده که در راه خدا و اسلام شهيد شده اند .

وي مطرح کرد : حال جواناني که ايمان آن ها کامل شده است و مي دانند که در دنيا چيزي وجود ندارد به سمت خداوند و لقاءالله حرکت مي کنند و مرگ در نظرشان احلي من العسل مي باشد حال اگر اين خصلت ها در جامعه حفظ شود جامعه نيز حفظ خواهد شد و اين وظيفه ي ماست که تلاش بکنيم و اين خصلتها را در جامعه مطرح و بيان بکنيم

وي با بيان اينکه در آستانه ي تاسوعا و عاشوراي حسيني قرار داريم افزود:راه و مسير سيد الشهدا با خون شهيد حججي اثبات شده و شهيد حججي ثابت کرد که در مسير سيد الشهدا و خداي متعال قرار داشته است و با اين جان فشاني خود و اخلاص عمل خود کاري کرده است تمام رسانه هاي بزرگ دنيا اقرار به اين کرده اند که شهيد حججي غرور و افتخار ملي آفريده است

خطيب نماز جمعه بن گفت : حال بر ما واجب است که از تاسوعا و عاشوراي حسيني حتما درس هايي را فرا بگيريم و اين درس ها را در زندگيمان اعمال بکنيم و فقط فراگيري اين درس ها در صحبت و حرف نباشد بلکه بايستي ما از سيدالشهدا در س شهادت و ولايت پذيري را نيز فرا بگيريم.

وي گفت : دشمنان ما و نظام همواره تمامي تلاش خود را بکار برده اندکه در عزاداري هاي ما تحريف هايي را ايجاد کنند آن ها مي خواهند کاري بکنند که جوانان ما جاهل بمانند ودر جهل زندگي کنند و در تلاش هستند که از جهل مردم سوء استفاده کرده و انحراف ايجاد کنند و بايد مراقب بود که درزمين دشمن بازي نکنيم.

وي بيان کرد : حضرت عباس عليه السلام هم بخاطر ولايت پذيري و ولايت شناسي و ولايت مداري باعث شده است که در اين مقام و منزلت قرار بگيرد و همين عوامل باعث شده شهيد حججي عزيز شود.

ميرافضلي با اشاره به ديدار نمايندگان مجلس خبرگان رهبري با رهبر انقلاب افزود:مقام معظم رهبري در اين ديدار بر تشکيل هيئت انديشه ورز تاکيد کرده وفرمودند که تشکيل هيئت انديشه ورز براي  تداوم انقلاب و باقي ماندن انقلاب اسلامي بسيار و اساسي و مهم مي باشد.

وي با اشاره به سخنان اخيررياست جمهوري آمريکا در مورد کشور عزيزمان ايران گفت:اين گونه سخنان سخيف و بي مايه نشان دهنده ضعف و دست خالي بودن آمريکايي ها و ترس آن ها از افکاراسلامي و جمهوري اسلامي مي باشد.

ميرافضلي گفت:آن ها هميشه به دنبال ايالت هاي بزرگ و متحد بوده اند و الان تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا کشور هاي اسلامي و مسلمان را تجزيه و از هم جدا سازند نمونه ي بارز آن هم اکنون دراقليم کردستان بوجودآمده است که در تلاش هستند حکومت داعش را در اين شهر مستقر کردهو کشوري جديد ايجاد کنند.

وي با اشاره به هدف قيام سيدالشهدا عليه السلام افزود:تمامي تلاش سيدالشهدا براي احياي دين و نماز بوده و حال بايد ما نماز را مقدم بر عزاداري‌ها بداريم و ر ابتدا به دنبال برپايي نماز و بعد عزاداري براي سيدالشهدا باشيم.

انتهاي پيام/520ز
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۳:۲۵

8 Jan 2020