۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۳
کد مطلب : ۴۹۰۸

تحریم‌های ضدایرانی جدید آمریکا اجرایی شد

تحریم‌های ضدایرانی جدید آمریکا اجرایی شد
به گزارش جهان بین نیوز، آمریکا از امروز (چهارشنبه) دور جدیدی از تحریم‌های ضدایرانی را آغاز کرد. این تحریم‌ها با هدف ایجاد مانع در انتقال پول نفت فروخته‌شده به حساب‌های ایران اعمال شده است. واشنگتن اعلام کرده است که این اقدام را با هدف افزایش فشارها بر تهران انجام می‌دهد.

آمریکا همچنین تحریم‌هایی را علیه سازمان‌های رسانه‌ای (صدا و سیما) و پلیس سایبری (فتا) ایران اعمال کرده است. این تحریم‌ها نیز به بهانه آنچه آمریکا آن را «سانسور» و «نقض حقوق بشر» خوانده، انجام گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که با این تحریم‌ها معامله نفتی برای کشورهایی هم که

مجازند بدون نقض تحریم‌های آمریکا با ایران معامله نفتی داشته باشند، سخت‌تر شده است.

بنا بر اعلام خزانه‌داری آمریکا، این کشورها مجبورند پرداخت‌های خود در قبال خرید نفت از ایران را در خارج از این کشور نگه دارند، تا دسترسی ایران به منابع مالی‌اش محدود شود.

«دیوید کوهن» مسئول بخش تروریسم و اطلاعات مالی خزانه‌داری آمریکا در این مورد می‌گوید: تا زمانی که ایران نتواند نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در مورد برنامه هسته‌ای‌اش را برطرف کند، آمریکا همچنان تحریم‌های سخت‌تری را اعمال کرده و فشار اقتصادی به نظام ایران را تشدید می‌کند.

این اقدام ماه پس از آن انجام می‌شود که آمریکا اعلام کرد در صورتی که کشوری به جز کشورهای مجاز با ایران رابطه مالی مرتبط با نفت داشته باشد، از دسترسی به سیستم بانکی و مالی آمریکا منع می‌شود.

بنا بر اعلام خزانه‌داری آمریکا قوانین جدید نحوه خرید را دشوارتر می‌کند، چراکه کشورهای خریدار نفت ایران باید پول‌ها را در حسابی در کشور خود به عنوان اعتبار برای ایران نگهداری کنند.

خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که این مسدود شدن درآمدهای ایران بخش‌های کشاورزی، مواد غذایی، دارو و محصولات پزشکی را شامل نمی‌شود.

وزارت خارجه آمریکا برای ۲۰ کشور که نفت ایران را خریداری می‌کنند و نتوانسته‌اند واردات نفت خود را از ایران کاهش دهند، استثنا قائل شده و یک مهلت شش ماهه را از ۷ دسامبر به این کشورها داده است.

آمریکا امشب همچنین سازمان صدا و سیما ایران و رئیس این سازمان را نیز در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

تحریم فلزات گرانبهای ایران از جمله طلا نیز از دیگر تحریم‌هایی است که قرار بوده از امروز اجرا شود. بر این اساس خزانه‌داری آمریکا اجازه یافته است دارایی‌های اشخاصی را که به ایران برای به دست آوردن فلزات گرانبها کمک کند، بلوکه کند.

این تحریم‌ها در حالی از امروز اجرایی شده که ایران تدابیر مختلفی را از قبل برای مقابله با این تحریم‌ها در نظر گرفته است که از جمله آن‌ها کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی است. (منبع:افکار)
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۲:۲۰

12 Feb 2020