۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۱
کد مطلب : ۵۵۵۶

گرداب بن قطب گردشگري چهارمحال و بختياري

گرداب بن قطب گردشگري چهارمحال و بختياري
به گزارش خبرنگار جهان بین نیوز،شهر بن در 25 کیلومتری مرکز استان چهارمحال و بختیاری، شمالی‌ترین شهر این استان محسوب می‎گردد، این شهر دربن کوه سترگ جنگی سرافراز و آرام غنوده است و مدال زرین شجاعت و رشادت و ایثار را بر سینه‌اش آویخته است.
در ضلع جنوبی شهر بن و ابتدای ورودی آن از سمت شهرکرد، نگاره‌ای آرمیده که نماد گردشگری شهر بن نام گرفته است.
آمیزه‌ای زیبایی و طراوت و فرح که سرانگشتان زیبا آفرین خالق بی‌همتا آن را به غایت زیبایی و رامشگری در دامان پر از راز کوه سترگ افغان جای داده است.
چشمه‌سار زلال و بی‌پیرایه گرداب بن در کوه پایه کوه افغان بن دریاچه‌ای با وسعت تقریبی 38 هزار مترمربع و عمق متوسط 10 متر ایجاد کرده که همه روزه پذیرای گردشگران بسیاری از جای جای ایران عزیز اسلامی است.
علاقمندان به طبیعت در سایه‌سار مصفای باغ‌های انبوه و متراکمش می‌آسایند و جوان‌ترها در کوه سنگی و زیبایش به کوه‌نوردی می‌پردازند، آن طرف‌تر بساط ماهی‌گیری هم به راه است و گردشگرانی چند هم سوار بر قایق بر این امواج آرام، سبکبال و فارغ از آلام دنیا می‌آسایند تا زورق خیال را به دور دست‌های آرزو پرواز دهند.
این مجتمع گردشگری که در سال 89 از طرف هیئت دولت به عنوان منطقه نمونه گردشگری معرفی گردید در فاصله 25 کیلومتری مرکز استان و در شهر بن واقع گردیده و جاده دسترسی مناسب، نزدیکی به شهر، نزدیکی به جایگاه CNG و پمپ بنزین، برخورداری از امکانات رفاهی و کمپ قایق‌رانی از جمله مزیت‌های این کانون گردشگری است.
شهردار بن در گفت‌و‌گو با جهان‌بين نيوز با اشاره به ظرفيت‌هاي گردشگري شهر بن بن، اظهار داشت: اين شهر از ظرفيت‌ها و منلطق گردشگري بسياري برخوردار است كه يكي از مهمترين اين مراكز گرداب بن است.
عبدالعلي ارژنگ افزود: مجتمع تفريحي گرداب بن يكي از مراكز تفريحي و زيباي استان به شمار مي‎رود كه در مسير رودخانه زاينده‌رود و زيارتگاه‌هاي سيدبهاالدين و بابا پير احمد بن قرار گرفته و محل حضور و گذر بسياري از مهمانان و مسافران است.
وي با اشاره به ويژگي‌هاي خاص گرداب بن اظهار داشت: از مشخصات این مجتمع تفریحی گردشگری می‌توان به چشمه‌سار زلال، دریاچه زیبا، کمپ قایقرانی، آبشار دل‌انگیز، سکوهای نشیمن، نزدیکی به شهر، فضای سبز مناسب و فرح‌بخش، نزدیکی به جایگاه سوخت و واقع شدن در دامنه کوه و امکان کوه‌نوردی اشاره کرد.
ارژنگ ادامه داد: این مجموعه بی‌نظیر همه ساله پذیرای خیل عظیم گردشگران از اقصی نقاط ایران است.
شهردار بن با اشاره به موقعيت جغرافيايي اين مركز گردشگري، تصريح كرد: گرداب از سمت غرب به كوه لارك از شرق به شهر بن از جنوب به شهركرد و وردنجان و از شمال به بابا پير احمد و هوره و از سمت شمال غربي به سد زاينده رود منتهي مي‌شود.
ارژنگ اظهار داشت: طبق اطلاعاتي كه در دسترس است در گذشته اين محل چمنزاري بوده كه مردم درآن به كشت گندم مي‌پرداختند.
وي با بيان اينكه شهر بن يكي از شهرهاي فرهنگي كشور به شمار مي‎رود، تصريح كرد:در بدو ورود به این شهر تندیس میرزا حبیب دستان بنی، بنیانگذار دستور زبان فارسی با صلابت و پر هیمنه خودنمایی می‎کند. میرزا حبیب که در دوره ناصرالدین شاه قاجار می‎زیسته دارای 32 اثر ارزشمند است از این بین 16 اثر به چاپ جدید رسیده و در دسترس همگان قرار دارد و از آن جمله می‌توان به ترجمه میزانتروپ، حاجی بابا اصفهانی، دبستان سخن، برگ سبز، ترجمه ژیل بلاس و مفتاح الفلاح اشاره کرد.  
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۱:۴۳

24 Jan 2020