۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۶
کد مطلب : ۹۳۲۷
امام جمعه شهرکرد دردیداربافعالان فضای مجازی درشهرکرد:

انگیزه و روحیه جهادی، بصیرت در فضای مجازی را نتیجه بخش می کند

اگر انگیزه و هدف الهی باشد همه چیز به نتیجه مطلوب و مورد نظر اسلام منجر می شود، ولی اگر انگیزه غیر از خدا باشد، یعنی مسائل دنیایی مانند به به گفتن دیگران، برای مقام، پول، قدرت و... باشد غیر از خسران نتیجه ای در بر ندارد.
انگیزه و روحیه جهادی، بصیرت در فضای مجازی را نتیجه بخش می کند
حجت الاسلام نکونام نماینده ولی فقیه دراستان چهارمحال وبختیاری در دیدار با فعالان فضای مجازی استان با تشریح مولفه های لازم برای حضور در فضای مجازی گفت: بصیرت، تنها آگاهی های سیاسی نیست، بلکه یک مفهوم عام دارد که نیاز است هر انسانی در هر فضایی که می خواهد کاری انجام دهد، شناخت و آگاهی های لازم برای آن کار را بدست آورد.
وی افزود: اگر اولین مولفه حضور در فضای مجازی را داشتن بصیرت عنوان کنیم، انگیزه مهمترین عامل بعدی خواهد بود که می تواند خدایی و غیر خدایی باشد. اگر انگیزه و هدف الهی باشد همه چیز به نتیجه مطلوب و مورد نظر اسلام منجر می شود، ولی اگر انگیزه غیر از خدا باشد، یعنی مسائل دنیایی مانند به به گفتن دیگران، برای مقام، پول، قدرت و... باشد غیر از
خسران نتیجه ای در بر ندارد.
نکونام، با بیان سومین مولفه اساسی در این فضا گفت: روحیه جهادی و تلاش همراه با پویایی این محیط را اثر گذار ونقش آفرین می نماید، در صورتی که راحت طلبی، لنگ لنگان قدم برداشتن و آرام آرام حرکت کردن نتیجه مورد نظر را در پی ندارد.

ایشان در ادامه با اشاره به آیات قرآن کریم بیان داشت:آیا با روحیه رخوت و سستی خداوند به افراد نمره بهشت می دهد؟درصورتی است که این نمره به افرادی داده می شود که از روحیه جهادی برخوردارند و خداوند متعال روحیه جهادی را برای ما مقرر کرده این در حالی است که برخی می خواهند راحت باشند و دشمن نداشته باشند.

وی در پایان گفت: سربازان جبهه فرهنگی در فضای مجازی باید جهادگری کنند، یعنی در این فضا مقاتله گر باشند  و وقتی اینچنین شد بدون دل بستن به دنیا، هرچه بر سر این افراد بیاید ماجور هستند و اجر خود را در پیش خدا، خواهند گرفت



ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۰:۱۱

2 Jan 2020