۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۱
کد مطلب : ۸۰۸۵
آیت الله سید احمد خاتمی دردانشگاه شهرکرد:

اصلاح طلبی مرادف با فتنه نیست/ نباید از مقدسات استفاده ابزاری شود

عضو هیئت رئیسه مجمع خبرگان رهبری گفت:در عرصه فتنه 88 فتنه گران پشت سر امام موضع گرفتند چرا که می دانستند امام خمینی(ره ) از مقدس ترین نامها و افراد در نزد ملت ایران است در حالی که بزرگترین خیانت را به امام و نظام این افراد انجام دادند.
اصلاح طلبی مرادف با فتنه نیست/ نباید از مقدسات استفاده ابزاری شود

به گزارش جهانبین نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی در طرح تقویت مبانی اعتقادی در شهرکرد به تشریح سبک زندگی اسلامی در تعامل و معاشرت صاحبان سلایق و گروههای فعال سیاسی با یکدیگر پرداخت.

خاتمی با اشاره به وجود جریان های گوناگون سیاسی در کشور گفت: ما اصلاح طلبی را مرادف با فتنه نمی دانیم و مقوله فتنه یک مبحث جدا از مقوله اصلاح طلبی است.

وی تصریح کرد: در عرصه اصولگرایی

هم شاهدیم برخی در زمینه برخی مباحث دچار تنگ نظری هستند و افراد را با سلیقه های محدود خود می سنجند و اگر افراد با سلایق آنها مطابق نباشند آنها را قبول ندارند.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: باید تحمل شنیدن حرف مخالف را داشته باشیم و به شعارهایی که می دهیم عمل کنیم و مشکل جامعه ما این است که شعارهای زیبا می دهیم اما عمل نمی کنیم.

خاتمی اصول را فدای فروع کردن را امری نادرست دانست و تاکید کرد: باید اصول و فروع را در هر عرصه ای ببینیم و توجه داشته باشیم که دشمن کجا را نشانه گرفته است مثلاً انتخابات که دشمن اصل حضور مردم را نشانه گرفته بود و می خواست با سرگرم کردن آنها در مباحث حزبی و باندی و کم رنگ کردن حضور مردم مشروعیت نظام را خدشه دار

کند که با مشارکت 73 درصدی ملت این توطئه خنثی شد.

عضو هیئت رئیسه مجمع خبرگان رهبری استفاده ابزاری از مقدسات را از بدترین کارهایی دانست که صاحبان سلایق مختلف در عرصه سیاست ممکن است انجام دهند.

وی ادامه داد: در عرصه فتنه 88 فتنه گران پشت سر امام موضع گرفتند چرا که می دانستند امام خمینی(ره ) از مقدس ترین نامها و افراد در نزد ملت ایران است در حالی که بزرگترین خیانت را به امام و نظام این افراد انجام دادند.

خاتمی افزود: محراب مقدس است منبر مقدس است تریبون نماز جمعه مقدس است و نباید از اینها استفاده ابزاری شود و نباید از مقدسات استفاده ابزاری شود و این با سبک زندگی اسلامی جور در نمی آید.

امام جمعه موقت تهران با تشریح تفاوت اختلاف سلیقه و اختلاف عقیده گفت: در اختلاف عقیده تا می شود باید به محور مشترک چسبید حتی با کسانی که از جهت عقیده مختلف اند نقاط مشترک

پیدا کرد مثل اختلاف بین شیعه  و سنی که باید در برابر دشمنی که اساس اسلام را هدف قرار داده ید واحده باشیم.

وی تصریح کرد: باید شیوه دعوت ما نسبت به کسانی که با آنها اختلاف عقیده داریم شیوه قرآنی باشد نصیحت زیبا، جدال نیکو و حق مدارانه و اصل بر این است که با آنها زندگی مسالمت آمیز داشته باشیم مگر اینکه آنها از چارچوب بیرون رفته و رو به توطئه و جنگ مسلحانه بیاورند که دیگر جای مصالحه نیست.

خاتمی اختلاف سلیقه را لازمه یک زندگی آزاد دانست و تاکید کرد: اگر اختلاف سلیقه ها مدیریت شود و از هر سلیقه ای در جای خود استفاده کرد جامعه ای مملو از نشاط و پیشرفت خواهیم داشت./انتهای خبر(bam)

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۴۲:۵۰

27 Dec 2019