۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۳۴۸۶

انسجام هیات های مذهبی آسیب های عزاداری محرم را کاهش می دهد

انسجام هیات های مذهبی آسیب های عزاداری محرم را کاهش می دهد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام ˈرحمت الله اروجیˈ روز پنجشنبه در نشست ائمه جمعه و بخشداران بخش های مرکزی، بن، سامان و لاران شهرستان شهرکرد با بیان اینکه هیات های مذهبی، تشکل های دینی برخاسته ازمیان مردم هستند، افزود: ارتقاء سطح فرهنگی و تحقق اهداف مکتب عاشورا از نقش های مهم این هیات ها در جامعه است.

وی ادامه داد: هیات های مذهبی قابلیت های زیادی را برای ایفای نقش مکمل در نظام تربیتی و آموزشی جامعه دارند و استفاده از این قابلیت ها می تواند در کاهش آسیب های عزاداری و انحرافات مراسم مذهبی مؤثر باشد.

حجت الاسلام اروجی تصریح کرد: حضور فعال و هماهنگ هیات های مذهبی در معرفی و نقل صحیح مسائل تاریخی واقعه عاشورا از مهمترین راهکارهای کاهش خرافه و آسیب های عزاداری محرم است.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، وی در ادامه از برگزاری گردهمایی هیات های مذهبی درمراکز بخش ها و شهرستان های استان با نزدیک شدن به ماه محرم خبرداد و یادآور شد: این گردهمایی ها به صورت کارگاه های تخصصی و با تشریح و تبیین مبانی صحیح عزاداری برگزار می شود و ائمه جمعه و جماعات مناطق در آن حضور دارند.

در ادامه، ائمه جمعه حاضر در این نشست بر برگزاری جلسات آموزشی برای اعضاء هیات های مذهبی، نظارت بر فعالیت و حمایت از هیات های مذهبی فعال تأکید کردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۰۳:۵۷

21 Jan 2020