۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کد مطلب : ۹۴۳۵
حجت الاسلام حسینی در گفتگو با جهانبین خبر داد:

استقرار 20 گروه ثابت و سیار ذبح دام در روز عید قربان در چهارمحال و بختیاری

توصیه های دامپزشکی استان در ذبح شرعی و بهداشتی دام
مسول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان از استقرار 20 گروه ذبح دام در استان خبر داد.
استقرار 20 گروه ثابت و سیار ذبح دام در روز عید قربان در چهارمحال و بختیاری
حجت الاسلام والمسلمین سید مسعود حسینی در گفتگو با خبرنگار جهان بین، با اشاره به فضیلت های قربانی کردن در روز عید قربان اظهار داشت: از هم اکنون ده اکیپ بهداشتی و شرعی در سطح شهرستان ها به صورت ثابت و ده اکیپ هم به صورت سیار برای نظارت بر حسن انجام ذبح  در چهارمحال و بختیاری آماده فعالیت هستند.

وی با بیان اهمیت ذبح شرعی در اسلام افزود: در روز عید قربان، روزی که خداوند عنایت و توجه بیشتری به خواسته های انسان دارد، لازم است که اعمال این روز چه مستحبی و چه واجب، به صورت صحیح و شرعی انجام شود.
با توجه به آیات و روایات موجود، هم استانی های عزیز در کشتار دام های خود دقت کافی را داشته باشند تا این مهم بر آنچه اسلام فرموده، تحقق یابد.
حسینی، شرایط ذبح اسلامی را، پنج شرط عنوان داشت و خاطرنشان کرد: مسلمان بودن ذابح و روبه قبله بودن مذبوح، آوردن نام خدا توسط ذابح به نیت سر بریدن، پاره شدن چهار رگ اصلی گردن و حلقوم دام ،تکان خوردن حیوان لحظاتی بعد از ذبح و استفاده از ابزار آهنی برای کشتار، از شرایط بسیار مهم ذبح اسلامی دام است.
مسول نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان به کسانی که قصد قربانی کردن دام خود در این روز را دارند توصیه کرد: ذبح دام را در کوچه و خیابان و محل رفت و آمد عموم انجام ندهند و نکات بهداشتی اعم از پوشیدن لباس مخصوص و دستکش را فراموش نکنند.
وی ادامه داد:مردم برای ذبحT از دام های سالم و به دور از بیماری استفاده نمایند، همچنین پس از ذبح، گوشت را به مدت دو ساعت در یخچال نگه داشته و سپس توزیع یا استفاده کنند. انتهای خبر/ح
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۶:۰۴

17 Jan 2020