۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۴۵۳۹

شهید داراب سلیمان نژاد

شهید داراب سلیمان نژاد
شهید سلمان نژاد در سال 1326 در شهرستان شهرکردپا به عرصه وجود نهاد . او سومین فرزند خانواده بود . وی در هفت سالگی وارد دبستان شد ذهن تند و زبان گویایش به او امکان داد که تا ششم ابتدایی درسش را با موفقیت بگذراند .
در سن 20 سالگی وارد ارتش شد در سال 1347 ازدواج نموده و ثمره این ازدواج یک پسر و سه دختر است دو سال بعد از ازدواج خود تصمیم گرفت که ادامه تحصیل دهد ضمن خدمت در ارتش به تحصیل شبانه هم می پرداخت . و با کوشش تمام درسش را ادامه داد گر چه چند روز پی در پی در کلاس درس حضور پیدا نمی کرد ولی هوش و درک فوق العاده اش جبران عقب افتادگی وی را می نمود ، تا اینکه سرانجام به سختی توانست دیپلم خود را از دبیرستان هراتی اصفهان بگیرد آن زمان در هوا نیروز اصفهان خدمت می کرد ، تا اینکه انقلاب پیروز شد و او نیز عاشق و شیفته امام بود و در راهپیمایی ها در اصفهان شرکت می کرد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از چند ماه دیگـر وارد دا نشکده افسریه شیراز شد .مدت یکسال دوراز خانواده دوره نظام را در شیراز گذراند و بعدبه میانه منتقل شد مدت سه ماه در پادگان میانه خدمت کرده بود تا اینکه در مهر ماه سال 1359 بود شهید از جمله کسانی بود که از همان اوایل شروع جنگ با گردان و همرزمانش از میانه به جمع تیپ زرهی زنجان پیوست و به جبهه های جنوب اعزام شد سیزده ماه در جبهه های حق علیه باطل با دشمن بعثی مبارزه کرد از جمله اندیمشک، دزفول،رقابیه،سوسنگرد و آخر هم بستان وهر گاه او به مرخصی می آمد،چهره اش پر فروغ تر از پیش بودو هر گاه دیگر به مرخصی نمی آمد ما را با نامه و عکس از جبهه خشنود و از نگرانی بیرون می آوردآمدن وی خانواده وبه خصوص فرزندان را شاد می نمود.
او خود می دانست که به زودی به سر چشمه وجود خواهد رسید و سرانجام پس از خلق رشادتهای بی شماردر هشتم آذر ماه 1360 در عملیات طریق القدس(فتح بستان) که با رمز یا حسین (ع) بود بر اثر ترکش خمپاره به ندای حق لبیک گفت و به لقاءالله پیوست.روحش شادو راهش پر رهرو باد .
منبع: مصاحبه باخانواده شهید
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۳:۴۸

10 Jan 2020