۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۱۵۷۲۷

روزه موجب افزایش اعتماد به نفس و شادابی و کاهش اضطراب و افسردگی است

کارشناس ارشد آموزش بهداشت گفت: روزه داری حتی در افراد لاغر و یا با وزن طبیعی به بدن فرصتی می دهد تا این چربی ها را از ذخایر آن آزاد کرده و مصرف نماید و پس از پایان روزه داری ذخایر تحلیل رفته جایگزین می شود.
روزه موجب افزایش اعتماد به نفس و شادابی و کاهش اضطراب و افسردگی است
به گزارش جهانبین نیوز، قربانعلی حدادی در گفتگو با خبرنگار بام ایران خبر گفت: در دین اسلام یکی از شرایط روزه داری امتناع از خوردن و آشامیدن از طلوع فجر تا غروب خورشید است و از دیدگاه علم پزشکی روزه داری به زمانی اطلاق می شود که هیدرات های کربن(قندهای) ذخیره شده در بدن در چرخه سوخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته و انرژی بدن از راه های دیگر تامین شود که این حالت معمولاً دو روز پس از اولین روز روزه داری اتفاق می افتد.

حدادی تصریح کرد: در این حالت بدن برای تامین انرژی ابتدا از چربی های ذخیره شده و سپس از بافت عضلانی به عنوان منبع انرژی استفاده می کند.

وی بیان داشت: روزه داری حتی در افراد لاغر و یا با وزن طبیعی به بدن فرصتی می دهد تا این چربی ها را از ذخایر آن آزاد کرده و مصرف نماید و پس از پایان روزه داری ذخایر تحلیل رفته جایگزین می شود.

حدادی ضمن تشریح اثرات روزه در سلامت جسم اذعان داشت: کاهش وزن با سوخت و ساز چربی های اضافی و نو شدن ذخایر چربی بدن، شادابی و نشاط بدن، کاهش کلسترول ldi و افزایش hdl خون، استراحت دستگاه گوارش و بهبود عملکرد آن، افزایش مقاومت بدن در برابر بیماری هااز جمله این آثار است.

وی افزایش اعتماد به نفس و شادابی و کاهش اضطراب و افسردگی، کاهش و کنترل عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی مانند فشارخون بالا و چربی خون بالا، کاهش و کنترل بروز علائم حساسیت و آلرژی، کمک در ترک عادتهای غلط مانند کشیدن سیگار و پرخوری را از دیگر آثار روزه داری برشمرد.

وی تاکید کرد: رژیم غذایی در این ماه نباید با رژیم افراد در شرایط عادی تفاوت داشته باشد چرا که تغییر ناگهانی عادت تغذیه ای بسیار خطرناک است .

کارشناس ارشد آموزش بهداشت اظهار داشت: هر ساله پس از ماه رمضان افراد افزایش وزن پیدا می کنند و یا ضعیف و دچار بیماری های گوارشی می شوند که پرخوری و بدخوری دلیل عمده این عوارض است.

حدادی خاطر نشان کرد: نکته ای که باید مورد توجه قرار داد این است که به دلیل ساعات طولانی گرسنگی باید از غذاهای دیرهضم و فیبردار استفاده نمود و از غذاهای زود هضم پرهیز نمود چرا که فرد سریع احساس گرسنگی می کند.

وی تصریح کرد: در این دوران غذاهای دیر هضم نظیر حبوبات و غلات مثل جو، گندم، جو دو سر، لوبیا، عدس، آرد سبوس دار برنج با پوست سیب زمینی و غذاهای حاوی فیبر مانند غذاهای حاوی سبوس، غلات و حبوبات سبزی ها و میوه های با پوست میوه خشک شده استفاده شود و غذاهای زود هضم نظیر غذاهای حاوی قند و آرد سفید مصرف نشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۰:۴۱

28 Jan 2020