۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۲۷۸۸۷

وال‌استریت‌ژورنال: دولت بعدی با تحریم‌های جدید می‌تواند برجام را به قربانگاه ببرد

روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال نوشت: دولت بعدی این کشور غیر از پاره کردن توافق در روز اول شروع کار، می‌تواند با وضع تحریم‌های جدید برجام را به آرامی بکشد.
وال‌استریت‌ژورنال: دولت بعدی با تحریم‌های جدید می‌تواند برجام را به قربانگاه ببرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی نوشته دولت بعدی آمریکا می‌تواند با داشتن کنگره‌ای همسو با دولت تصویب‌های جدیدی علیه ایران وضع کرده و توافق هسته‌ای را به آرامی، نابود کند.

«دیوید میلر»، از اعضای ارشد اندیشکده ویلسون در این یادداشت نوشته از میان تمامی گزینه‌های مطرح شده درباره پیشنهاد پاره کردن توافق هسته‌ای در روز اول شروع به کار دولت بیشتر از بقیه شنیده شده است.

وی اضافه می‌کند که توافق هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ از لحاظ فنی، توافقی بین‌المللی و نه تعهدی الزام‌آور است. به همین سبب، رئیس‌جمهور جدید آمریکا در روز اول شروع به کار می‌تواند آن را باطل کند.

در ادامه این یادداشت آمده است: «با داشتن کنگره‌ای همسو، دولت بعدی می‌تواند تحریم‌هایی تصویب کند که توافق هسته‌ای را می‌کشد یا آرام آرام آن را از بین می‌برد.»

وال‌استریت‌ژورنال علی‌رغم این، این سوال را مطرح کرده که آیا رئیس‌جمهور بعدی آمریکا بعد از انتخاب شدن این کار را انجام خواهد داد یا نه.

«میلر» با اشاره به اینکه کشورهای شریک آمریکا در برجام در صورت ابطال آن انگیزه‌ای برای از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران نخواهند داشت، می‌نویسد: «رئیس‌جمهور جدیدی که به دنبال ابطال برجام است، با بدترین گزینه‌ها مواجه خواهد شد: از سرگیری برنامه هسته‌ای ایران، نداشتن متحدان لازم برای متوقف کردن آن از طریق تحریم یا دیپلماسی.

میلر بر همین اساس پیشنهاد می‌کند که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا که می‌خواهد رویکرد هوشمندانه‌تری اتخاذ کند باید روشی صبورانه‌تر را انتخاب کند: درخواست برای بازنگری در توافق، تشدید مطالبات برای تحریم ایران به دلیل رفتارهایش در منطقه و سد کردن مسیر هر گونه بهبود در رابطه ایران و آمریکا.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۲:۳۶

2 Jan 2020