۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۲۸۸۷۷

پیشروی دشمن تا قلب خانواده‌ها/جولان دشمن در فضای مجازی تهدید جدی برای نسل جوان

متاسفانه امروز مردم بیشتر از آنکه در دنیای واقعی قرار داشته باشند در دنیای مجازی سیر می‌کنند و به جرائت می‌توان گفت بزرگ‌ترین عرصه برای جنگ نرم و تحقق اهداف دشمن در این جنگ همین فضای به ظاهر زیبا و شیرین است.
پیشروی دشمن تا قلب خانواده‌ها/جولان دشمن در فضای مجازی تهدید جدی برای نسل جوان
به گزارش جهانبین نیوز؛ جنگ نرم یکی از انواع جنگ‌هایی است که در آن نیازی به سلاح فیزیکی نیست و معمولا کیلومترها دورتر از محلی که برنامه‌ریزی و تدارک دیده می‌شود بسیار آرام و بی‌صدا اثر می‌گذارد.

در این جنگ درگیری تن به تن وجود ندارد و افرادی که در آن درگیر هستند هیچ آسیب جسمی نمی‌بینند اما نکته‌ای که در اینجا مطرح می‌شود این است که این جنگ به مراتب خطرناک‌تر و آسیب‌رسان‌تر از جنگ‌های سخت و نظامی است چون در جنگ‌های نظامی دشمن را می‌بینیم و با آن به مبارزه می‌پردازیم اما در جنگ نرم دشمن تله‌های خود را در زروقی زیبا پیچیده و در اختیار ما قرار می‌دهد.

سربازان این جنگ از جنس خود مخاطبان هستند و بهترین عرصه برای رسیدن به اهداف خود را فضای مجازی می‌دانند چون در این فضا است که می‌توانند حجم زیادی از اطلاعات و اخبار را در قالب هویتی جعلی در اختیار هدف خود قرار دهند.

در این نوع جنگ قلب باورها و اعتقادات مردم هدف قرار می‌گیرد و دشمن با تغییر باور مردم راه را برای نفوذ باز می‌کند، در اینجا است که با زیبا جلوه دادن ضدارزش آن را به ارزش تبدیل کرده راه را برای رسیدن به اهداف خود باز می‌کند و جامعه هدف این جنگ بیشتر جوانان هستند.

در طول ۳۶ سال که از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد همواره این انقلاب با انواع نیرنگ‌ها و توطئه‌ها مواجه بوده است و توطئه‌های دشمن با گذشت زمان پیشرفت داشته و از شکلی به شکل دیگر تغییر می‌کنند اما شکل کلی توطئه همواره وجود دارد.

امروز بقدری فضای مجازی گسترش یافته است و در زندگی مردم جای خود را باز کرده که شاید افراد متوجه حضور خود در این فضا نشوند و متاسفانه جای همه مهمانی‌ها، گپ‌های دوستانه و... را از افراد گرفته است، مردم بیشتر از آنکه در دنیای واقعی قرار داشته باشند در دنیای مجازی سیر می‌کنند و به جرائت می‌توان گفت بزرگ‌ترین عرصه برای جنگ نرم و تحقق اهداف دشمن در این جنگ همین فضای به ظاهر زیبا و شیرین است.

چند نکته از دیدگاه رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ نرم

امروز اولویت اصلی کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است.

در میدان تنظیم شده از سوی دشمن بازی نکنید، چون چه ببرید، چه ببازید، به نفع اوست.

دراین جنگ نرم، کافی است هواداران جبهه حق بیدارباشند و بیکار ننشینند چراکه زبان حق همیشه مؤثرتر از زبان باطل است.

جنگ نرم، صحنه رویارویی دروغ‌های بزرگ با واقعیت‌های تردیدناپذیراست.

فضای مجازی خطرناک‌تر از ماهواره‌ها برای جوانان و نوجوانان

فاطمه احمدی فعال فضای مجازی درگفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اهمیت فضای مجازی به دلیل گستردگی و در دسترس بودن آن معنا می‌شود چون هر نوجوان و جوانی و متاسفانه این روزها هر کودکی به راحتی می‌تواند با نرم‌افزارهای خیلی ابتدایی وارد این فضا شده و محدودیتی برای ورود به این عرصه وجود ندارد.

وی با تاکید براینکه متاسفانه این روزها حضور فضای مجازی در خانه‌ها بسیار زیاد شده است و این فضا حتی از ماهواره‌ها هم آسیب‌زا و خطرناک‌تر شده ادامه داد: دلیل این خطر برای افراد این است که دشمنان دریافته‌اند که ماهواره‌ها نمی‌توانند آنگونه که این فضا بنیان خانواده و تفکر مسلمانان را هدف قرار داده است موثر باشند و از همین‌رو به فضای مجازی روی آورده و شگردهای خود را در این فضا به کار برده و درصدد هستند نهایت استفاده را از این فضا داشته باشند.

بنیان خانواده‌ها هدف اصلی دشمن در فضای مجازی

احمدی عمده‌ترین فعالیت دشمن در فضای مجازی را بر بنیان خانواده‌ها دانست و ادامه داد: آزادی فراوانی که در این فضا وجود دارد باعث شده تا سن بلوغ کاهش یافته و مشکلات اجتماعی و فرهنگی که جامعه امروز با آن مواجه است را رقم بزند.

این فعال فضای مجازی افزود: اهمیت فضای مجازی آن‌قدر بالا است که رهبر انقلاب در بخشی از سخنان خود می‌فرمایند "اگر من مسئولیت رهبری جامعه را برعهده نداشتم مسئولیت فضای مجازی را برعهده می‌گرفتم" و در جایی دیگر می‌فرمایند "اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است".

احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب فضای مجازی هم می‌توایک فرصت تلقی و هم به عنوان یک تهدید مطرح شود.

حضور والدین در فضای مجازی برای مراقبت از فرزندان الزامی است

وی ادامه داد: اگر فعالان این فضا بتوانند بخوبی انقلاب اسلامی و اهداف آن را ترسیم کنند می‌توانند تاکتیکی در برابر دشمن اجرا کرده و همه دسیسه‌های آن‌ها را برملا کرده نگذارند به اهداف‌شان دست یابند.

این فعال فضای مجازی تاکید کرد: نکته قابل اهمیت این است که برخی از خانواده‌ها با این فضا آشنا نبوده و به همین دلیل نمی‌توانند نظارتی بر فرزندان خود در این فضا داشته باشند از همین‌رو است که لازم است والدین نیز فضای مجازی را شناخته و نوجوانان و جوانان را با دید باز و آگاهانه در این فضا همراهی کنند چون حضور والدین در این فضا برای مراقبت از فرزندان الزامی است.

آموزش خانواده‌ها راهی برای مقابله با تهدیدهای فضای مجازی


حال که این فضا وارد زندگی مردم شده است و با سرعتی بیش از آنچه ما متصور هستیم به راه خود ادامه می‌دهد راهکار چیست؟

همه به این امر واقف هستند که نمی‌توان جوانان را از حضور در فضایی به این گستردگی منع کرد اما باید کارشناسان فرهنگی و فعالان این عرصه با تلاش و روشن‌گری هم برای خانواده‌ها و هم برای جوانان و نوجوانان راه را بر هرگونه سوءاستفاده ببندند.

برگزاری کلاس‌های آموزشی برای والدین و آگاه‌سازی آن‌ها در این عرصه می‌تواند بسیار راه‌گشا باشد.
باید تا آنجا که می‌توان تهدید فضای مجازی برای کشور و جامعه جوان و نوجوان را به فرصت تبدیل کرده جلوی رسیدن دشمن به اهداف خود را ببندیم و این امر نیازمند همکاری مسئولان، خانواده‌ها و... است و تلاش جمعی را می‌طلبد.

گزارش از مرضیه نظری‌زاده

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۰۲:۰۶

26 Dec 2019