۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۳۴۵۳۷
جامعه اسلامي دانشگاه شهرکرد منتشر کرد

سلف دانشگاه مان مهربان شده، بستني و موز مي‌دهند/سياست سانديس را در پيش گرفته!

جامعه اسلامی دانشگاه شهرکرد منتشر کرد، مردم را از استبداد و از بازگشت به تورم مي ترسانند. ولي يادشان رفته که برخي وزراي اين دولت وزراي آقاي هاشمي سردار سازندگي -به قول خودشان- هستند که تورم به ۴۰ درصد رسيد و آزادي سياسي در حداقل مقدار خود بود.
سلف دانشگاه مان مهربان شده، بستني و موز مي‌دهند/سياست سانديس را در پيش گرفته!
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، تشکل جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه شهرکرد پيرامون سخنراني آقاي صادقي نماينده مجلس در دانشگاه شهرکرد تحليلي در فضاي مجازي منتشر نمود با عنوان "ايجاد دوقطبي سياست دست هاي خالي" که در آن به بررسي نقد منصفانه و رشد فکري جامعه پرداخته. در محتواي منتشر شده آمده:

آنچه در جلسه اتفاق افتاد ايجاد همين دوقطبي بود که تذکر لازم داشت.

صحبت از اصول‌گرايي و اصلاح‌طلبي شد، ايجاد يک دو قطبي و بعد تخريب رقيب و مظلوم نمايي خود. سوال اينجاست که مگر آقاي رفسنجاني اصول گراي سنتي محسوب نميشدند و يا آقاي ناطق نوري نماينده اصول گرايي شناخته نميشدند ؟و يا آقاي لاريجاني نماينده مجلس اصول گرا نيست؟ پس چرا همه رفيق گرمابه و گلستان هم شدند و به اتفاق خاتمي از آقاي روحاني حمايت ميکنند؟

چرا بسياري از طرفداران دولت قبل به يکباره در اين دولت اصلاح طلب مي شوند؟ نمونه آنرا در انتخابات مجلس در شهرکرد ديديد. چرا آقاي مشايي در بهبهه انتخابات امسال به آقاي خاتمي نامه ميزند و او را برادر بزرگ خطاب ميکند؟ آنچه من ميفهمم ايجاد اين قبيل صحبت ها فقط براي راي جمع کردن است و بعد از انتخابات همه چيز به فراموشي سپرده مي شود. متأسفانه گاهي حاضر ميشويم از مرز ها و خطوط قرمز نيز عبور کنيم.

چندي پيش با معاون فرهنگي دانشگاه آقاي دکتر عزيزي صحبتي داشتيم، بنده در مورد نشست خبري گفتم که ايتاليايي ها آقاي روحاني را زير مجسمه فاتح ايران بردند و بسيار خبرساز شد. ايشان کار روي اين گونه مباحث را شايسته نمي‌دانست و البته بنده نيز هم نظر بودم که به هر حال آقاي روحاني رييس جمهور مملکت است و اين گونه موارد اولويتي در کار ما ندارد. اما امروز نمايندگان مجلس ما صحبت از کم محلي سه کشور که حتي اسامي آنها به خاطر سپرده نمي شود در دولت قبل کردند، به نظرم اين صحبت هايي نيست که از سر خيرخواهي باشد، از گفتن اين جمله اکراه دارم اما به نوعي اقدامات پوپوليستي است.

در حالي که از اين قبيل اتفاقات در مورد دولت فعلي نيز ميتوان گفت. مانند تهديد نظامي جيبوتي! ندادن ويزا و بازگشت هواپيماي وزير دولت از سوي عربستاني که پادشاهش به استقبال احمدي نژاد مي رفت. يا شوخي آقاي روحاني با کروات رييس جمهور ازبکستان که موجب تمسخر وي شد. با اين که مسايل کم اهميتي نيستند، جاي سوال است که اين ها چقدر اولويت دارند؟ قطعا براي جوسازي کردن خوب به درد مي خورند!

وقتي دستت خالي باشد دو قطبي کردن فضا، تخريب رقيب، مظلوم نمايي، سياه نمايي آينده و ايجاد ترس از رقيب، دست به دامان شدن مسايلي مثل فتنه درست مثل سال ۹۲، سياست هاي خوبي است. اما به چه قيمت؟ يادمان رفته از فتنه ۸۸ چه هزينه سنگيني را متحمل شديم؟ دوستان با صداقت صحبت نمي‌کنند.

قطعنامه هاي شوراي امنيت و تحريم هاي به اصطلاح فلج کننده از کي وضع شد؟ از بعد فتنه ۸۸ خانم کلينتون در بيانيه هايش در مورد قطعنامه ها بار ها اشاره مي کند ما براي حمايت از مخالفين در ايران اين تحريم ها را وضع مي کنيم-توصيه ميکنم مستند شورش در شهر را تماشا کنيد و ببينيم چه گفتماني باعث تحريم ها شد و چگونه آدرس غلط دادند و اکنون سعي بر فريب افکار عمومي دارند.

مباحثي مطرح شدکه لازم است به آن پرداخته شود.

-گفته شد که اين ها از کرامت چه مي دانند ولي ما يادمان نرفته توزيع سبد کالا در اين دولت را که چند کشته داد.

گفته شد اين ها با شعار دنبال مردم فريبي هستند ولي ما ۱۲۰ وعده ي انتخاباتي آقاي روحاني را براي انتخابات ۹۲ فراموش نکرده ايم (خبرگزاري تسنيم ) از مردم فريبي گفتند ولي ما مي دانيم که دم اتنخاباتي آقاي روحاني يادشان به فقرا افتاد و يارانه يشان را چند برابر کرد. از کجا منابع آوردند خدا عالم است. ما مي بينيم دولت بخشنامه مي نويسد که تا قبل انتخابات و يک ماهه به دهياران وام دهند. و يا مي بينيم که سلف دانشگاه مان مهربان شده بستني مي دهند، موز مي دهند. سياست سانديس را در پيش گرفته اند؟

مردم را از استبداد واز بازگشت به تورم مي ترسانند. ولي يادشان رفته که برخي وزراي اين دولت وزراي آقاي هاشمي سردار سازندگي -به قول خودشان- هستند که تورم به ۴۰ درصد رسيد و آزادي سياسي در حداقل مقدار خود بود.

-در مورد کاغذ پاره بودن تحريم ها از زبان دولت مردان قبل گفتند. ولي نگفتند که آقاي روحاني خود گفته بودند مشکل ما تحريم نيست، مشکل ما مديريت است. (مراجعه شود به مستند فروشنده و ببينيد چگونه با بزرگ کردن اين مسايل بر کم کاري هاي دولت سرپوش نهادند و در پاسخ هر سوالي مي گفتند تحريميم.)

-آقاي صادقي از فرار مالياتي گفتند و از اينکه بايد اصلاح شود. ولي نگفتند نظر آقاي آخوندي در مورد ماليات خانه هاي خالي که حداقل حدود يک ميليون خانه عنوان شده چيست؟ "ماليات خانه هاي خالي ارزش زيادي ندارد، زيرا امکان شناسايي با مشکلات.جدي روبرو است وواز جهت درآمدي نيز تاثير ي بر درآمد هاي دولت ندارد، اما علي الظاهر قانون بوده و اجرا مي شود." (خبرگزاري فارس کد خبر۱۳۹۵۰۴۱۳۰۰۱۰۵۱) و نگفتند که دولت تا کنون سامانه املاک که مصوبه ي مجلس در تابستان ۹۴ است را اجرا نکرده.

-نگفتند که آمارهاي اقتصادي بايد يکديگر را تاييد کنند، رشد اقتصادي ۸ درصد با بيکاري روبه افزايش ۱۲ درصد سازگار نيست. تورم ۸ درصد با افزايش نقدينگي ۷۰۰ هزار ميلياردي سازگار نيست. و از افزايش ضريب جيني که يعني نابرابري توزيع در آمد ها حرفي نزدند.

-گفتند نامزدهاي مقابل برنامه اي ندارند در حالي که خود برنامه ارايه نکردند. آقاي رئيسي برنامه اي در ۱۱۷ صفحه براي نظرخواهي از اساتيد و دانشجويان در فضاي مجازي ارايه کردند.

-آقاي روحاني در مناظره دوم گفتند: "به گونه اي در مورد دولت صحبت مي شود که انگار کار خوبي انجام نشده" پس چرا آقايون در مورد دولت قبل صادقانه صحبت نمي کنند.

در مدتي که در فضاي دانشجويي بوده ايم، شده است که بارها به دولت انتقاد کرديم- هرچند مزد حرف هايمان را هم از رييس جمهور گرفتيم .

نامه حمايت از آقاي ظريف فرستاديم و گفتيم پشتتان هستيم از مواضع انقلاب دفاع کنيداين روند را انشاءالله ادامه خواهيم داد.

و هر دولتي بيايد باز انتقاد خواهيم کرد.

آخرت خودمان را براي دنياي اين احزاب نمي فروشيم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۴۳:۱۴

30 Dec 2019