۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۳۰۴۸۷
همزمان هفته دفاع مقدس ؛

اکران سراسري فيلمهاي «خيبر» با موضوع مدافعان حرم

اکران کنندگان جشنواره مردمي فيلم عمار، همزمان با برگزاري چهاردهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت، فيلم‌هاي منتخب اين جشنواره را اکران مي کنند.
اکران سراسري فيلمهاي «خيبر» با موضوع مدافعان حرم
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين دبيرخانه جشنواره مردمي فيلم عمار همزمان با فرارسيدن ايام هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصيلي جديد، با همکاري جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت، بسته فيلم‌هاي مناسب با اين ايام را جهت اکران ارائه مي‌کند، «مدافعان حرم» موضوع اصلي اين فيلم ها است.

بر اساس اعلام دبيرخانه جشنواره عمار، ارسال بسته‌هاي فيلم به مناسبت هفته دفاع مقدس با عنوان «خيبر 95» براي نزديک به 120 مرکز توزيع شبکه اکران مردمي از اوايل شهريور ماه آغاز شده است و از 25 شهريور ماه الي 10 مهر ماه، بيش از 3000 نقطه در سراسر کشور ميزبان اين فيلم‌ها مي‌شوند.

بنابرين گزارش، مساجد، حسينيه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، پايگاه‌هاي بسيج، کتابخانه‌ها، فرهنگسراها، پارک‌ها، سينماها و هر مکاني که امکان نمايش فيلم در آن وجود داشته باشد، ميزبان اکران اين فيلم‌ها مي‌شوند.

بر اساس اين گزارش، علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و تهيه بسته فيلم «خيبر 95» مي‌توانند نام خود را همراه با نام شهرستان خود به سامانه پيامکي 30001801 ارسال کنند.

فيلم‌هاي اين بسته به شرح ذيل است:
 
نام فيلـم خلاصـه قـالب زمـان ملاحظات  اکران
برادران/
مهدي نقويان
22 خرداد 1388، تهران، قيطريه؛ ماموران دادستانيِ تهران با ورود به ساختمان ستاد مرکزي «ميرحسين موسوي»، از تبليغات غيرقانوني اين شبکه‌ي اينترنتي در روز انتخابات جلوگيري مي‌کنند. پس از اين اتفاق، بدون اينکه فضاي رسانه‌اي به‌چرايي اين مسئله اشاره کند، تنها يک خبر کوتاه همراه با يک عکس در فضاي مجازي منتشر مي‌شود: «حضور نيروهاي حزب‌الله لبنان در حمله به ستاد ميرحسين موسوي»؛ فردي که در عکس حضور دارد، «حسين منيف اشمر» برادرِ دو شهيد «حزب‌الله لبنان» به نام «علي منيف‌اشمر» و «محمد منيف‌اشمر» معرفي مي‌شود.
به‌تدريج اين مسئله در همه‌ي محافل خبري نقل مي‌شود. اين مسئله پس از گذشت 5 سال به فراموشي سپرده مي‌شود تا اينکه دي ماه سال 93، يک خبر با تصوير چهره‌اي آشنا منتشر مي‌شود؛ خبر شهادت «مهدي نوروزي» جوانِ کرمانشاهي که در مبارزه با داعش در سوريه به‌شهادت رسيده است. مستند «برادران»، علاوه بر پرده‌برداري از نقش سرويس‌هاي جاسوسي و رسانه‌هاي غربي در «فتنه 88»، زندگيِ سراسر مبارزه‌ي شهيد «مهدي نوروزي» را که حالا ديگر همه به نام «حسين منيف اشمر» مي‌شناسند، روايت مي‌کند.
مستند 53 اکران فقط به صورت بليط فروشي اختياري است.
ققنوس/
جمشيد بيات‌ترک
اين مستند، زندگي شهيد حجت‌الاسلام والمسلمين «شيخ عبدالله دحدوح» را روايت مي‌کند. «دحدوح» يک روحانيِ انقلابيِ مغربي‌الاصل است که روزگاري مسجد امام‌رضا (ع) را در شهر «آندرلخت» بلژيک تاسيس مي‌کند و مدتي بعد گروه‌هاي تکفيري وي را در همين مسجد با آتش مي‌سوزانند. مستند «ققنوس» با مقايسه‌ي دو نوع برداشتي که در اروپا از اسلام وجود دارد، ترور و شهادت اين روحاني شيعه‌ي مغربي‌الاصل را در بلژيک به‌تصوير مي‌کشد. مستند 45  
فرمانده/
محمدهادي نعمت‌الهي
فرمانده» روايتگر زندگيِ پرماجراي شهيد «علي‌رضا توسلي» فرمانده رشيد لشکر فاطميون است که از کودکي با نام «امام خميني(ره)» گره‌خورده است» همين علاقه‌ي شهيد «توسلي» به امام موجب مي‌شود که در يازده سالگي از افغانستان به ايران بيايد و در حوزه‌ي علميه، مشغول به تحصيل شود. اما مدتي از حضورش در ايران نگذشته است که به فرمان «امام خميني(ره)» براي دفاع از انقلاب اسلامي، راهي جبهه‌هاي غرب کشور (کردستان) مي‌شود. شهيد«توسلي» پس از گذشت چند سال، به‌عنوان يکي از مورداعتماد‌ترين نيروهاي سردار «قاسم سليماني» راهي سوريه مي‌شود تا از حريم اهل‌بيت (ع) دفاع کند... مستند 38  
مرد جنگ/
محمدامين امامي
در سال‌هاي پاياني دفاع مقدس؛ عراق با حمايت آمريکا به کشتي‌ها و سکوهاي نفتي ايران حمله مي‌کرد... حال روزي فرا رسيده است که آمريکايي‌ها مي‌خواهند با عبور دادن «ناو بريشتون» به همراهي چهار ناو جنگي خودشان از خليج‌فارس، ابهت و قدرت خود را به رخ جهانيان بکشند. آن‌ها براي اين کار صد خبر نگار را با خود همراه مي‌کنند تا لحظه به لحظه‌ي اين واقعه را ثبت کنند، درحالي که با رشادت «شهيد نادر مهدوي» جهنمي سوزان در خليج فارس براي آمريکايي‌ها ساخته مي‌شود. انيميشن 8  
رد پاي فرشته/
ناصر نادري
بحران در منطقه‌ي اطراف حرم حضرت زينب(س)» بسيار شديد شده است و حضور شهيد مهندس «حسن شاطري» (حسام خوش‌نويس) و فعاليت‌هايش، براي اهالي اين منطقه، همانند خوني تازه در رگهاي آن‌ها است. «رد پاي فرشته» روايت فيلم‌سازاني است که به سوريه رفته بودند تا در مورد بچه‌هاي تيپ فاطميون مستندي بسازند. آن‌ها با ديدن کارهاي زياد «شهيد شاطري» در سوريه، که کسي از آن‌ها خبر ندارد، به فکر توليد مستند مي‌افتند و اسمش را «رد پاي فرشته» مي‌گذارند. آن‌ها اين نام را باتوجه روايتي که مي‌فرمايد فرشته‌هايي هستند که از حرم اهل بيت (ع) نگه‌داري مي‌کنند، انتخاب مي‌کنند. استقبال و کمک اهالي اين منطقه براي ساخته‌شدن اين مستند نيز از نکات جالب توجهي است که اتفاق مي‌افتد. مستند 30  
هنگامه/
امير داسارگر
همسر حامد، روزهاي آخر امتحانات خود را پشت سر مي‌گذارد و اوضاع روحي خوبي ندارد. شهادت يکي از دوستان خانوادگي آنها، برنامه‌هاي حامد را تغيير مي‌دهد. حالا حامد براي هنگامه خبر مهمي دارد... داستاني 40 اکران فقط به صورت بليط فروشي اختياري است.
لبيک/
حسن و محمد بوشهري
نماهنگ لبيک نماهنگ 6  
 
انتهايي پيام1026ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۰:۴۷

8 Jan 2020