۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
کد مطلب : ۲۱۴۸۷
مشاور امور اجرایی و برنامه ریزی استانداری:

چهارمحال و بختیاری با چالش کمبود منابع آبی مواجه است

مشاور امور اجرایی و برنامه ریزی استانداری گفت: علیرغم آبخیز بودن در آینده با چالش کمبود منابع آبی به خصوص در حوزه زاینده رود مواجه خواهد شد؛ چراکه میزان مصارف از منابع بیشتر است.
چهارمحال و بختیاری با چالش کمبود منابع آبی مواجه است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز ملک محمد قربانپور مشاور امور اجرایی و برنامه ریزی استانداری چهارمحال و بختیاری در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مسئله آب یکی از مسائل مبتلا به استان است که 30 الی 40 درصد از وقت مدیریت استان را به طور مستقیم گرفته است.

قربانپور با بیان اینکه یکی از بزرگترین و برجسته ترین مزیت استان در مسیر توسعه آب است اظهار کرد: این مزیت نه تنها برای استان بلکه برای کل کشور است و نبود آب در استان مساوی است با مرگ فلات مرکزی و خوزستان.

وی تصریح کرد: منتفی شدن تونل بهشت آباد بر اساس دفاعیات و پیگیری های مجدانه کار بزرگی بود اما همچنان یکی از چالش هایی که در آینده با آن مواجه هستیم کمبود منابع آبی در زاینده رود است.

مشاور امور اجرایی و برنامه ریزی استانداری گفت: چهارمحال و بختیاری از استان‌هایی است که علیرغم آبخیز بودن در آینده با چالش کمبود منابع آبی به خصوص در حوزه زاینده رود مواجه خواهد شد؛ چراکه میزان مصارف از منابع بیشتر است.

قربانپور افزود: در ادوار مختلف نگاهی که وزارت نیرو بایستی به چهارمحال و بختیاری به عنوان آبخیزترین استان کشور داشته باشد وجود نداشته و در تامین منابع و نگاه آینده نگرانه در سطوح ملی آنطور که باید کار نشد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در صورت تامین منابع آبی خود مخالف استفاده منطقی و قانونی دیگران در سطح منطقه ای و ملی نیست اظهار کرد: اولویت اول احقاق حقوق قانونی و واقعی مردم استان است.

قربانپور با اشاره به پروژه بن- بروجن گفت: این پروژه با تخصیص آب 41 میلیون متر مکعب و با اعتباری حدود 300 میلیارد تومان یکی از پروژه های استراتژیک برای تامین آب شرب و صنعت این منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه ما در خصوص تخصیص آب از زاینده روز طلبکاریم اظهار کرد:نیاز استان ما از زاینده رود ۵۵۵.۵ میلیون متر مکعب است درحالی که اکنون حق برداشت ما از ین رودخانه ۲۳۷میلیون متر مکعب است.

قربانپور افزود: بر اساس مطالعات انجام شده حتی در صورتی که این استان تمام میزان تخصیص خود از حوضه و رودخانه زاینده رود را برداشت کند، باز هم طبق حق آبه های گذشته و قانونی خود، کماکان از این رودخانه سهم می برد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۳:۴۶

14 Feb 2020