۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۲۲۴۷۷

چالشهاي طرح فاضلاب شهري از ديد معتمدين شهر بن

چالش هاي طرح فاضلاب شهري بن از ديدگاه معتمدين اين شهر و نحوه تقسيط مبلغ آن براي شهروندان، از جمله مباحث مهمي بود که در نشست شهرداري با معتمدين بحث و بررسي شد.
چالشهاي طرح فاضلاب شهري از ديد معتمدين شهر بن
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از زنگ خبر، شبکه جمع‌آوري فاضلاب و تصفيه خانه شهر بن يکي از طرح هاي ملي است که با گذشت چندين سال از شروع اين پروژه، هيچ گونه پيشرفتي نداشته است.

شهرداري بن و شوراي اسلامي اين شهر با برگزاري نشستي با معتمدين مردم به بحث و تبادل نظر پرداخته و سعي در برطرف نمودن موانع و مشکلات اين طرح ملي نمودند.

معتمدين مردم هر يک به نوبه خود نظرات و دغدغه هاي خود را اظهار نمودند؛ که درادامه به صورت مختصر به چند مورد از آن ها می پردازیم:

داوطلبانه باشد و مردم تحت فشار نباشند

تعدادي از معتمدين که به عنوان نماينده مردم در اين نشست حضور داشتند معتقد بودند اين مشارکت بايد به صورت داوطلبانه صورت بگيرد و قشر کم در آمد شهر در نظر گرفته شود.

معتمدين مردم اظهار کردند: اکثر مردم اين شهر با درآمدهاي کشاورزي امرار معاش کرده و قادر به پرداخت اين هزينه ها نيستند و بايد طي يک فراخوان عمومي و راي گيري، نظر اکثريت مردم گرفته شود.

آن ها گفتند: در خصوص طرح فاضلاب شهري اگر داوطلبانه باشد و مردم تحت فشار نباشند، موافق هستيم.

موافقت به شرط مشارکت کامل مردمي

عده اي از اين معتمدين اظهار کردند: در هر پروژه و طرحي که مردم مشارکت نمودند، کارها بهتر و با پيشرفت خوبي صورت پذيرفته است.

اگر واقعاً با اين مصوبه ما مشکلات مرتفع مي شود و کار شتابان جلو مي رود با اين طرح موافق هستيم ولي اگر قرار بر اين باشد که يک مصوبه داشته باشيم و خانوارها پول بپردازند و کار پيش نرود کار صحيحي نيست.


نبايد پول از جيب مردم برود و کار انجام نشود

مخالفان اين طرح عنوان کردند: در رابطه با فاضلاب شهري دل نگراني وجود دارد؛ هيچ کس نمي خواهد اين کار انجام نشود و همه موافق هستند ولي اينکه پول از جيب مردم برود و کار انجام نشود نارضايتي مردم را در بر دارد.

اين گروه عنوان کردند: براي کاري که هنوز انجام نشده قرار است از مردم پول دريافت شود؛ قطعاً اين مصوبه فشارهايي را به طور غير مستقيم بر روي مردم خواهد داشت.

شوراي اسلامي بايد غدر عمل کنند

تعدادي از اين معتمدين معتقدند: اگر شورا وظايف خود را به نحو احسن انجام مي داد بايد امروز شاهد بهره برداري از اين طرح باشيم.

آنان معتقد بودند: مسئولين بايد از اعتبارات داده شده به اين طرح ها استفاده کرده و با رايزني هايي مشکلات را مرتفع کنند تا به مردمي که به سختي امرار معاش مي کنند فشاري متحمل نشود.

حمايت از شورا مستلزم کار خوب آن ها است

عده اي نيز عدم حمايت مردم از شورا را مشکل اصلي عنوان کردند و گفتند: اگر مردم از شوراي اسلامي به خوبي حمايت کنند هيچ گاه دچار تنش و آسيبي در عمراني و آباداني شهر نخواهيم شد و شهر با کيفيت مطلوب تري اداره مي شود.

شورا نماينده قانوني مردم است؛ راي گيري نياز نيست

تعدادي از معتمدين اظهار داشتند: شوراي اسلامي شهر را خود مردم انتخاب کرده اند و بايد به آن ها اعتماد کنند.

آنان معتقدند: شوراي اسلامي شهر نمايندگان به حق مردم بوده و بايد اقدامات لازم را براي آباداني شهر انجام دهند و نيازي به راي گيري از همه مردم نيست.


ما نمي توانيم از جانب مردم سخن بگوييم

عده اي معتقدند: اظهار نظر از جانب مردم کاري دشوار است و بايد جواب گوي مردم باشند.

اين گروه از معتمدين مردمي اظهار کردند: ما به نوبه خود از اين طرح و مشارکت مردمي حمايت مي کنيم و در راستاي آباداني شهر نيز قدم برمي داريم؛ اما نمي توانيم جاي هيچ کسي تصميم بگيريم.

مشارکت مردمي منوط به اجرايي شدن حتمي اين طرح ملي است

گروهي ديگر از اين معتمدين که در نشست با شهرداري و شوراي اسلامي شرکت کردند معتقدند: مردم در صورتي در اين طرح مشارکت مي کنند که اجرا شدن اين طرح را ضمانت شود و طي اين دو سال اين پروژه و طرح ملي به بهره برداري برسد.

آن ها معتقدند: نبايد انتظار داشت در طرحي که هنوز هيچ گونه پيشرفتي ديده نشده است مردم به راحتي مشارکت کرده و حرفي نباشد بلکه نياز است خيال مردم را آسوده کنيد.

به گزارش زنگ خبر، در پايان با راي اکثريت معتمدين مقرر شد به صورت ماهانه ۵۰هزار تومان در۲۴ قسط توسط هر خانواده پرداخت شود و مسئولين مربوطه نيز متعهد شدند در صورت عدم اجراي صحيح مراحل اين طرح ملي هيچ گونه وجهي به شرکت آبفاي استان داده نشود.

انتهاي پيام/1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۴:۴۷

29 Dec 2019