۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۳۳۹۰۷
نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی/

تنها راه حل ايجاد اشتغال، سرمايه گذاري در همه عرصه ها است / MRI تا چهار ماه آينده در لردگان به بهره برداري مي رسد

تنها راه حل ايجاد اشتغال، سرمايه گذاري است و هيچ راه ديگري براي حل مسئله وجود ندارد چه سرمايه گذاري داخلي و چه سرمايه گذاري خارجي در يک کلمه تنها راه نجات ما از اين معضل بزرگ شهرستان يعني بيکاري خصوصا در قشر تحصيل کرده سرمايه گذاري است در همه عرصه ها.
تنها راه حل ايجاد اشتغال، سرمايه گذاري در همه عرصه ها است /  MRI تا چهار ماه آينده در لردگان به بهره برداري مي رسد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ دکتر محمد خالدي نماينده مردم  شهرستان لردگان در مجلس شوراي اسلامي گفت در جمع مردم لردگان اظهار داشت: روز 12 فروردين روزي است که اثبات کرديم نظام جمهوري اسلامي ايران، نظام نويني است که بر پايه احکام اسلامي و دستورات الهي و راي مردم استوار گرديد، نظامي متفاوت با همه نظام هاي ديگر که در جهان وجود دارد. و مولفئه آن هم تبعيت تمام ارکان نظام از احکام الهي و دوم اعتماد و اعتقاد به برد دمکراسي و راي مردم است.

وي در ادامه به عملکرد نه ماهه مجلس گذشته اشاره کرد و گفت: با ورود به مجلس شوراي اسلامي برنامه ششم توسعه جمهوري اسلامي کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت بنده و نمايندگان ديگر توانستيم مصوباتي را تصويب کنيم که دولت بايد آنها را اجرائي کند.

عضو کميته تلفيق افزود: بنده و دکتر کاظمي نماينده مردم اردل ،فارسان، کوهنگ وکيار به عنوان عضو کميته تلفيق توانستيم براي استان چهارمحال و بختياري بودجه هاي خوبي براي توسعه استان تصويب نماييم که بودجه  سال 96 نسبت به سال 95 حداقل دوبرابر شد.

دکتر خالدي در ادامه گفت: در رابطه با مشکلات استاني به عنوان نماينده مردم شهرستان همراه با بقيه نمايندگان در رابطه با آب استان، راه آهن، سند توسعه استان، گردشگري و همه مسائلي که کليت مسائل استان را در بر مي گرفت توانستيم گام هاي خوبي برداريم که اميدواريم اين قدم هايي که بر داشته شد و مورد مقبول مردم استان چهار محال و بختياري هم قرار گرفته باشد.

وي در مورد شهرستان لردگان گفت: انصافاً از اول انقلاب تاکنون در اين چهار دهه براي شهرستان لردگان قدم هاي خوبي برداشته شده که از نظام جمهوري اسلامي تشکر داريم اما معناي آن اين نيست که به همين موضوعات بسنده کنيم شهرستان ما به عنوان يک شهرستان پويا و زنده ومتفاوت با 5سال گذشته است هر خانواده اي را که نگاه کنيم قطعاً يک تحصيل کرده در حد کارشناسي دارد به نظر مي رسد که مقام معظم رهبري هم بر اساس مقتضيات کشور که نمونه بارز آن شهرستان ماست به خوبي نامگذاري کرده است.

تنها راه حل ايجاد اشتغال، سرمايه گذاري است
نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اقتصاد مقاومتي و توليد – اشتغال که هم بايستي مجلس و هم دولت به اين امر مهم بپردازد بطور مثال در دانشگاه پيام نور لردگان 1300دانشجو و دانشگاه آزاد 700 دانشجو در چهار سال آينده دو هزار فارغ التحصل در اين شهرستان خواهيم داشت اگر هيئت دولت را به فرض ناممکن به لردگان بياريم و مستقر کنيم شايد نتوانيم به همين مسئله بپردازيم معنايش اين است که دغدغه شماره يک کشور خصوصاً شهرستاني مثل شهرستان لردگان که ترند منحني رشد تحصيلات دانشگاهي مان از نرم کشوري هم بالاتراست حتما بايستي يک فکر اساسي شود .

خالدي افزود: تنها راه حل ايجاد اشتغال، سرمايه گذاري است و هيچ راه ديگري براي حل مسئله وجود ندارد چه سرمايه گذاري داخلي و چه سرمايه گذاري خارجي در يک کلمه تنها راه نجات ما از اين معضل بزرگ شهرستان يعني بيکاري خصوصا در قشر تحصيل کرده سرمايه گذاري است در همه عرصه ها.


 بخش خانميرزا  حداقل براي 30 سال آينده مشکل آب شرب نخواهد داشت
وي به پيگيرهاي کارهايي انجام شده در شهرستان لردگان اشاره داشت و گفت: اولين پيگيري ها در خصوص آب شهرستان بود، در خصوص آب کشاورزي و آب شرب که در کل شهرستان لردگان مشکل داريم دربخش خانميرزا بر آورد گرديد حداقل براي 30 سال آينده مشکل آب شرب آن حل خواهد شد براي انتقال آب در فاز اول حداقل چهارميليارد تومان نياز بود تامين گرديد وپيمانکار کار خود را شروع کرد.
در خصوص آب فلارد که نزديکترين مسير را تا رود خانه خرسان را دارد از اول انقلاب تا کنون 4500هکتار زمين روي آن طرح تعريف شده ولي آب براي آن مشخص نشده که به جد دنبال هستيم که اين معضل  و مشکل را حل کنيم.

وي گفت: در عرصه کشاورزي شغل ايجاد کردن آسانتر از ساير عرصه هاست و کمترين هزينه براي مردم و دولت را دارد البته با نگاه کشاورزي مدرن و پيشرفته .

مشکلات راه هاي ترانزيتي شهرستان لردگان در حال پيگيري است
خالدي در خصوص راه هاي ترانزيتي شهرستان ، خصوصا جاده لردگان - بروجن که پيگيري هايي شده و قسمتي از مطالبات پيمانکار حل شد وادامه اين مسير جاده لردگان به ايذه است که با پيگيريهايي که صورت گرفته و دنبال خواهيم کرد اين کار هم در دستور کار وزارت راه قرار گرفت و عملياتي خواهد شد.


ام آر آي MRI تا چهار ماه آينده در لردگان به بهره برداري مي رسد
در خصوص درمان شهرستان لردگان که همه مردم گلايه مند هستند، طي بازديدي از بيمارستان و درمانگاه هاي شهرستان لردگان در بعضي از جاها 90 درصد کار انجام شد در سطح استان از مديريت درمان استان گلايه داريم و راضي نيستيم و بايد تلاش بکنيم اورژانس بيمارستان طرح توسعه بيمارستان، تجهيزات بيمارستان مثل ام آرآي ودستگاه سي تي 64 اسلايس که قيمتي بالا دارد البته مجوز آن گرفته شده تا چهار ماه آينده به بهره برداري برسانيم.
در خصوص فاضلاب شهر لردگان قول دادند امسال بحث فاضلاب شهر لردگان را تمام کنند شبکه اي که اکنون حدود 60 درصد از کارهاي آن انجام شد که براي اتمام آن مبلغ 13ميليارد و 600ميليون تومان بودجه گذاشتيم که تا پايان سال به يک نتيجه اي قابل قبولي برسيم.

در مورد آموزش و پرورش شهرستان که به علت نبود شبانه روزي يا دبيرستان خيلي از مدارس ما مستحلک شدند و با کمترين زلزله آنها را از بين خواهد برد واز طرفي آموزش و پرورش در خيلي از کارهاي جزئي مانده است و نياز است از طرف دولتمردان و از طرف مجلس فکري اساسي شود و دنبال کنيم تا اين مشکلات هم بر طرف شوند .
دکتر خالدي  نماينده مردم لردگان در مجلس شوراي اسلامي درپايان به مسائل ضروري ديگر شهرستان لردگان از جمله نبود شعبه بانک تجارت، شعبه اسلحه و مهمات، احداث بانک خون، پزشکي قانوني شهرستان اشاراتي کرد و قول پيگيري آانها را داد .

انتهاي پيام1022ج /630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۹:۳۷

1 Jan 2020