۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸
کد مطلب : ۱۰۹۵۷
پای پیاده می رود قافله نگاه من...

می خواهیم، اربعین را در کربلا باشیم

۱۹۰ نفر از عاشقان حسینی، چهار محال و بختیاری را به مقصد کربلا پیاده روی می کنند.
می خواهیم، اربعین را در کربلا باشیم
یکصد و 90 نفر از دلداگان حسینی، عصر دیروز پیاده روی خود را از استان به شلمچه و عتبات عالیات آغاز کردند.
محمدی، یکی از مسولان این کاروان زیارتی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، هدف از این اقدام معنوی را عشق و ارادت به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و تجدید میثاق با شهدای کربلا و برپایی عزاداری های با شکوه در این مکان برشمرد و گفت:پیاده روی هشت روزه در ایران و اقامت در شلمچه و زیارت قبور شهدای جنگ تحمیلی از دیگر برنامه های این کاروان حسینی است.
وی بیان داشت: این کاروان،  قرار است طبق برنامه ریزی های انجام گرفته،روز اربعین حسینی در کربلای معلا و در کنار خیل عزاداران حسینی بپیوندد.
هدف از این سفر، می باشد.

این مسول کاروان خاطرنشان کرد: حرکت کاروان ها به سمت بارگاه حسینی مسبوق به سابقه بوده است و از هنگامی که نخستین زائر مضجع منور اباعبدالله الحسین(ع)، «جابر بن عبدالله انصاری»برای گرامی‌داشت اربعین حسینی به سمت کربلا رهسپار شد، ۱۳۷۴ سال می‌گذرد.
در روایات هم آمده است:
امام صادق(ع) درباره ثواب زیارت امام حسین(ع) با پای پیاده می‌فرماید: "کسى که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) برود، خداوند به هر قدمى که برمیدارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو میفرماید و یک درجه مرتبه‏اش را بالا می ‏برد، وقتى به زیارت رفت، حق تعالى دو فرشته را موکل او مى‏‌فرماید که آنچه خیر از دهان او خارج می‌شود را نوشته و آنچه شر و بد است را ننویسند و وقتى برگشت با او وداع کرده و به وى مى‏‌گویند: اى ولىّ خدا! گناهانت آمرزیده شد و تو از افراد حزب خدا و حزب رسول او و حزب اهل‌بیت رسولش هستی، به خدا قسم! هرگز تو آتش را به چشم نخواهی دید و آتش نیز هرگز تو را نخواهد دید و تو را طعمه خود نخواهد کرد. "(کامل الزیارات ص۱۳۴)
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۵:۳۱

1 Feb 2020