۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۳۵۷۹۸
زنگ خبر گزارش مي دهد؛

بي آبي کمر باغداران«زبيدآباد»را خم کرده است

بي آبي کمر باغداران زبيده آباد را خم کرده و به درختان گردو ، بادام و انگور و ساير محصولات کشاورزان خسارت زيادي وارد کرده است.
بي آبي کمر باغداران«زبيدآباد»را خم کرده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار زنگ خبر ،کشاورزان باغ هاي زبيدآباد شهر بن در مقابل فرمانداري جمع شده و در خواست  شارژ مجدد آب را داشته و اين کشاورزان با توجه گرمي هوا و کمبود آب درخواست مجدد برداشت آب از چاه را داشته اند .

اين باغ ها در شهر بن به صورت غرقابي آبياري شده که اين نوع آبياري به ميزان قابل توجهي آب نياز داشته و سال هاي زيادي است که از اين نوع آبياري  استفاده نمي شود

خساراتي که کمر باغداران را خم کرد

يکي از اين کشاورزان به خبرنگار زنگ خبر گفت:حدود يک ماه است که باغ ما به اندازه دوساعت آبياري شده اند و اين ضربه ي بسيار بزرگي به کشاورزي و محصولات ما بوده است .

وي افزود:به تمامي کشاورزان زبيده آباد خسارت زيادي وارد شده است و درختان گردو ، بادام و انگور و ساير محصولات کشاورزان خشک شده و از بين رفته است.

وي بيان کرد:با هماهنگي انجام شده دو اينچ آب به چاه  اين باغ اضافه شده بود که آن هم تمام شده است.

اين کشاورز گفت:چون تنها منبع درآمد خيلي از اين کشاورزان فقط از همين باغ ها مي باشد و امورات و خرج زندگي خود را از اين باغ ها بدست مي آورند از مسئولين درخواست داريم تا هماهنگي هاي لازم را انجام دهند تا اين کشاورزان بيشتر از اين ضربه نخورند.

وي نسبت به تجمع در مقابل فرمانداري شهرستان بن گفت : ما فقط براي گرفتن آب و شارژ مجددا به فرمانداري رفته بوديم و تقاضا داشتيم که آب چاه را مجددا شارژ کرده تا شاهد از بين رفتن زحمت ها اين کشاورزان و از بين رفتن ثمرات اين ميوه ها نباشيم.

مشکلات باغداران زبيدآباد شهر بن مورد بررسي قرار گرفت

کمال اکبريان فرماندار شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر چاه آب اين کشاورزان تاکنون  2 مرتبه شارژه شده و مشکل قطعي آب کشاورزان زبيده آباد اين است که به روش غرقآبي آبياري مي شود.

وي افزود: روش اين کشاورزان غرقآبي بوده که روش نامناسب است و آب زيادي را مصرف ميکند و بايد از روش هاي نوين در اين باره استفاده کنند.

فرماندار شهرستان بن افزود : اين کشاورزان درخواست شارژمجددا آب را داشتن و  سهميه آب خود را تا به حال مصرف کرده اند و 2بار مازاد هم شارژ شده است ما از طريق امور آب استان پيگيري هاي لازم را انجام داده ايم تا برايشان سهيمه جديدي را قرار دهند .

وي افزود: ما با نماينده اين کشاورزان صحبت کرديم ونتايج خوبي در برداشت و همچنين دولت براي تغير روش آبياري  85 درصد هزينه هاي را پرداخت ميکند تا اين کشاورزان بتوانند سبک آبياري را به روش هاي نوين تغيير دهند.

وي در پايان افزود : بايد در اين شرايط کمبودآب مصرف را رعايت کرده و بايد مصرف بهينه شود و با همين سهميه اي که وجود دارد بايد بهترين شکل ممکن استفاده شود .
 
انتهاي پيام/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۹:۴۵

24 Jan 2020