۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۰۷۴۸
گفتگو با رزمنده‌اي که رفتن به جبهه را وظيفه خود مي‌دانست

جبهه برايم دانشگاهی بود که در آن ايثار و ازخودگذشتگي آموختم

رزمنده و جانباز 35 درصد هشت سال دفاع مقدس در لردگان گفت: جبهه برايم يک دانشگاه بود و در آنجا ايثار، ازخودگذشتگي، خدمت‌رساني و آداب اسلامي را ياد گرفتم.
جبهه برايم دانشگاهی بود که در آن ايثار و ازخودگذشتگي آموختم
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ در ايام  هفته دفاع مقدس به سراغ  رزمنده جانباز  35 درصد ذلفقار رحيمي مي‌رويم که عاشقانه به نداي «هل من ناصر ينصرني» رهبرشان لبيک گفتند و در مصاحبه‌اي که با ايشان داشتيم سادگي در کلام و لبان هميشه خندان و بي‌ريايي در رفتارش موج مي‌زد.

اين رزمنده در ابتداي گفت‌وگو ضمن تبريک هفته دفاع مقدس، به درخواست خبرنگار سلام لردگان بيوگرافي مختصري از خود بيان کرند:

ذلفقار رحيمي متولد 1349، رزمنده 8 سال دفاع مقدس و جانباز 35 درصد از ناحيه کتف، سينه ،دندان‌ها، فک و پاي چپ مجروح شدم و داراي دو پسر و دو فرزند دختر هستم.

سلام لردگان: چه سالي به جبهه رفتيد؟

ذلفقار رحيمي: بعد از پايان تحصيلات پنجم ابتدايي در سن تقريباً 16 سالگي در سال 66 به نداي رهبر و بنيان‎‌گذار انقلاب اسلامي لبيک گفتم و به جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل شتافتم.

سلام لردگان: چه مدت در جبهه حضور داشتيد؟

ذلفقار رحيمي: چهار ماه در جبهه و 31 ماه در اسارت بودم و به عنوان بسيجي داوطلب در جبهه حضور داشتم. در سال 65 آموزش‌هاي اوليه را در اردوگاه قدس لردگان سپري نمودم و در سال 66 به جبهه‌هاي حق عليه باطل شتافتم.
در مدت اسارت به جرم بسيجي بودنم و عدم همکاري با رژيم بعثي عراق هر سال من را در يکي از اردوگاه‌هاي عراق تبعيد مي‌کردند و به شدت شکنجه می‌شدم که تمام داندان‌هايم در زمان اسارت شکسته شدند.

سلام لردگان: با کدام يک از فرماندهان ايراني همرزم بوديد؟

ذلفقار رحيمي: شهيد غلامرضا محمدي فرمانده گردان حضرت امير و شهيد نجف ربيعي فرمانده دسته.
من با تعداد زيادي از فرماندهان و همرزمان عزيز در ارتباط بودم همچون سيد وحيد موسوي از شهرکرد، سهام اميري، ابوطالب نايئدي از بچه‌هاي ساري مازندان، رسول ايماني از شمال و آزاده سرافراز شهبازي از اصفهان که در اينجا به همه آنها نمي‌توان اشاره کرد.

سلام لردگان: اگر دوباره جنگي روي دهد حاضر به شرکت فرزندانتان در جبهه خواهيد بود؟

ذلفقار رحيمي: من همان آدم قديم هستم و روز به روز بر ارادتم به انقلاب و ولايت‌فقيه افزوده مي‌شود.
مطمئناً فرزندانم را تشويق مي‌کنم که در جنگ و هر جايي که  براي دفاع از وطنم نياز باشد، شرکت کنند، و خودم نيز حتما همانگونه که هر زمان انقلاب نياز بود در صحنه حاضر مي‌شوم.

سلام لردگان: چه درس‌هايي از جبهه گرفتيد؟

ذلفقار رحيمي: جبهه برايم يک دانشگاه بود و در آنجا ايثار، ازخودگذشتگي، خدمت‌رساني  و آداب اسلامي را ياد گرفتم.

 سلام لردگان: هم‌اکنون به چه کاري مشغول هستيد؟

ذلفقار رحيمي: فعلاً بازنشسته سپاه پاسداران هستم و هر جا که لازم باشد براي ميهن اسلامي کار مي‌کنم.

سلام لردگان: توصيه شما به جوانان امروزي چيست؟

ذلفقار رحيمي: جوانان امروز هم مانند آن زمان با غيرت و دليرند اما موضوعي که بايد جوانان و نوجوانان امروز درک کنند موضوع ماهواره‌ها و جنگ نرم دشمن و همچنين تربيت اسلامي است و جوانان امروز بدانند که جنگ امروز با جنگ ديروز فرق دارد و جنگ امروز به تعبير مقام معظم رهبري جنگ نرم است.
جوانان بايد در جنگ نرم هوشيار باشند و نگذارند دشمنان ميهن اسلامي از طريق ماهواره و فضاي مجازي آنها را فريب دهند.
جوانان بايد از همين فضاهايي که دشمنان ايجاد نمودند برعليه خود آنها استفاده کنند تا همانند 8 سال دفاع مقدس پيروز و سر بلند باشند.

سخن آخر

در آخر تقدير و تشکر مي‌کنم از آقای بابامیر مدير مسئول سايت خبري سلام لردگان که با ياد کردن رزمندگان دفاع مقدس قدمي فرهنگي در اين زمينه برداشتند و 31 شهريور و هفته دفاع مقدس را به همه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس تبريک عرض مي‌کنم.

انتهاي پیام1026ج /630 ل

 
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۱۴:۱۲

27 Dec 2019