۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۳۷۲۸
گزارشی از پیگیری اجرایی شدن مصوبات؛

چشم امید هفشجانی ها به مصوبات سفر استاندار به این شهر

شهردار هفشجان گفت: استاندار چهارمحال و بختیاری طی سفری که به شهر هفشجان داشت پروژه و طرح هایی را در شهر هفشجان مصوب کردند که این مصوبات پیگیری و برخی از آن ها در دست اقدام می باشند.
چشم امید هفشجانی ها به مصوبات سفر استاندار به این شهر
فرهاد باقری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز در خصوص بخشداری هفشجان که یکی از اصلی ترین مصوبات استاندار چهارمحال و بختیاری به شهر هفشجان بود اظهار داشت: در خصوص تقاضای مردم هفشجان مبتنی بر تبدیل شدن بخش متاسفانه هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: مشکلات محله تیر برزه ای در کمسیون ماده ۵ استان تصویب و به شورای عالی وزارت راه و شهر سازی ارسال گردیده است.

باقری در خصوص زمینهای شمال خیابان نواب غربی در شهر هفشجان اشاره ای کرد و گفت: اداره راه و شهر سازی استان به بنیاد مسکن تفویض اختیار کرده با توجه به وجود قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مقرر شد تشکیل پرونده مردم در بنیاد مسکن شروع گردد.

وی به تکمیل جاده چهارخطه هفشجان- شهرکرد اشاره کرد و گفت: در هفته دولت هیچ اقدامی در مورد آسفالت جاده چهارخطه هفشجان- شهرکرد انجام نشده ولی دور برگرد ها در حال اجرای لایه بیس می باشد.

باقری اظهار داشت: مشکل صنایع نیمه مزاحم مصوبه اداره کل راه و شهرسازی استان اخذ گردیده و جهت تصویب نهایی وزارت راه و شهرسازی ارسال گردیده است.

شهردار هفشجان گفت: جهت احداث زیر گذر یا روگذر جاده هفشجان هنوز تامین اعتبار با سقف یک میلیارد تومان انجام نگردیده و عملیات اجرایی آن هنوز شروع نشده است.

باقری تصریح کرد: در خصوص روشنایی سه راهی هفشجان مقدمات توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام شده ولی به گفته مسئول مربوطه مجوز برق آن اخذ نگردیده است.

وی بیان داشت: مسیر هفشجان – طاقانک در مورد تعریض و بهسازی آن هنوز کاری انجام نشده است

باقری ادامه داد: در خصوص تسطیح زمین پارکینگ کامیون داران تا کنون پارکینگ تحویل تعاونی کامیون داران نشده است .

وی اذعان داشت: در خصوص تکمیل درمانگاه شهدای صنعت تا کنون هیچ تامین اعتباری در خصوص ماده۱۸۰ انجام نگرفته است .

باقری با بیان اینکه، مرکز فوریت های ۱۱۵ توسط شهرداری زمینی جهت احداث مرکز فوریت ها به اداره کل راه و شهرسازی پیشنهاد گردیده است که ریاست محترم مرکز فوریت های استان نسبت به واگذاری آن و شروع و عملیات اجرایی ساختمان باید اقدام لازم را مبذول فرمایند بیان داشت: مجوز مرکز فوریت های ۱۱۵ به نام هفشجان گرفته شده است و پس از تامین نیرو تا احداث ساختمان موقتا" در ساختمان آتشنشانی شهرداری هفشجان مستقر می شوند .

وی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری تامین اعتبار به میزان ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص داده شد عنوان کرد: در این راستا متاسفانه هنوز ابلاغی به شهرداری هفشجان انجام نپذیرفته است.

وی ادامه داد: در خصوص تکمیل سرریز سد چشمه زنه سرریز در دست اجرا می باشد.

رئیس شورای شهر هفشجان نیز در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت: در خصوص حق آبه جلسه ی امور آب با شورای اسلامی هفشجان و نماینده کشاورزان تشکیل نشده است.

کوروش خورشیدی اذعان داشت: در ارتباط با ساختمان ها ی مجموعه سد، ساختمان ها جهت واگذاری کارشناس آن توسط آب منطقه ای انجام پذیرفته و در حال انعقاد قرارداد است.

وی افزود: در خصوص طرح گردشگری چشمه زنه تخصیص حق آبه از طریق آب منطقه ای استان ابلاغ نگردیده است.

وی با اشاره اینکه در خصوص پمپاژ آب هنوز اقدامی صورت نگرفته است خاطر نشان کرد: در خصوص سد جدید با پیگیری های انجام شده آب منطقه ای استان در محل مورد نظر می توان با پیگیری با اجرای سدهای آبخیز داری اقدام نمود که توسط شورای محترم اسلامی شهر بایستی پیگیری شود .

خورشیدی ادامه داد: شبکه فاضلاب شهر هفشجان در سال جاری حدود ۲ ماه تعطیل شده است و هیچ پیمانکاری در این پروژه فعال نیست.

وی بیان داشت: در خصوص ترمیم شبکه آبرسانی حدود یک کیلومتر انجام پذیرفت.

خورشیدی یکی از مهم ترین کار در حوزه فرهنگ را احداث مقبره شاعر دفاع مقدس دانست و گفت: در حوزه فرهنگ ، احداث مقبره شاعر دفاع مقدس مرحوم ترنج متاسفانه اقدامی صورت نپذیرفته است.

وی ساخت فرهنگسرا در شهر هفشجان را ضروری دانست و افزود: جهت ساخت فرهنگسرا و تامین اعتبار آن به شورای برنامه ریزی استان پیشنهاد گردیده است.

وی بیان داشت: هزینه ۴۲۰ میلیون ریال جهت آماده سازی حوزه علمیه تخفیف داده شد و زمین در حال واگذاری می باشد.

خورشیدی یادآور شد: در خصوص مشکل مجتمع دامداری و طرح های تولیدی که در زمین های منابع طبیعی واقع شده اند تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: در خصوص یکپارچه سازی زمین های کشاورزی و آبیاری تحت فشار اقدامی انجام نشده است.

خورشیدی تصریح کرد: در خصوص کانال آب کشاورزی در سطح شهر هفشجان ، جلسه ای با فرماندار جهت تامین اعتبار انجام پذیرفته است و مقرر گردیده پس از تامین اعتبار در داخل شهر توسط شهرداری و خارج از محدوده توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام گیرد.

وی بیان داشت: در خصوص اشتغال زمین های منابع طبیعی جهت آزاد سازی آنها اقدامی صورت نگرفته است.

خورشیدی اذعان داشت: در حوزه آموزش و پرورش که مقرر شد در سال جاری یکی از مدارس توسط اداره تجهیز و نوسازی مدارس تخریب و بازسازی گردد که تا به حال اقدامی صورت نگرفته است.

وی عنوان کرد: اداره کل ورزش و جوانان در خصوص جهت اجرای استخر تا کنون اقدامی انجام نداده است.

خورشیدی بیان داشت: در خصوص مسقف شدن گلزار شهدا شهر هفشجان عملیات اجرایی آن به دلیل عدم تامین اعتبار انجام نپذیرفته است.

شهر هفشجان یکی از شهرهای ایران واقع در شهرستان شهرکرد،استان چهارمحال و بختیاری می باشد.این شهر در ۱۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد،مرکز کنونی استان چهارمحال و بختیاری و ۱۱۵ کیلومتری باختری اصفهان در دامنه کوه زیبا و استوار جهان بین جای گرفته است.

این شهر با ۲۵۰۰۰ نفر جمعیت و بیش از ۴۲۰۰۰ نفر جمعیت روزانه و سیار از بزرگترین شهر های استان چهارمحال و بختیاری محسوب می گردد.شهر هفشجان امروزه منتظر اتمام مراحل ارتقا به بخش می‌باشد چرا که معیارهای گرفتن بخشداری در شهرستان شهرکرد را دارد.شیر سنگی هفشجان و جوشکاری حرفه ای صنعتگرانش شهرت جهانی دارد.در این شهر پروژه های زیادی در دست اجرا می باشد که در سفر چند ماهه استاندار چهار محال و بختیاری قاسم سلیمانی به این شهر مصوباتی صورت گرفت

گفتنی است استاندار چهارمحال و بختیاری در تاریخ21/2/94 به شهر هفشجان سفر کرده بود که این سفر 24 مصوبه را در پس داشت.


انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۲۷:۵۲

27 Dec 2019