۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۱۰۸۵۸

پیش از خرید تلفن همراه به این نکات توجه کنید

برای خرید یک گوشی مناسب تلفن همراه لازم است ملاکهای مهمی مورد توجه قرار گیرند، اما به گفته‌ی فعالان بازار یکی از مهم ترین این موارد که ضریب تشعشع تلفن همراه (SAR) است همواره نادیده گرفته می‌شود.
پیش از خرید تلفن همراه به این نکات توجه کنید
به گزراش جهان بین، مدیر فنی اتحادیه تجهیزات مخابراتی اظهار کرد: زمانی که به خرید یک گوشی اقدام می‌شود لازم است چند آیتم مورد توجه قرار گیرند که یکی از مهم‌ترین این موارد ضریب تشعشعات گوشی است که متاسفانه به سادگی از کنار آن عبور می‌شود و هیچ‌کس دقت چندانی به این موضوع نمی‌کند.

سمیعی‌ ادامه داد: اکنون یکی از مشکلات اساسی آن است که بخش عمده‌ای از گوشی‌های تلفن همراه به شکل قاچاق وارد بازار می‌شوند و در اکثر موارد وارد‌کننده در میان گوشی‌هایی که در چین وجود دارد سعی می‌کند ارزان‌ترین نمونه‌ها را وارد کشور کند تا سودی بالاتر داشته باشد. در این میان متاسفانه هیچ‌گاه به این نکته توجه نمی‌شود که ضریب تشعشع این گوشی‌ها بر روی افراد و بدن آنها تا چه اندازه است.

این کارشناس در عین حال عنوان کرد: متاسفانه در داخل کشور هم خریداران خیلی به این موضوع توجه نمی‌کنند در حالی که اگر ضریب تشعشع گوشی تلفن همراه از حدی بگذرد بر روی سلول‌های مغز تاثیر خواهد گذاشت.

وی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود به دیگر مواردی که در هنگام خرید گوشی تلفن همراه سردرگمی و مشکل برای کاربران ایجاد کند، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر برای هر گوشی یک نمونه چینی هم وجود دارد که شاید تفاوت نمونه‌ی اصلی و چینی و تقلبی این گوشی‌ها برای یک خریدار به هیچ عنوان ممکن نباشد به همین دلیل زمانی که افراد اقدام به خرید گوشی می‌کنند در موارد متعدد ممکن است گوشی‌های تقلبی و یا نمونه‌های چینی که با کیفیت نسبتا بالایی ساخته شده‌اند به فرد فروخته شوند که همین موضوع باعث می‌شود نوعی سردرگمی برای
مردم ایجاد شود.

سمیعی ادامه داد: این مساله در مورد تجهیزات تلفن همراه مانند باتری و سایر لوازم نیز حکم می‌کند. اگر گذری بر بازار داشته باشید احتمالا متوجه خواهید شد به عنوان مثال در زمینه‌ی آیفون نمونه‌های چینی با قیمت‌هایی از ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان در بازار وجود دارد که به هرحال این نمونه‌ها نیز از نظر مشاهده تفاوتی با نمونه‌های اصلی ندارند و لازم است حتما هنگام خرید افراد از فروشگاه‌های معتبر اقدام به خرید کنند.

وی عدم پاسخ‌گویی فروشندگان تلفن همراه را مورد دیگری دانست که در موارد متعدد برای کاربران ایجاد مشکل کرده است.

مدیر فنی اتحادیه تجهیزات مخابراتی ادامه داد: نکته‌ی دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد بحث گارانتی است که در زمینه‌ی گارانتی نیز نمونه‌های تقلبی در بازار وجود دارند. تشخیص گارانتی و وصل بودن نکته‌ی دیگر آن است که باید هنگام خرید تلفن همراه به آن توجه شود، چرا که اکنون در شرایطی که به عنوان مثال شرکتی به نام آرین گارانتی‌های اصلی را وارد بازار می‌کند، یک شرکت دیگر وارد بازار شده و گارانتی‌های تقلبی با نام کیش آرین وارد بازار می‌کند که متاسفانه تاکنون با وجود پیگیری‌های متعدد هم‌چنان نمونه‌های تقلبی این گارانتی در بازار وجود دارد و این طبیعی است که فردی که برای خرید تلفن همراه به بازار می‌آید نداند که گارانتی اصل و تقلبی کدام است.

وی در پایان با تاکید بر این‌که در اکثر مواقع مشتریان بازار تلفن همراه بیشتر تمرکزشان برروی بحث قیمت است و جذب قیمت پایین‌تر می‌شوند، اظهار کرد: به همین دلیل گاه ممکن است مباحثی مانند گارانتی اصلی و تقلبی، اصل یا تقلبی‌ بودن خود گوشی و مسائلی که مربوط به پاسخ‌گویی پس از مصرف می‌شود خیلی مورد توجه قرار نگیرد، حال اگر به هم‌ریختگی بازار هم به این موارد اضافه شود مشخص می‌شود که در هنگام خرید یک تلفن گوشی همراه افراد باید دقت بسیاری کنند و نهایت تلاش خود را به کار گیرند تا از فروشگاه‌های معتبر و مورد اعتماد خرید خود را انجام دهند.

انتهای خبر/





جهانبین,خرید,گوشی,موبایل,تلفن,همراه,فروش,تقلبی,تقلب,چینی,چین,تشعشع,سار,sar
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۸:۳۶

30 Dec 2019