۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۱۹۸۶۸

حماسه ۹ دي روشنايي‌ بخش حرکت‌هاي انقلابي در آينده است

دامنه حضور مردمي حماسه 9 دي 88 آنقدر وسيع بود که گويا بهمن 57 دوباره‌اي در ايران در حال تحقق است و همگان را به ياد ايام پيروزي انقلاب اسلامي مي‌انداخت که همه اقشار مردمي درصدد مقابله و مبارزه با رژيم شاهنشاهي برآمدند.
حماسه ۹ دي روشنايي‌ بخش حرکت‌هاي انقلابي در آينده است
به گزارش جهانبین به نقل از کلار، رهبر معظم انقلاب اسلامي، انتخابات رياست جمهوري و مجلس شوراي اسلامي در سال ۸۸ را زلزله‌اي در دنيا عنوان کردند که با مشارکت و بصيرت مردم منجر به شکست ترفندها و توطئه‌هاي دشمنان انقلاب و اسلام شد.

راهپيمايي ۹ دي يک حماسه کاملاً مردمي و خودجوش بود که بدون دستور و اشاره نظام و حاکميت خلق شد و حرکت ۹ دي، حماسه‌اي خودجوش بود که براي ابراز انزجار مردم از فتنه‌گران و گروه‌هاي نفاق به راه افتاد. عوامل فتنه سال ۸۸ تنها به براندازي نظام و نابودي ملت فکر مي‌کردند و افراد و گروه‌هايي که در جريان فتنه از خارج کشور دستور مي‌گرفتند، تلاش مي‌کردند تا افکار و انديشه جريان خود را در سطح جامعه گسترش دهند.

۹ دي نقطه پايان دو قطبي کردن ناصحيح جامعه بود و همچنين فتنه از سال ۷۶ آغاز شد که برخي تلاش کردند بين مردم اختلاف و دودستگي ايجاد کنند.

در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي شاهد دو قطبي شدن جامعه نبوديم و اختلافات نظري بين جريان هاي مختلف با صحبت کردن برطرف شد.

۹ دي پايان هر گونه سوءتفاهم در جريان فتنه ۸۸ بود و ملت ايران با هوشمندي کامل توانست دسيسه کشورهاي بيگانه را از بين ببرد و دست آن‌ها را از تجاوز به کشور کوتاه کند و اين فتنه توطئه دشمنان براي براندازي نظام بود.

حماسه نهم دي در عاشورا، همچنان برترين قدرت بسيج گر
در حوادث پس از انتخابات سال ۸۸، مردم بارها به صحنه آمدند اما هيچ حرکتي بسان حرکت مردم در ۹ دي ماه نبود. قيام ۹ دي به صورت مستقيم از گستاخي دشمن در عاشورا (۶ دي) نشأت مي‌گرفت و معجزه ۹ دي در پرتو عاشورا رقم خورد.

بصيرت اولويت اول جامعه اسلامي در حماسه نهم دي است
پيچيدگي حوادث فتنه‌گون سال ۸۸ نشان داد که رمز عبور از حوادث سهمگين فقط بصيرت است. بصيرت در بين همه نيازمندي‌هاي انقلاب اسلامي حرف اول را مي‌زند. پيروزي در جنگ نرم از مسير بصيرت عبور مي‌کند و اگر از اين مهم غافل شويم مسائل ديگر نمي‌تواند پيروزي نرم را تضمين نمايد، بنابراين بعد از فتنه پرداختن به مسائل عميق‌تر فکري، فرهنگي و اعتقادي به نهضت تبديل شد و اکنون در سطح کشور به صورت جدي اجرا مي‌شود. اين درس از درس‌هاي ديگر فتنه براي نيروهاي انقلاب عنصري حياتي جلوه نمود و به آن ورود کردند.

ويژگي‌هاي حماسه نهم دي

الف) حماسه ماندگار مردم
حماسه ماندگار مردم در ۹ دي ۸۸، بسياري از توطئه‌ها و دسيسه‌هاي شوم دشمنان انقلاب اسلامي را با شکست مواجه کرد. در حماسه ۹ دي مردم به کشورهاي خارجي نشان دادند که هميشه از آرمان‌ها و اهداف انقلاب دفاع خواهند کرد.

ب) تجلي بصيرت
حماسه نهم دي ماه، تجلي بصيرت و چشمه جوشان فرزندان ملت بوده و هست. همچنين اين حماسه عبرتي براي خواص بي‌بصيرت است و بي‌ترديد اين حماسه در تاريخ شکوهمند انقلاب اسلامي هرگز از ياد دوست و دشمن نخواهد رفت.

ج) روشنايي‌بخش
حماسه ۹ دي روشنايي‌بخش حرکت‌هاي انقلابي در آينده است.

د) نيرومندي
۹ دي روز توان و نيرومندي غيورمردانه جوانان ايران و پاسخ دندان‌شکني به همه ياوه‌گويي‌ها بود.

ﻫ) روز بصيرت
۹ دي روز «بصيرت و ميثاق امت با ولايت» است و همچنين مردم در اين حماسه از جمهوريت، اسلاميت و ولايت نظام دفاع کردند.

حماسه ۹ دي شکست توطئه فتنه‌گران و حاميان غربي آنها بود

دامنه حضور مردمي حماسه ۹ دي ۸۸ آنقدر وسيع بود که گويا بهمن ۵۷ دوباره‌اي در ايران در حال تحقق است و همگان را به ياد ايام پيروزي انقلاب اسلامي مي‌انداخت که همه اقشار مردمي درصدد مقابله و مبارزه با رژيم شاهنشاهي برآمدند و تنها تفاوت حماسه ۹ دي ۸۸ و بهمن ۵۷ تنها در اين بود که مردم ايران در بهمن ۵۷ به دنبال تغيير رژيم و استقرار حکومت جديد در جامعه بودند ولي در حماسه ۹ دي ماه ۸۸ مردم بر ادامه راه دفاع از نظام و حريم ولايت تأکيد داشتند.

حماسه ۹ دي فراموش‌شدني نيست و اين حماسه شکست توطئه فتنه‌گران و حاميان غربي آنها بود و همچنين آنها فهميدند ايران اسلامي جاي آنها نيست و همچنين در ۹ دي سال ۸۸ مردم توانستند بسياري از جريان‌هاي فتنه را از بين ببرند.

یادداشت از " آسيه ناصري بروجني "

انتهاي پيام/1024ج/۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۹:۲۷

31 Dec 2019