۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۲۳۵۴۸
امام جمعه کوهرنگ:

اکران فيلم «روز رستاخيز» خلاف اخلاق، شرع و واقعيت است

امام جمعه کوهرنگ با اشاره به موضوع فيلم رستاخيز تصريح کرد: متأسفانه حادثه سراسر درس کربلا در اين فيلم به شکل هاي مختلف تحريف شده است و سعي بر آن است که آن واقعه جانگداز را در قالب يک عشق زميني به تصوير بکشند که مايه تأسف و خجالت است.
اکران فيلم «روز رستاخيز» خلاف اخلاق، شرع و واقعيت است
به گزارش جهانبین به نقل از، کوهرنگ خبر، امام جمعه کوهرنگ، در نشست اخلاق کارکنان سپاه اين شهرستان، با اشاره به اهميت و جايگاه امر به معروف و نهي از منکر در جامعه، اين واجب الهي را اصل و پايه دين دانست و افزود: به يقين همه واجب ها و همه آن چه که بايد مورد نهي و ترک کردن قرار گيرد، در دايره امر به معروف و نهي از منکر خلاصه مي شود.
 
حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي افزود: امر به معروف را ضمانت اجراي واجبات و نهي از منکر را ضمانت ترک از محرمات دانست و افزود: امام علي(ع) مي فرمايد: «اگر امر به معروف و نهي از منکر در جامعه نهادينه شود، همه واجبات ديگر دين، از آسان تا دشوار برپا مي شود.»
 
امام جمعه کوهرنگ، امر به معروف و نهي از منکر را سيره و روش دائمي انبياء الهي بيان کرد و اظهار داشت: مرحله نخست در امر به معروف و نهي از منکر، تشخيص است؛ بايد بتوانيم در مرحله نخست امور درست را از نادرست تشخيص دهيم و سپس امر به معروف و يا نهي از منکر کنيم.
 
اين مقام مسؤول با تأکيد بر اين که امر به معروف و نهي از منکر، ورود به حريم خصوصي افراد نيست، تصريح کرد: يکي از نکاتي که بايد همگان به آن توجه داشته باشند اين است که در امر به معروف و نهي از منکر، حفظ حريم خصوصي افراد واجب است.
 
حجت الاسلام طباطبايي با بيان اين که اگر امر به معروف و نهي از منکر به خوبي در جامعه اجرا و نهادينه شود، ساير مشکلات نيز برطرف خواهد شد، گفت: امر به معروف و نهي از منکر سبب ثبات نظام و قانون، آبادني زمين و حلال شدن درآمدها مي شود.
 
رييس شوراي فرهنگ عمومي شهرستان کوهرنگ با تأکيد بر اين که يکي از مهم ترين معروفات امروز جامعه اسلامي، صيانت از اقتصاد، دستاوردهاي علمي و هسته اي کشور است، خاطرنشان کرد: بايد بدانيم که امر به معروف و نهي از منکر تنها در امور ديني خلاصه نمي شود.
 
اين مقام مسؤول در ادامه با اشاره به انعکاس اخباري مبني بر اکران فيلم «روز رستاخيز» در روزهاي آينده، اظهار داشت: آن چه در اخبار رسيده، متأسفانه حاکي از آن است که اين فيلم در شأن نظام اسلامي نيست و اکران آن با تبعات جبران ناپذيري همراه خواهد بود.
 
وي با اشاره به موضوع اين فيلم تصريح کرد: متأسفانه حادثه سراسر درس کربلا در اين فيلم به شکل هاي مختلف تحريف شده است و سعي بر آن است که آن واقعه جانگداز را در قالب يک عشق زميني به تصوير بکشند که مايه تأسف و خجالت است.
 
امام جمعه کوهرنگ، اکران فيلم «روز رستاخيز» را خلاف اخلاق، شرع و واقعيت دانست و تأکيد کرد: متأسفانه افرادي زمام کار را به دست گرفته اند که خود فاقد صلاحيت هستند؛ بنابراين بايد مردم هوشيار باشند و با اراده و عزم ملي نگذارند با دين و اعتقادات مردم اين چنين بازي شود.
 
 
انتهاي پيام1020ج /610ک
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۰:۲۲

28 Dec 2019