۱
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۳۸۰۳۸
گلايه مردم شهر کاج

نبود روحاني در مساجد شهر کاج/مسئولين فرهنگي چاره اي بجويند

نبود روحاني در مساجد شهر کاج از مهترين مشکلات فرهنگي اين شهر مي باشد که مي طلبد مسئولين فرهنگي براي رفع اين مشکل از هيچ گونه تلاشي دريغ نکنند.
نبود روحاني در مساجد شهر کاج/مسئولين فرهنگي چاره اي بجويند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، اگر کمي به عقب برگرديم در دين مبين اسلام شاهد این بوديم که همه امور مسلمين در ابعاد مختلف، ازجمله عقايد و فعاليت هاي فرهنگي، عبادي، سياسي و اقتصادي در مساجد انجام مي شد و در دوران انقلاب ودوران دفاع مقدس از مساجد به عنوان بهترين سنگرها یاد می‌شد و به این ترتیب می‌توان به نقش فرهنگي والا و غني مساجد پي برد.

به اين ترتيب مي توان نتيجه اين بهره گيري از محيط معنوي مساجد را پيروزي انقلاب اسلامي قلمداد نمود؛ چراکه انقلاب ايران يک معجزه بود و بي ترديد اين عظمت و بزرگي، به واسطه برخورداري و همچنين بهره گيري مناسب از محيط معنوي مساجد است اما متاسفانه مساجد شهر کاج مدتي است که روحاني ندارند و بيشتر مردم نيز فقط چند روز از ماه‌هاي محرم و رمضان شاهد حضور روحاني در مساجد هستند و در مواردي چون کفن و دفن ميت، اقامه نماز و ديگر مسايل شرعي با مشکل مواجهند.


نماز جماعت موجب نزديکي قلب‌ها در جامعه شده و محيطي را فراهم مي‌آورد که همسايگان مسجد با يکديگر آشنا شوند و در رفع مشکلات به يکديگر ياري برسانند. وقتي به مساجد شهر کاج سري مي‌زنيم در اوقات ظهر و مغرب با خيل عظيمي از مردم مواجه مي‌شويم که مي‌خواهند نمازشان را در مسجد به جماعت اقامه کنند اما متاسفانه با نبود امام جماعت در مساجد شهر موجب دلسردي مردم مي شود وعده اي که سئوالات شرعي و مواردي درخصوص مسائل ديني دارند نمي دانند از چه کسي طلب راهنمايي کنند.

در اين زمينه همت مسئولان شهرستان واستان براي تامين اعتبار مورد نياز در حمايت مالي را مي طلبد تا از روحانيان مستعد دعوت شود تا در زمينه هاي فرهنگي واعتقادي و بسترهاي لازم براي حضور مومنين بيش از پيش فراهم شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۵:۱۷

27 Dec 2019