۱
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۱۷۰۶۸
عضو هيات امناي موسسه روايت سيره شهدا:

سبک زندگي اسلامي مبتني بر سه باور ايمان، حمايت خداوند و هدايت قران و عترت است

اگر بخواهيم سبک زندگي ديني در جامعه ما رونق پيدا کند بايد توجه به ايمان به عالم غيب، حمایت خداوند و هدایت قرآن و عترت را در راس برنامه های خود قرار دهیم.
سبک زندگي اسلامي مبتني بر سه باور ايمان، حمايت خداوند و هدايت قران و عترت است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار بام ايران خبر محمدمهدي ماندگاري در هفدهمين روز از طرح تقويت مباني اعتقادي در شهرکرد با اشاره به آيات اول سوره بقره گفت: اولين باوري که سبک زندگي اسلامي بر آن مبتني است عالم غيب است.

ماندگاري، عالم غيب را عالمي دانست که با چشم و حواس ظاهري قابل درک نيست مثل عالم روح، معنوي و باطن.

وي، خدا، قيامت، وسوسه و فتنه هاي شيطان را از مصاديق عالم غيب دانست و افزود: متاسفانه در عرصه هاي مختلف زندگي ايمان به غيب کم رنگ شده است که اين منجر به فاصله گرفتن از سبک زندگي اسلامي است.

ماندگاري گفت: اگر بخواهيم سبک زندگي ديني در جامعه ما رونق پيدا کند بايد ايمان به عالم غيب را بالا ببريم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: در زمان دفاع مقدس اين باور در بين شهدا و رزمندگان قوي بود و ديديم چه حماسه هايي خلق شد.

وي، دومين باور در سبک زندگي اسلامي را اعتقاد به معلم و هدايتگري قرآن و عترت دانست و بيان داشت: هيچ کس بي نياز نسبت به عالم غيب و هدايت کنندگان به سمت آن نيست.

ماندگاري، سومين باور را حمايت خداوند برشمرد و تصريح کرد: بايد برنامه ريزي هاي ما بر محور خدا باشد و فقط به او اميد داشته باشيم و طبق صفات خداوند او را هميشه ناظر و حاضر بر اعمالمان بدانيم.

عضو هيات امناي موسسه روايت سيره شهدا، لازمه بصيرت را تقوا دانست و اظهار داشت: در قرآن ۹۱ بار اتقوا آمده است که ۸۵ بار آن اتقوالله است و اگر ما تقوا پيشه کنيم خداوند چشمان و بصيرت ما را براي ديدن عالم غيب باز مي کند.

ماندگاري اذعان داشت: متقي به درجه اي از بصيرت مي رسد که گناه را آتش و پرتگاه مي بيند و از آن فرار مي کند و انجام واجبات، خدمت به مخلوقات و ايثار و فداکاري و خوبي ها را بهشت مي بيند و به سمت آن مي رود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۶:۰۱

17 Jan 2020