۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۳۶۴۱۸
مداح بروجني:

بزرگترين وظيفه مداحان جذب جوانان است/هيئت هاي مذهبي به دنبال خود نمايي نباشند

يکي از مداحان اهل بيت (ع) با بيان اين مطلب که بزرگترين وظيفه مداحان جذب جوانان و مردم در فريضه امر به معروف ونهي ازمنکر است، تصريح کرد: هيئت هاي مذهبي بايد منيت، غرور و خود نمايي را کنار بگذارند زيرا آسيب بزرگي است و براي هر چه باشکوه تر شدن مراسم عزاداري تلاش کنند
بزرگترين وظيفه مداحان جذب جوانان است/هيئت هاي مذهبي به دنبال خود نمايي نباشند
به گزارش جهانبین نیوز، آنچه در ادامه مي آيد گفت‌و‌گويي تفصيلي پايگاه خبري کلار با اسحاق جمالي از مداحان اهل بيت (ع) در شهرستان بروجن است:

کلار: در ابتدا خودتان را معرفي بفرماييد.

جمالی: اسحاق جمالي متولد سال ۱۳۶۴ با تحصيلات ديپلم و ساکن بروجن هستم.

کلار: مداحي را از چه سالي شروع کرديد؟

جمالي: از سن ۷ سالگي به مداحي علاقه مند شدم، در مراسمات عزاداري حضور پيدا مي کردم؛ سه سال هم در تهران کلاس مداحي مي رفتم و تقريبا ۱۹ سال است که مداحي مي کنم.

کلار: انگيزه شما از ورود به مداحي چه بود؟

جمالي: براي نزديک شدن به خدا و انس با اهل بيت وارد عرصه مداحي شدم آرزو مي کردم خدا مدال نوکري را به من عطا کند تا بتوانم در زير بيرق امام حسين (ع) نوکري کنم. مداحي يعني نوکري، در اين كار اصل رضايت اهل بيت است و ما نبايد از شكل و قالب اين كار خارج شويم.

کلار: چه سبک هايي را در مداحي دنيال مي کنيد؟

جمالي: چندين سال سبک هاي حاج محمود کريمي را دنبال مي کردم اما مدتي است بيشتر بر روي شعر شعرا سبک مي گذارم و اجرا مي کنم.

کلار: مهمترين وظيفه يک مداح از نظر شما چيست؟

جمالي: به عقيده من بزرگترين وظيفه مداحان جذب جوانان و مردم در فريضه امر به معروف ونهي ازمنکر است؛ مخصوصا در ايام محرم ميتوانند در جذب مردم نقش موثري داشته باشند.

کلار: مداحي چه تاثيري در زندگي شخصي شما داشته است؟

جمالي: امام حسين (ع) چشمه نجات است، وقتي با اهل بيت (ع) باشي هيچ گاه تنها نمي ماني؛ هميشه در زندگي شخصي تاثير نوکري امام حسين را لمس کرده ام.

کلار: نوحه اي که امسال براي محرم بيشتر مي خوانيد؟

جمالي: امسال نوحه هاي زيادي را براي محرم آماده کرده ام اما نوحه شب دهم را بيشتر براي مردم مي خوانم"ميان شعله ها آه يکي ميزد صدا آه".

کلار: کلاس مداحي هم برگزار مي کنيد؟

جمالي: ۷ سال است که آموزش مداحي ميدهم، مدتي مسئول بسيج مداحان بودم و در سازمان تبليغات براي خواهران و برادران کلاس برگزار مي کرديم. فرخشهر و پيربکران اصفهان هم کلاس داشتيم.

کلار: توصيه اي که به مداحان و هيئت هاي عزاداري در محرم داريد؟

جمالي: امام حسين (ع) براي هدفي شهيد شد که ما از آن الگو بگيريم و راه و رسم زندگي را ياد بگيريم؛ توصيه مي کنم مداحان راه امام حسين (ع) را گم نکنند، اخلاص و گذشت داشته باشند. مداح بايد بي حاشيه، ولايي و حسيني و پشتيبان ولايت و پيرو شهدا باشد.

هيئت هاي مذهبي هم بايد منيت، غرور و خود نمايي را کنار بگذارند زيرا آسيب بزرگي است و براي هر چه باشکوه تر شدن مراسم عزاداري تلاش کنند تا گسترش پيدا کند. کساني که دين ندارند نگاه مي کنند شيعيان چگونه براي امام حسين (ع) نوکري مي کنند اگر روش صحيحي باشد آنها هم الگو مي گيرند.

کلار: بسيار متشکريم بابت وقتي که در اختيار ما قرار داديد

جمالي: سپاس از شما موفق باشيد.

انتهاي پيام1026ج /540ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۷:۲۶

29 Dec 2019