۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۲۸۹۵۸
امام جمعه سامان:

خيانت‌هاي آمريکا به برجام از آفتاب تابان روشن‌تر است

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه برخي دارند کارهاي آمريکا در خيانت آشکار به برجام را توجيه مي کنند و با اينکه از آفتاب براي ما روشن تر است که آمريکا هيچ پايبندي به برجام ندارد.
خيانت‌هاي آمريکا به برجام از آفتاب تابان روشن‌تر است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از خبرنگار سامان ما، حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور در خطبه هاي نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به تقوا الهي با بيان اينکه سه شنبه پانزدهم ماه رمضان المبارک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبي (ع) است، اظهار داشت: اين روز را محضر حضرت ولي عصر ارواحناالفداء و همه شيعيان جهان و شما عزيزان تبريک عرض مي کنم و بايد از بيانات گهربار امام حسن مجتبي (ع) براي دست يافتن به سعادت حقيقي و زندگي جاودانه و رضايت خداوند سبحان استفاده کنيم.

محسن ملک پور با بيان اينکه اگر مي خواهيم به کمال دست پيدا کنيم باید فرزنداني صالح داشته باشيم و نيازمند يک روش تربيتي قوي و کامل هستيم، بيان داشت: امام حسن مجتبي (ع) در زمينه ضرورت تربيت روحي و معنوي مي فرمايند: تعجب مي کنم از فردي که در غذاي جسماني خود فکر مي کند (که سالم باشد بهداشتي باشد) اما در غذاي روح و جان خودش نمي انديشد در نتيجه شکم خود را از غذاهاي زيان بخش حفظ مي کند ولي سينه اش را در مقابل آن چه آن پست را رها مي کند يعني روح خود توجه نمي کند او را از پست ترين چيزها پر مي کند.

وي افزود: کدام مذهب و مکتب را سراغ داريد که اين همه بر تدبر و تفکر و تعقل سفارش کند و آن تفکري که ارزش حقيقي و عيني پيدا مي کند که منجر به عمل و تلاش و سعي و کوشش شود وگرنه تفکري که منهاي عمل باشد ارزش واقعي ندارد خوب که تفکر کرديم باید برويم به مرحله عمل.

ملک پور با بيان اينکه عوامل تربيت اول خانه و خانواده است، اذعان داشت: در خانه پدر رکن مهم خانواده است پدر بايد داراي شرايط و صفات پسنديده اي باشد، مطمئنا اگر پدر صالحي و با ايماني بود به خانواده و همسر مهر و محبت مي کند در اثر اين شايستگي محيط خانواده امن مي شود و زمينه تربيت فرزنداني با ايمان فراهم شود.

وي با اشاره بر اينکه مادر هم نقش مهمي دارد از همان دوران بارداري تا رسيدن به سن آموزش و هنگام شيردادن که شخصيت رواني و اخلاقي کودک ساخته مي شود، عنوان کرد: بعد از خانواده دوستان و همبازي ها و همکلاسي هاي يک بچه مي توانند به عنوان يک عامل محيطي در تربيت او تاثير گذار باشند.

ملک پور با اشاره بر اينکه در جامعه امروزي باوجود وسايل ارتباطي جديد و وجود ماهواره ها در منازل، مخاطبان برنامه هاي ماهواره اي بدون اينکه خودشان بخواهند بر اثر تماشاي برنامه هاي مورد علاقه خود دچار تغييرات ذهني مي شوند اين را خود غربي ها مي گويند روانشناس هاي آنها مي گويند.

وي با بيان اينکه اين همه صحنه هاي ضدارزشي با پخش فيلمهاي غير اخلاقي کار را به جايي مي رسانند که فساد و فحشا در بين جوانان رواج پيدا کند، بيان داشت: تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي و يک غارت فرهنگي و يک قتل عام فرهنگي دارد صورت مي گيرد و هزار مشکل ديگر از جمله از هم پاشيدن خانواده ها و زياد شدن طلاق ها لذا خود والدين بايد آگاه باشند و فرزندان خود را هم آگاه کنند از مقاصد دشمن و از آن طرف هم مسئولان سازمانها و نهادهايي که وظيفه دارند نسبت اين امر هماهنگ تر عمل کنند.

امام جمعه شهر سامان در خطبه دوم با بيان اينکه خودم و همه شما عزيزان را به رعايت تقوي الهي و تبعيت از دستورات الهي و دوري از معصيت الهي و زندگاني با تقوا دعوت مي کنم، بيان داشت: تنها راه نجات انسان در دنيا و آخرت تقواست از درگاه خداوند عاجزانه مي خواهيم در دنيا با تقوا زندگي کنيم و با تقوا از دنيا برويم و در برزخ و روز قيامت در زمره با تقوايان ان شاءالله محشور شويم.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور با اشاره بر اينکه ماه رمضان، ماه کسب و تمرين تقواست، اذعان داشت: از اينکه خداوند متعال به ما عمر داد و اين لطف را به ما عطا کرد که يک بار ديگر ماه رمضان را درک کنيم خداوند تبارک و تعالي را شاکريم و اميدواريم خداوند متعال نعمتش را بر ما کامل کند و توفيق بدهد از فيوضات و رحمت و برکات اين ماه به طور کامل بهره مند شويم.

ملک پور با بيان اينکه در ماه قرآن قرار داريم هرسال محفل انس با قرآن کريم در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامي برگزار مي شود که امسال هم حضرت آقا توصيه ها و تذکراتي را مطرح فرمودند که اگر توجه و عمل به اين توصيه ها شود باعث رونق بيشتر انس با قرآن و عمل به معارف قرآن کريم در کشور مي شود.

وي با اشاره بر اينکه براي رسيدن به اين هدف همانطوري که براي قرآن مجالس قرائت قرآن و حفظ قرآن برگزار مي شود، بايد مجالسي براي فهم و درک قرآن و نزديک شدن به قرآن داشته باشيم، تصريح کرد: در شهرستان سامان در مورد مسائل قرآني هنوز در ابتداي کاريم و جاي کار زياد دارد، خواهشم از شما برادران خواهران اين است که اگر ميخواهيد کار خيري انجام دهيد ما چند اولويت داريم در شهرستان که دو تاي آنها را عرض مي کنم. اولويت اول مباحث قرآني است و اماده کردن زير ساخت ها و دوم ساخت کتابخانه است هدايت کنيد راهنمايي کنيد افرادي را که مي خواهند از خود باقيات الصالحاتي داشته باشند که ان شاء الله افرادي هم که واسطه مي شوند فيض و ثواب خواهند برد.

ملک پور با بيان اينکه مسئله بعد بيانات بسيار مهم رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و کارگزاران نظام است که نکته مهم آن را اشاره مي کنم که تمرکز حضرت آقا بر رفع يک توهم و خيال باطل بود توهمي که متاسفانه برخي فکر مي کنند مي توانند ميان حق و باطل پل بزنند و ميان نظام اسلامي و استکبار جهاني وساطت کنند، بيان داشت: علت تاکيد براينکه برخي دارند کارهاي آمريکا در خيانت آشکار به برجام را توجيه مي کنند و با اينکه از آفتاب براي ما روشن تر است که آمريکا هيچ پايبندي به برجام ندارد و خودش هم مي گويد باز بعضي مدعي مي شوند که تحريم ها برداشته شده و سعي مي کنند با تبليغات به مردم تلقين کنند اوضاع اقتصادي کشور بعد از برجام بهتر شده در حالي که اينگونه نبوده است.

وي با اشاره بر اينکه براي همين مقام معظم رهبري در اين ديدار فرمودند « دست اندر کاران به اين واقعيات توجه کنند و اين حرف را تکرار نکنند که تحريم ها برداشته شده است در بخشنامه و زبان مي گويند مانعي براي معاملات بانکي با ايران وجود ندارد اما در عمل کاري مي کنند که بانک ها جرات معامله با ايران را نداشته باشند و کسي نبايد کار آمريکا را توجيه کند» ، اذعان داشت: اين تذکر صريح مقام معظم رهبري است مبادا مسئولي در نظام اسلامي به توجيه و بزک دشمن دست بزند و خيانت هاي آمريکا به منافع کشورمان را توجيه کند اين شرم آور ترين کار است که يک مسئول در صدمه به کشور خودش و خدمت به دشمن ممکن است بکند و خيانت هاي دشمن را براي منافع سياسي و حزبي خود توجيه بکند و به ملت خودش تلقين بکند همه چيز خوب است.

ملک پور با بيان اينکه حضرت آقا فرمودند برخي تصور مي کنند ما ميتوانيم با آمريکا کنار بياييم و مشکلات خود را حل کنيم در حاليکه اين تصور نادرست است و يک توهم است، تصريح کرد: چون دشمني آمريکا با اصل نظام است به توافق رسيدن ممکن نيست حضرت آقا مي فرمايند مسئله اصلي آمريکايي ها موجوديت جمهوري اسلامي است که با مذاکره و رابطه حل نمي شود لذا با تذکر صريح رهبرمعظم انقلاب اسلامي اميد داريم که مسئولان تدبيري پيش بگيرند اين توهمات خودشان را درست کنند و هرگز شاهد اينکه خيانت دشمن را توجيه بکنند نباشيم.

امام جمعه شهر سامان با بيان اينکه دوشنبه ۳۱ خرداد ماه شهادت سردار رشيد اسلام شهيد چمران و روز بسيج اساتيد است،بيان داشت: سه شنبه ۱۵ رمضان المبارک ميلاد با سعادت کريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي(ع) است و روز اکرام و روز تبليغ و اطلاع رساني ديني و آغاز هفته قوه قضائيه است.

حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پور بيان اينکه در مورد روز اکرام ، عزيزان در هر شهري فقير هست اهالي شهر بايد کمک بکنند اينها بندگان خدا خب گرفتارند فقرا و مستمندان اينها عيال خدا هستند بايد اداره شوند و دستور خداست، بيان داشت: برادران و خواهران همين انفاق هاست که ماندگار است اهل محل اهل يک کوچه همکاري کنند نگذارند در هماسيگي آنها فقيري است به او سخت بگذرد با اخلاص با حفظ آبرو کمک کنند.

ملک پور با اشاره بر اينکه کار اصلي قوه قضائيه گسترش عدل و عدالت است و در عمل با جديت در اجراي عدل و گرفتن حق مظلوم از ظالم قدم بردارند، تاکيد کرد: برخورد قاطعانه با جرم داشته باشند کساني که سابقه خلاف دارند و يا خلافهاي مهم مرتکب شده اند نبايد با وثيقه هاي مالي آزاد شوند و در اجتماع آزادانه قدم بزنند و ان شاء الله انتظار داريم مبارزه با فساد در همه سطوح را در دستور کار خود قرار بدهند.

ملک پور با اشاره بر اينکه اگر مبارزه با فساد تضعيف بشود پايه هاي حکومت اسلامي تضعيف شده است، بيان داشت: تا به الان عملکرد دستگاه قضايي شهرستان مطلوب بوده در رسيدگي به پرونده ها نسبت به ديگر جاها سرعت بهتري دارند و همين جا از زحمات همه اين عزيزان تقدير و تشکر مي کنم.

وي با بيان اينکه نکته آخر خطبه نماز جمعه اين هفته اين است که انسان ممکن است معصيت کند گناه کند ولي اين معصيت را در خفا و پنهاني انجام بدهد خب اين گناه است و اگر توبه کند ممکن است خداوند از او بگذرد اما اگر انسان آشکارا گناه کند و به گناه تظاهر کند اين به سختي بخشيده مي شود.

ملک پور با بيان اينکه يک نفر روزه نمي گيرد و گناه اين شخص در پنهاني است يک دفعه هم در بيرون معصيت مي کند اين شخص هم خودش و هم جامعه را به خطر مي اندازد و عذاب الهي بر سر اين جامعه نازل مي شود حتي آنهايي که عذر شري دارند و حتي مسافرند بايد حرمت اين ماه را نگه دارند نبايد آشکارا روزه خواري کنند اين روزه خواري باعث خشم و عذاب الهي است، بيان داشت: تعجب بيشتر از آن مغازه هايي که مقدمات روزه خواري را فراهم مي کنند و از آن بدتر مردم نسبت به اين امر حساسيت نشان نمي دهند تذکر نمي دهند امر به معروف ونهي از منکر برهمه واجب کفايي است نبايد در شهر کسي جرات اين کار را داشته باشد از بس نسبت به امر به معروف ونهي از منکر بي تفاوت شده ايم آنها جرات بر روزه خواري دارند . حرمت اين ماه را نگه بداريم تا رحمت خداوند شامل حال ما شود.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۰:۱۰

26 Dec 2019