۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۲۱۹۲۸

همزمان با آغاز هفته سلامت زنگ سلامت در مدارس شهرستان کوهرنگ به صدا درآمد

مهندس سياوش غيبي پور گفت: اگر بتوانيم فرهنگ استفاده از غذاهاي سنتي را در بين دانش آموزان و خانواده هاي آنها نهادينه كنيم مي توانيم از بروز بسياري از بيماري ها و سرطان ها پيشگيري كنيم.
همزمان با آغاز هفته سلامت زنگ سلامت در مدارس شهرستان کوهرنگ به صدا درآمد
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، صبح امروز سه شنبه همزمان با آغاز هفته سلامت، مراسم نواختن زنگ سلامت در دبستان يادگار امام (ره) با حضور مرتضي زمانپور فرماندار شهرستان، کورش اکبري مدير آموزش و پرورش شهرستان و سياوش غيبي سرپرست شبکه بهداشت، کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان و فرهنگيان شهرستان ،همچنين جمعي ديگر از مسئولان شهرستان برگزار شد.
 
مدير آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ در اين مراسم گفت: همه ساله در کشور يک هفته را به عنوان هفته سلامت در نظر مي گيرند که امسال اين هفته از اول ارديبهشت ماه و با شعار «ايمني غذا از مزرعه تا سفره» آغاز شده است.
 
کورش اکبري افزود: ۲ ميليون نفر هر ساله در سطح جهان بر اثر مصرف غذاي ناسالم از بين مي‌روند که از همه آنها مهم تر سرطان است.
 
اکبري در ادامه داد: ارتقاء سلامت و افزايش اميد به زندگي حاصل تلاش‌ها و همکاري‌های دستگاه‌ها و ادارات بوده و اين هفته فرصت مناسبي است تا آگاه سازي در اين خصوص صورت گيرد.
 
وي ادامه داد: شعار امسال به ما يادآور مي شود که بايد از انتخاب بذر مناسب و سالم تا کشت و کار صحيح، برداشت اصولي و تهيه مواد خام مورد نياز غذا و سپس پخت بهداشتي و کامل غذا همه بايد در نظر گرفته شوند تا غذايي سالم و بهداشتي داشته باشيم که سلامتي را براي ما به ارمغان بياورد.
 
کورش اکبري  اظهار داشت: تحقق اين شعار يک برنامه بلند مدت و نيازمند رعايت بهداشت و توجهات ويژه بوده که هدف از آن تهيه غذاي کاملا سالم براي مردم است و دانش آموزان مي توانند در خانواده هاي خود سفيران سلامت باشيد.
 
وي خطاب به دانش آموزان عنوان کرد: دقت در چند نکته کوچک مي تواند در سلامت غذايي خانواده ها بسيار ارزشمند باشد، نگهداري تميز مواد غذايي، جدا نگه داشتن مواد غذايي خام و پخته از يکديگر و پخت کامل و عدم سرخ و کبابي کردن مواد غذايي از اين موارد هستند که شما مي توانيد همه اين موارد را به والدين خود گوشزد کنيد و نقشي تاثيرگذار در سلامت خانواده خود داشته باشيد.
   
در ادامه سرپرست شبكه نيز ضمن تشكر از همكاري آموزش و پرورش در خصوص برگزاري هفته ي سلامت، كليه مربيان و معلمان و رابطين بهداشتي را به آموزش صحيح دانش آموزان در خصوص رعايت موازين بهداشتي تشويق نمود. 

مهندس سياوش غيبي پور در ادامه افزود: اگر بتوانيم فرهنگ استفاده از غذاهاي سنتي را در بين دانش آموزان و خانواده هاي آنها نهادينه كنيم مي توانيم از بروز بسياري از بيماريها و سرطانها پيشگيري كنيم.
اين جشن با اجراي تئاتر توسط گروه تئاتر مدرسه به پايان رسيد.
 
انتهاي خبر/610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۶:۱۶

29 Dec 2019